vieraat viipyivät vain 55 min - LOUKKAANNUIN
Olimme leiponeet vieraita varten, joimme kahvia. Sitten he sanoivat, että pitää lähteä. Katsoin kellosta, lähtivät 55 min kuluttua tulemisestaan. Olin ajatellut, että jutellaan ajan kanssa ja pidetään kiva ilta.
Loukkaannuin. Minusta moukkamaista. Sanoin, että mikäs kiire tässä on. Mutta silti lähtivät :(
Loukkaannuinko turhasta?
Kommentit (48)
Sopiva aika kahvitteluun mun mielestä. Itse nään vkl useita kavereita ja jos kaikkien kanssa moneksi tunniksi jää seurustelemaan, niin ei paljon muuta ehdikään. Lisäksi harrastukset ja kotityöt, niin äkkiä se vkl menee.
Oho, että näin monen mielestä alle tunti on ok aika kahvittelulle. Minusta tuo on ok vaan siinä tapauksessa, että toinen pistäytyy vaikkapa hakemaan jotain tms ja siinä samalla keitetään sitten sumpit ilman sen kummempaa särvintä, mutta jos asiaa tehden kutsutaan kylään ja katetaan pöytään pullat ja piirakat niin silloin kyllä omasta mielestäni 2h on ihan minimi.
Eilen just oltiin tutuilla kahvilla ja olis ollut tekemistä kotonakin mutta ei viitsitty lähteä ennenkuin 2,5h jälkeen, ettei oltaisi epäkohteliaita. Tunninhan saa melkein menemään pelkkään alkusäätöön, kahvinkeittelyyn ja muuhun.
55 min on lyhyt aika vierailla. Oli vaan kahvit, kai jotain biskettiä. Kannattaa tehdä voileivät. Mua alkaa huipaamaan jos tarjotaan vaan makeeta. Itse vien yleensä jotain tuliaista joten täytyy olla suolaistakin.
Kyllä tuo aloitustapaus aika miikkamaisrlta kuulosti.
Ite loukkaannuin kansaa ihan vitusti, kun oli meidän häät. Olin odottanut että juhlittaisiin pitkälle iltaan, niin useimmat vieraat lähtivät heti ruokailun jälkeen!!!! Vi..u kiva, kiitos ihan #%%<}. "On niin kiire sinne ja sinne.." " joo on niin pitkä matka ajettavana.." Jopa joo. Ihan turhaan v***u edes näin mitään vaivaa minkään juhlien järjestämisen eteen, haistakoon vieraat pitkän sanonko minkä. Kostoksi ei laitettu kiitoskortteja näille moukille. Jos tulee häihin, ei samalle päivälle sovita muuta menoa!!!! Ärsyttää vieläkin.
[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 11:07"]
Minuakin loukkaa, että ihmiset kutsuttavat itsensä ruokavieraiksi ja lupaan laittaa kaiken toiveiden mukaan. Kun sitten pöytä on katettu alkusalaatteja ja jälkiruokia myöten, kestää alle tunti käydä hotkaisemassa tarjottavat ja poistua talosta.
Ensi kerralla pelkät kahvit ja pullat.
[/quote]Todella huonoa käytöstä jos noin nopeesti lähtevät. Silloin kannattaa tarjota vaan kahvit ja pullaa
[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 12:57"]Kyllä tuo aloitustapaus aika miikkamaisrlta kuulosti.
Ite loukkaannuin kansaa ihan vitusti, kun oli meidän häät. Olin odottanut että juhlittaisiin pitkälle iltaan, niin useimmat vieraat lähtivät heti ruokailun jälkeen!!!! Vi..u kiva, kiitos ihan #%%<}. "On niin kiire sinne ja sinne.." " joo on niin pitkä matka ajettavana.." Jopa joo. Ihan turhaan v***u edes näin mitään vaivaa minkään juhlien järjestämisen eteen, haistakoon vieraat pitkän sanonko minkä. Kostoksi ei laitettu kiitoskortteja näille moukille. Jos tulee häihin, ei samalle päivälle sovita muuta menoa!!!! Ärsyttää vieläkin.
[/quote]
Anteeksi siis MOuKKAMAISELTA xD kurjoitan puhelimella se kirjaa väliin omiaan :D
Minulla ei ole nyt miestä niin en kutsu pareittain visiitille, toinen saa vaan tulla, saa vapaammin jutella.
Minä en ymmärrä sitä laskemista että kuka käy kuinka usein ja kauanko viipyy. Aikunen ihminen saa minusta olla ihan niin kauan kuin huvittaa, se sentään tuli ylipäätään käymään. Musta olis kiva kun meillä edes kävis vieraita!
Loukkaannuit aiheesta. Itse en koskaan mene kaverilleni, jos minulla ei ole vähintään kolmea tuntia aikaa.
Hehheh :D mä olen niin kauan ku itteä huvittaa. Jopa vartin ja lähen meneen jos tulee menoa muualle. Mummolassa ja tiettyjen sukulaisten luona oon kyllä tunnista toiseen. Aina on silti mukava käydä vaikka ei viihtyiskään ku sen vartin vaan.
Olenkin 24 vuotias, saattaa ikä vaikuttaa paljon
No entäs kun kaveri vaan viipyy ja viipyy? Tuli kuudelta illalla ja vielä yhdeltä yölläkin istui sohvalla. Okei, juttua riitti, mutta mulla aamulla herätys 07.00, kun piti laittaa lapset hoitoon. Siinä aloin jo 23.00 vilkuilemaan vihjailevasti kelloa...
Minua loukkaa enemmän, kun ihmiset eivät oikeasti uskalla/halua sanoa, että kyläily ei sovi. Muutaman kerran on käynyt niin, että olen siivonnut, käynyt varta vasten kaupassa ja kattanut pöydän koreaksi vieraita varten, niin viime hetkellä (alle tunti) soitetaan ettei tulla ollenkaan. Paras oli, kun ystävä soitti 3h. myöshässä, ettei varmaan pääse kyläilemään.
[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 13:12"]
Minua loukkaa enemmän, kun ihmiset eivät oikeasti uskalla/halua sanoa, että kyläily ei sovi. Muutaman kerran on käynyt niin, että olen siivonnut, käynyt varta vasten kaupassa ja kattanut pöydän koreaksi vieraita varten, niin viime hetkellä (alle tunti) soitetaan ettei tulla ollenkaan. Paras oli, kun ystävä soitti 3h. myöshässä, ettei varmaan pääse kyläilemään.
[/quote]
missä täydelliset naiset sarjassa oikein elät?
Ei normaalilla 8 h työssä käyvällä oo keskiviikkoiltana aikaa tulla tunneiksi istumaan ku lapsille pitää laittaa ruokaa ja tehä kotihommat. Aamulla taas 7-8 aikaan töihin! Perjantaina tai lauantaina ei myöskää voi tunneiksi lähteä kun kotona ne muksut on silti jos ei oo lastenvahtia ja sillon ku se lastenvahti on nii halutaa lähtä vetää perseet olalle baariin eikä istua jossain pikkusievissä juhlissa tutulla.
Aikuset kaipaa ihan samallaista illan viettoo ku teinitkin siinä mieles et paikalla ei oo niin väliä kuhan seura on hyvää ja hauskaa on.
[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 13:19"]
[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 13:12"]
[/quote]
missä täydelliset naiset sarjassa oikein elät?
Ei normaalilla 8 h työssä käyvällä oo keskiviikkoiltana aikaa tulla tunneiksi istumaan ku lapsille pitää laittaa ruokaa ja tehä kotihommat. Aamulla taas 7-8 aikaan töihin! Perjantaina tai lauantaina ei myöskää voi tunneiksi lähteä kun kotona ne muksut on silti jos ei oo lastenvahtia ja sillon ku se lastenvahti on nii halutaa lähtä vetää perseet olalle baariin eikä istua jossain pikkusievissä juhlissa tutulla.
Aikuset kaipaa ihan samallaista illan viettoo ku teinitkin siinä mieles et paikalla ei oo niin väliä kuhan seura on hyvää ja hauskaa on.
[/quote]
Miten tämä sun avautumisesi liittyy lainaamaasi kommenttiin?
33: mutta ehkäpä pointti olikin siinä, että sanotaan jo alun alkaenkin että ei ehditä kuin piipahtamaan, tai soitetaan hyvissä ajoin jos homma peruuntuu. :) Se ei epäkohteliaasta kohteliaaksi muutu että luvataan tulla hyväksi ajaksi istumaan mutta sitten yli sovitun ajan soitetaan ja ilmoitetaan, ettei nyt kerkeäkään.
Mä olisin näistä pikavisiiteistä mielissäni, mutta meillä vieraat jäävät notkumaan ja seurustelemaan tuntikausiksi....
Meijän mutsiko kävi? Se reissaa meille tunnin ja toisen mokoman pois. Kylässä se on korkeintaan tunnin. Puolen tunnin jälkeen alkaa tekemään lähtöä.,
Se on aina ollut tommonen ja kaikille sama juttu. Äidillään 500 kilsan päässä ei edes käynyt, kun oli niin hankalaa päästä saman päivän aikana kotiin.
[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 13:03"]
Hehheh :D mä olen niin kauan ku itteä huvittaa. Jopa vartin ja lähen meneen jos tulee menoa muualle. Mummolassa ja tiettyjen sukulaisten luona oon kyllä tunnista toiseen. Aina on silti mukava käydä vaikka ei viihtyiskään ku sen vartin vaan.
Olenkin 24 vuotias, saattaa ikä vaikuttaa paljon
[/quote]
No, iästä en tiedä mutta ehkäpä jonkinlainen kasvun paikka olisi kuitenkin paikallaan? Spontaanit piipahtamiset ovat oma lukunsa, mutta jos on erikseen sovittu jokin tapaaminen taikka tilaisuus ilman että ilmoittaa olevansa vain vähän aikaa, niin on tosi epäkohteliasta livistää vartin istumisen jälkeen "paremmille apajille". Syy numero yksi: vastapuoli on saattanut järjestellä tapaamista varautuen alun perin sovittuun. Syy numero kaksi: tuskin haluat antaa kyläpaikalle sellaista viestiä, että sinua ei voisi vähempää kiinnostaa? Se viesti välittyy taatusti.
Terv. 24-vuotias
Minä en taas jaksa vieraita jotka viipyvät kauan. Tunnin vierailu kuulostaa hyvältä :)
Mä kyllä katson, että jos toisen luo kutsutaan, on kohteliasta (ja haluankin, jos kerran menen) varautua olemaan ainakin muutaman tunnin.
Jos piipahdan ohimennessä itse itseni suunnilleen toisen luo kahveelle kutsuen - silloin tunti tai vähän alle on sopiva kahvitteluaika.
Olisin myös loukkaantunut, jos olisin ap. Minusta ei välitetä, selvä.