Rahani eivät vain enää riitä, olen aivan umpikujassa
Nettopalkka noin 1550e/kk
Kaikki kulut vain nousevat koko ajan, samalla kun kaikki palvelut, asuminen ja ruoka kallistuu kuukausi kuukaudelta.
Vuokra 700
Auto pakollinen töiden kannalta.
Olen siinä pisteessä että esimerkiksi pesukoneen hajoaminen voi tarkoittaa pikavippikierrettä.
Kommentit (98)
Vierailija kirjoitti:
Mulla myös tuskainen tilanne. Teen nollasopparilla keikkatyötä, kun en ole löytänyt kokoaikaista. Osan viikkoa hoidan kotona 1,5-vuotiasta, ja saan joustavaa hoitorahaa (alle 200 €/kk). Työkeikkoja tulee erittäin vaihtelevasti. Onneksi puoliso on töissä ja pystyy isolta osin maksamaan talouden kuluja, mutta meilläkin on molemmilla opintolainaa, on asuntolainaa, autolainaa.. Olen raskaana joten työnhakukin on vaikeaa kun vatsa jo näkyy selvästi enkä halua asiaa myöskään salailla. Onneksi sitten äitiyslomalla tulot nousevat edes hetkeksi.
Minulle suullisesti sanottiin että saisin noin 80 % työaikaa, ja aluksi näin olikin, mutta nyt syksyllä onkin tullut viikkoja etten saa vuoron vuoroa. Eli tää tilanne tuli tavallaan puskista, sillä olin varautunut vähän pienempään palkkaan, en siihen että saan yksittäisen työvuoron sieltä täältä. No, omaa tyhmyyttä kai lähdin nollasopparilla tekemään, mutta en oikein keksi mitä tekisin nyt että saisin edes hieman enemmän rahaa. Helmikuun loppupuolella jään äitiyslomalle, eli monta köyhäilykuukautta vielä edessä. Se on selvä että seuraavan äitiysloman päätyttyä vaadin työtunnit mustaa valkoisella.
Et maininnut mitään sovitellusta päivärahasta, niin oletko selvittänyt, saatko sitä?
Vierailija kirjoitti:
No huh kuinka pienituloista porukkaa täällä, otan osaa. Ruvetkaa aikuiskouluttautumaan. Opintotuki on enemmän kuin 1550 (taitaa olla yli 2000€) ja sen jälkeen palkkannekin on jo taas ihan uudella levelillä.
Oletko tosissasi? Et voi olla noin pihalla elämästä?!?
Opintotuki on n. 250 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla myös tuskainen tilanne. Teen nollasopparilla keikkatyötä, kun en ole löytänyt kokoaikaista. Osan viikkoa hoidan kotona 1,5-vuotiasta, ja saan joustavaa hoitorahaa (alle 200 €/kk). Työkeikkoja tulee erittäin vaihtelevasti. Onneksi puoliso on töissä ja pystyy isolta osin maksamaan talouden kuluja, mutta meilläkin on molemmilla opintolainaa, on asuntolainaa, autolainaa.. Olen raskaana joten työnhakukin on vaikeaa kun vatsa jo näkyy selvästi enkä halua asiaa myöskään salailla. Onneksi sitten äitiyslomalla tulot nousevat edes hetkeksi.
Minulle suullisesti sanottiin että saisin noin 80 % työaikaa, ja aluksi näin olikin, mutta nyt syksyllä onkin tullut viikkoja etten saa vuoron vuoroa. Eli tää tilanne tuli tavallaan puskista, sillä olin varautunut vähän pienempään palkkaan, en siihen että saan yksittäisen työvuoron sieltä täältä. No, omaa tyhmyyttä kai lähdin nollasopparilla tekemään, mutta en oikein keksi mitä tekisin nyt että saisin edes hieman enemmän rahaa. Helmikuun loppupuolella jään äitiyslomalle, eli monta köyhäilykuukautta vielä edessä. Se on selvä että seuraavan äitiysloman päätyttyä vaadin työtunnit mustaa valkoisella.
Valmiina jo ongelmia enemmän ku tarpeeksi ja sitte vielä tarkotuksella raskaaksi...
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tarkoitus mitenkään vähätellä rahaongelmia, olen itsekkin pian tuossa tilanteessa, mutta ihan sivuhuomautuksena (ymmärrän kyllä että pesukone oli vain esimerkki) en ymmärrä miksi ihmiset ostaa uusia pesukoneita tai tiskikoneita, kun facebook kirppikset on niitä pullollaan. Itse ostin viisi vuotta sitten tiskikoneen facebookin kautta 50 eurolla ja se toimii edelleen moitteettomasti.
Minullakin on isotädin vanha pyykinpesukone. Iso pakastin on ostettu 6- 7 v. sitten kierrätyskeskuksesta ja toimii edelleen. Hinta oli pari kymppiä tms. en muista tarkkaan. Vaatteet kirppikseltä ja asunnon kalustus aikoinaan myös kirppikseltä.
Tuolla palkalla ei olis varaa autoa pitää. Moni saman vuokraa itse maksava tienaa saman verran tai ihan vähän enemmän. Monella on myös lapsia elätettävänä. Tee kelalla asumistuki laskurilla... Voi olla, että saisit vähän aumistukea. Töissä on jollain auto pakollinen. Työmatkat ja kauppa matkat voi kulkea ilman autoa.
Kannattiko äänestää terijoki2 hallituksen punikki pissiksiä, nyt on tarjolla sitä vihervassareiden unelmaa eli pelkkää kurjuudessa riutumista. M ydiäisille riittää kyllä rahaa mutta ei suomalaisille.
Säästä ruoassa. Myy auto pois.
Hae asumistukea.
En tiedä tuliko aiempi viesti perille, käys kokeilee sellaiselal sivulla kuin onnipotkii piste com - sieltä saa 10e pelirahaa! :) Verovapaat voitot aivan kuin veikkauksessa. Toivottavasti sun tilanne paranee!
Palkkani oli kerran 1550 euroa ja sain asumistukea.
Vierailija kirjoitti:
Tuolla palkalla ei olis varaa autoa pitää. Moni saman vuokraa itse maksava tienaa saman verran tai ihan vähän enemmän. Monella on myös lapsia elätettävänä. Tee kelalla asumistuki laskurilla... Voi olla, että saisit vähän aumistukea. Töissä on jollain auto pakollinen. Työmatkat ja kauppa matkat voi kulkea ilman autoa.
No meillä 4 henkisen perheen nettotulot 2000e ja meillä on 2 autoa.
Vierailija kirjoitti:
Sulle jää nyt vuokran jälkeen 850€/kk. Kannattaa viimeistään heti aloittaa budjetin laatiminen ja noudattaa sitä.
Itelleni jää saman verran lainanlyhennyksen jälkeen. Tuosta summasta maksan öljyt, sähköt, vakuutukset-taloon ja autoon, kiinteistöveron, ruoat, veden, jätemaksun ja säästöönkin jää.
Älä puhu jaskaa!
Ap:lle. 1. Hanki osa-aikainen lisätyö. 2. Mieti sitä pesukoneasiaa sitten, kun se hajoaa. 3. Ala suunnitella muuttoa lähemmäksi työpaikkaa. 4. Nyt sen jälkeen auto pois. 5. Lopeta lisätyö.
Onko kauhean suuri ero, myykö auton yksityisesti vai liikkeeseen? En jaksaisi mitään renkaanpotkijoita.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tarkoitus mitenkään vähätellä rahaongelmia, olen itsekkin pian tuossa tilanteessa, mutta ihan sivuhuomautuksena (ymmärrän kyllä että pesukone oli vain esimerkki) en ymmärrä miksi ihmiset ostaa uusia pesukoneita tai tiskikoneita, kun facebook kirppikset on niitä pullollaan. Itse ostin viisi vuotta sitten tiskikoneen facebookin kautta 50 eurolla ja se toimii edelleen moitteettomasti.
Joku saattoi jo tästä vinkatakin kun en lukenut ketjua, mutta kierrätyskeskuksen työpajasta saa kodinkoneita, joissa on jopa takuu. Eli työpajalla tehdään niihin huolto ja myydään halvalla, noin viidelläkympillä. Kannatan kierrätystä, joten oikein suositeltavaa siltä kannalta.
Tämä on vanhoja viestejä, mutta jos silloin oli näin tiukkaa, niin nyt näiden kirjoittajien täytyy olla todella jumissa! Voisiko joku päivittää tilannetta?
Hohhoijaa, en ole kommentin kirjoittaja, mutta sinäkö alat suhteisiin ihan hyväntekeväisyyttäsi? Kaikki toivovat suhteen parantavan omaa elämää. Ei tarvitse kaikista kommenteista loukkaantua edes nykyaikana.