Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naiset yleensä pitävät hääjuhlia niin isossa roolissa?

Vierailija
13.11.2020 |

Tällaisena aikana, kun kaikki eroavat ja mistään ei voi tietää, kestääkö suhde, ladataan häihin rahaa yli varojen. Varsinkin, jos ei käytännössä ole varaa kattaa kuluja, mutta ne rahat otetaan vaikka lainarahoilla. Onko mitään järkeä? Kyllä se rakkaus on ihan yhtä aitoa ja merkityksellistä ilman hulppeita hääjuhlia.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko se sitä että viimeisen kerran saa näyttää hyvältä ennen kuin alkaa mammailu ja kotipalvelijan elämä.

Vierailija
22/26 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satu todeksi. Prinsessasadut. Tuhkimo, Cinderella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun on kyse naimisiinmenoista ja hääjuhlista, niin kummankin puolen suku kysyy ja ihmettelee sitä pariskunnan naiselle. Yhdeltäkään mieheltä ei ole ikinä kysytty milloin te menette naimisiin tai miksi teillä on/ei ole isoja juhlia. Nainen joutuu näihin kysymyksiin vastaamaan ja selittämään, miksi miehen isotätiä ei ole kutsuttu juhliin vaikka naisen täti on kutsun saanut. Sama koskee ihan jokaista juhlapäivää tai mitä tahansa merkkipäivää, aina oletetaan, että nainen ne suunnittelee ja järjestää.

Meidän häissä ei ollut yhtään vierasta edes todistajina. Kummankin vanhemmat saivat kuulla naimisiinmenosta vasta seuraavana päivänä.

Saati että sulhaselta kyseltäis teemaväreistä sun muista. 

Meillä oli 5 vierasta, eikä tosiaan kovin moni etukäteen tiennyt, suunnilleen mun esimies ja palkanlaskija, suvulle ilmotettiin jälkikäteen.

Vierailija
24/26 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin turha juttu. Itse on omissa häissään niin rakastunut kun vain voi olla. Kaikki häävieraat kuitenkin tiesivät että sulhanen pettää. Kaikki luottamus toisiin ihmisiin meni. Pohja meni elämältä. Matto vedettiin alta. Aivan kauhea häpeä koko elämästä tuli muutama kuukausi häiden jälkeen. Mitä itse saa tehdä ja mitä muut saa tehdä. Kauhea suru ja masennus..

Vierailija
25/26 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä kukin nyt sitten haluaa juhlia niin antaa mennä. Itse koin ajatuksen häistä tosi stressaavana - pitäisi kutsua molempien sukulaisia ja ystäviä jotka eivät tunne toisiaan, eivätkä kaikki tule toimeen edes siellä oman suvun keskellä. Mihin vetää raja, onko pakko kutsua rääväsuinen appi? Oli helpompaa skipata koko juhla ja mentiin kahdestaan naimisiin. Voihan sitä järjestää vaikka hulppeat synttärit ja silloin päivänsankari yksin päättää kutsuvieraat ja ympäristön paine ei ole niin suuri kuin hääjuhlassa.

Samoja mietintöjä meillä. Jos kutsun tädin x, onko pakko kutsua myös eno y? Tulevatkohan jo joskus 1960-luvulla eronneet isovanhemmat toimeen hääjuhlassa, jos kutsuu molemmat vai jättääkö toinen tulematta? Entäs ne puolison sedät ja tädit, joita ei ole tavannut ikinä ja joiden kanssa ei muutenkaan olla tekemisissä.

Päätettiin sitten lopuksi, että kutsutaan vain kummankin perhe (sisarukset perheineen + vanhemmat ja isovanhemmat) sekä yksi mun täti ja miehen yksi setä. Osa tädeistä ja sedistä jäi kutsumatta, miehen puolella niitä olisikin riittänyt, kun anoppi on lestadiolaisesta perheestä (ei uskovainen itse). Niin ja lisäksi tietysti kutsuttiin kavereita. 

-1

Vierailija
26/26 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisko se sitä että viimeisen kerran saa näyttää hyvältä ennen kuin alkaa mammailu ja kotipalvelijan elämä.

Meistä ei kumpikaan ole mammaksi tullut naimisiinmenosta huolimatta ja ihan hyvältä tuo mies näyttää edelleen vaikka lähes kaikki kotityöt tekeekin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yhdeksän