Käyttäisitkö työmatkoilla autoa vai julkisia jos ajallisesti menisi suunnilleen saman verran ja auton bensat maksavat enemmän kuin bussin kuukausikortti?
On nyt paljon muitakin plussia ja miinuksia suuntaan ja toiseen mutta nuo ne oleellisemmat.
Kommentit (50)
Yleensä työmatkoilla matkustetaan työnantajan laskuun, joten itse en juuri koskaan käytä silloin julkisia. Eli taksilla tai omalla autolla menen.
Joskus olen esim. ottanut ruuhka-aikaan metron koska se on silloin nopein. Mutta muuten auto tai taksi
Se vaan useimmiten tuppaa olemaan niin, että autolla 20-30 minuuttia, julkisilla 1,5h. Ainakin täällä pk-seudulla menee näin.
Itse liikun autolla paljon muutenkin, joten en näe edes ap:n tilanteessa mitään järkeä maksaa vielä erikseen kalliin auton lisäksi julkisten käytöstä. Menen myös harrastuksiin suoraan töistä ja siihen tarvitsee auton. Autossa kulkee myös harrastusvälineet jne.
Julkisilla ehdottomasti, jos olisi suora yhteys. Voisi hyödyntää matka-ajan järkevämmin kuin itse ajaessa.
Bussilla jos pääsisi suoraan samalla eikä tarvitse vaihtaa välillä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on noin tunnin työmatka. Pääsen julkisilla melkein kotiovelta työpaikalle, pysäkit on ihan parin minuutin kävelymatkan päässä molemmista.
On se nyt ihan eri, kun ei tarvitse keskittyä ajamiseen tai muuhun liikenteeseen, vaan voi sen tunnin nuokkua, kuunnella musiikkia tai äänikirjaa kuulokkeilla.
Sama ajatus itsellänikin, mutta julkisia ei ole. Ehtisi bussissa somettaa ja lukea päivän uutiset työmatkojen aikana. Nyt joutuu keskittymään vain ajamiseen ja aikaa kuluu hukkaan sen takia.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä työmatkoilla matkustetaan työnantajan laskuun, joten itse en juuri koskaan käytä silloin julkisia. Eli taksilla tai omalla autolla menen.
Joskus olen esim. ottanut ruuhka-aikaan metron koska se on silloin nopein. Mutta muuten auto tai taksi
No ei kyllä tavalliselle ihmiselle työmatkoista makseta. Taidat olla eduskunnassa töissä?
No kyllä paljon mieluummin kulkisin bussilla, jos olisi samanhintaista ja matkaan menisi suunnilleen sama aika. Ja voisin vähän odotellakin, sellaiset 30 min. Mutta täällä ei mene yhtäkään bussia työpaikkani ohi, ei edes läheltä, ei itseasiassa ollenkaan sinnepäinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei kyllä tavalliselle ihmiselle työmatkoista makseta. Taidat olla eduskunnassa töissä?
Otsikossa kysyttiin TYÖMATKOISTA. Työmatka tarkoittaa sitä kun esim. menet asiakkaan luo vaikka Tampereelle tai Tallinnaan. Ei silloin omaan piikkin kukaan matkusta.
Se on toki eri asia jos kysyjä olisi kysynyt kodin ja työpaikan välisistä matkoista, mutta hän ei kysynyt siitä vaan mimenomaan TYÖMATKOISTA eli työn puolesta matkustamisesta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otsikossa kysyttiin TYÖMATKOISTA. Työmatka tarkoittaa sitä kun esim. menet asiakkaan luo vaikka Tampereelle tai Tallinnaan. Ei silloin omaan piikkin kukaan matkusta.
Se on toki eri asia jos kysyjä olisi kysynyt kodin ja työpaikan välisistä matkoista, mutta hän ei kysynyt siitä vaan mimenomaan TYÖMATKOISTA eli työn puolesta matkustamisesta
Olet ymmärtänyt kyssärin väärin. Kuka jyt esim. Saksaan lähtee omalla autolla työmatkalle. Ei pidä tuijottaa yhtä sanaa vaan koko kysymystä.
Jos niitä menisi 5min välein ja matka-aika olisi yhtä nopea, niin menisin julkisilla. Mutta kulkevat parhaillaankin vain tunnin välein ja matka-aika vie paaaljon kauemmin, niin omalla autolla menen. +lapsi helpompi viedä tarhaan autolla, kun bussit ei sinne päin kulje täällä aamuisin.