Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vieraat viipyivät vain 55 min - LOUKKAANNUIN

Vierailija
09.03.2014 |

Olimme leiponeet vieraita varten, joimme kahvia. Sitten he sanoivat, että pitää lähteä. Katsoin kellosta, lähtivät 55 min kuluttua tulemisestaan. Olin ajatellut, että jutellaan ajan kanssa ja pidetään kiva ilta.

Loukkaannuin. Minusta moukkamaista. Sanoin, että mikäs kiire tässä on. Mutta silti lähtivät :(

Loukkaannuinko turhasta?

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oon varmaan joku superhypermoukka, mutta mun mielestä tunti kahvitteluun on ihan normaali ja hyväksyttävä tapa, ellei ole kyseessä ystävykset jotka tapaavat vain pari kertaa vuodessa. Loukkaantuisin tunnin vietosta, jos kyseessä olisi illalliset pitkällä kaavalla, niin että tämän olisin myös etukäteen ilmoittanut. Kahvittelujen kohdalla loukkaantuisin, jos toinen istuisi alle puoli tuntia. Yleensäkin kannattaa huolehtia ennen vierailua, että olette samalla linjalla siitä onko kyseessä pikaiset treffit vai suurempi illanistujainen. Mikään ei ole ärsyttävämpää kun menet kylään "kahville" ja edessä odottaakin 3 lajin illallinen viineineen kaikkineen, tai olettamus siitä että iltaa istutaan kuin syötäisiin kolmen lahjin illallista (mikä siis on ihanaa jos asiasta on sovittu ja aikaakin varattu). 

Vierailija
2/48 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna olla moiset ihmiset, älä kutsu enää jos kerran nytkin puoliväkisin tulivat piipahtamaan. En menisi myös heille, vaan olisin kiireinen juuri silloin. Jos lyhyelle piipahdukselle ei ollut oikeasti hyvää syytä, niin miksi tulivat ollenkaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kerran loukkaannuin.... Olin kutsunut mukavaksi kokemani työkaverini kotiini. Olin siivonnut, ostanut herkkuja ja siideriä ym. Olin aiemmin ollut hänen luonaan iltaa istumassa, ja odotin tietenkin että meillä olisi edessä samanlainen hauska tyttöjenilta nyt vuorostaan minun kotonani. No, ensinnäkin tämä nainen tuli 45 min myöhässä, sitten kahvia juodessamme hän vilkuili koko ajan kelloonsa kunnes kävi ilmi, että hän oli sopinut toisen tapaamisen samalle illalle! Hän viipyi vain noin tunnin. Miksi ihmeessä hän ei perunut tapaamistamme? Miksi hän teeskenteli ja sanoin puhelimessa, että on tosi kiva tavata, kun tapaamisemme ei kuitenkaan näyttänyt olevan hänelle tärkeä? Tunsin itseni typeräksi.... emme ole enää tekemisissä.

Vierailija
4/48 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ajatellut että tunti on ihan hyvä vierailuaika, ellei sitten ole sovittu jotain pitkän kaavan juhlintaa ja illanistujaisia.

Vierailija
5/48 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan montaa muuta, mielestäni joku 1,5-2 tuntia on sopiva aika kahvittelulle. Illan istuminen on kokonaan eri asia.

Vierailija
6/48 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ei kannata olettaa..

Vierailija
7/48 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa varmaan kertoa, jos haluaa, että vieraat jää asumaan.

Jos mua pyydetään lauantaina käymään, niin melko varmasti mulla on illaksi ohjelmaa ellei ole erikseen sovittu, että jään sinne ekaan paikkaan istumaan iltaa.

Tunti on ihan normaali kahvilla käynti aika.

Vierailija
8/48 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle normaali kahvitteluaika on tunnista puoleentoista. Jos juttu luistaa oikein hyvin eikä ole kummallakaan kiire minnekään, saatan olla kaksi tuntia. Jos on kyse illanvietosta, sitten on erikseen sovittu, että mennään "iltaa istumaan" eikä vain "kahville käymään". Minusta kahvittelu ylipäänsä tarkoittaa eri asiaa ja on selvästi lyhyempi vierailu kuin illanistujaiset.

Vierailija
9/48 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin loukkaa, että ihmiset kutsuttavat itsensä ruokavieraiksi ja lupaan laittaa kaiken toiveiden mukaan. Kun sitten pöytä on katettu alkusalaatteja ja jälkiruokia myöten, kestää alle tunti käydä hotkaisemassa tarjottavat ja poistua talosta.

Ensi kerralla pelkät kahvit ja pullat.

Vierailija
10/48 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 11:07"]

Minuakin loukkaa, että ihmiset kutsuttavat itsensä ruokavieraiksi ja lupaan laittaa kaiken toiveiden mukaan. Kun sitten pöytä on katettu alkusalaatteja ja jälkiruokia myöten, kestää alle tunti käydä hotkaisemassa tarjottavat ja poistua talosta.

Ensi kerralla pelkät kahvit ja pullat.

[/quote]

Ap:llahan OLI pelkät kahvit ja pullat.

Vierailija
11/48 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kutsuin talvella kaverin (uusi tuttavuus) ja hänen lapsi käymään, istumaan iltaa ja syömään. Selvä, tulivat ja laitoin tortillat uuniin. Kun 1t 15min mennyt hän selitti että pitää kotiin koska pojan täytyy katsoa ohjelman teeveestä??? Meillä sitä kanavaa ei ole. Poika itse olisi halunnut jättää väliin se ohjelma. Noup, ei käy - ehdittiin just ja just nielaista vimppa palaa niin lähtivät. Jonkun kommentin jälkeen (koska mielestäni oli törkeää, onko nyt niin paha jos yksi ohjelma jää väliin) ei olla nyt juteltu yli kuukauteen....että näin...

Vierailija
12/48 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeetä. Kyllä minäkin loukkaantuisin.

Vierailija
13/48 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kohteliasta on viipyä n. 1,5 tuntia tai 2 tuntia. Tai jos menee ihan superhyvin ja isäntäväki vaikuttaa viihtyvän mainiosti (ja jos tarjottaviakin riittää), niin jopa 4 tuntia. Tämä siis viikonloppuvierailuilla, kun puolin ja toisin ei ole niin kiire minnekään.

Vierailija
14/48 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko iäkäs? Ei nuoret ainakaan loukkaanu. Asutko maaseudulla? Siellä on virikkeet vähissä.

Vierailija
15/48 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 10:36"]

Aina ei kannata olettaa..

[/quote]

Olettaminen on suomalaisten kansansairaus. 

Tässä taannoin yksi tuttava pyysi miestä ja minua kahville hänen luokseen. No menimme sinne sitten sillä ajatuksella että siellä kahvi ja tarjottavat, ollaan n. tunti ja sitten lähdetään pois. 

Kun kahvit oli juotu ja ruvettiin tekemään lähtöä, niin tuttava vetäisi herneet nenäänsä, että hän oli olettanut että pidettäisiin ihan saunailta jne. Olimme miehen kanssa todella h-moilasina, kun kutsu oli vain kahville, emme me silloin suunnittele jäävämme saunomaan ja istumaan iltaa.

Ap: jos haluat järjestää illanvieton, niin sano se kutsuessasi ihmisiä kotiisi. Ihmiset eivät vieläkään osaa lukea ajatuksia, vaikka kaikenmaailman "mentalisteja" telkkarissa pyöriikin.

Vierailija
16/48 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vieraat osaa rivien välistä lukea, jos kahville kutsu onkin jotain muuta. Tunti on normaali aika kahvitteluun.

Vierailija
17/48 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunti on ihan sopiva aika kahvittelulle. Ei kannata loukkaantua vaikka vieraat eivät pitempään olleetkaan. :)

Vierailija
18/48 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tosiaan kutsuessakin jo viitata jotenkin kestoon. Numerolla 14 on hyviä pointteja ihmisten olettamisesta ja hänen esimerkissään olisi kutsuja voinut sanoa kutsuessa vaikkapa "Tulisitteko kahville, saunomaan ja iltaa istumaaan silloin ja siihen aikaan, pidemmän kaavan mukaan?"

Itsekin jos kylään menossa niin olen valmiiksi kutsuttaessa sanonut että nyt ehdin vain poiketa, siitä tajuaa että en pysty olemaan kuin max 1,5-2h. Sitten puolestaan, jos aikaa on, olen saattanut jo valmiiksi kysyä onko okei jos olen pitkälle iltaan?

Samaan tapaan kutsun ystävät pitkään illanviettoon "illanistujaiskutsulla" ja puolestaan kahville "poikkeatko kahvilla?" mainitsen myös jos minun pitääkin ehtiä vielä jonnekin, niin kutsuttu tietää mikä on takaraja

Vierailija
19/48 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en taas jaksa niitä vieraita jotka luulee kahvikutsun olevan kutsu 4 tunniksi telkkarin ääreen herkkuineen. Mä kyl pyydän et tulkaa meille ryyppään tai istuun iltaa jos haluan et viipyvät kauemmin ku max 2 tuntia

Vierailija
20/48 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunti on kyllä aika lyhyt aika; eikä ap:n vieras viipynyt edes sitä. Moukkamaista mun mielestä, samoin kuin se ettei vieraat tajua lähteä kulumallakaan. Molempi pahempi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kahdeksan