Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskotko telepatiaan? Voiko kaksi ihmistä ajatella toisiaan samanaikaisesti?

Vierailija
08.03.2014 |

Olen koko viikon ajatellut vanhaa ystävääni ja ajattelu huipentui tänään. Olen miettinyt, että onko mahdollista, että kaksi ihmistä ajattelee toisiaan samaan aikaan? Uskotko? Onko kokemusta? Kerro!

Ja sitten oli vielä tämäkin Hesarissa ja Iltalehdessä:

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014030818106903_uu.shtml

Pitäisikö kirjoittaa kirje ja mitä siihen kirjoittaisin?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin tavallista minullekin että esim. juuri jotakuta ajatellessa hän soittaa. Eli esim. tulee ajatus "pitäisipä soittaa x:lle" ja kun katsoo puhelinta se alkaa soida. Myös muita vastaavantyyppisiä juttuja on käynyt. 

Mutta tuota aloittajan "ajattelu huipentui tänään" -juttua en ymmärrä. Mitä se mahtaa tarkoittaa? ;) Muutenkin aloitusviesti oli hieman sekava, harmi kyllä, koska aihe on kiinnostava.

Vierailija
2/15 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kans kun olin soittamassa kaverille lankapuhelimella, ihmettelin kun ei kuullut mitään.

Kaveri oli jo soittanut mulle samalla sekunnilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain ihmisestä saattaa myös jäädä tapaamisen jälkeen voimakas tunnelma, ikäänkuin läsnäolon tunne, joka voi palata yllättäen uudelleen myöhemmin. Mutta tällaista tapahtuu hyvin harvoin ja harvojen ihmisten kanssa. Onkohan kellään muulla kokemusta vastaavasta?

14

Vierailija
4/15 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai se on mahdollista. Onko kyse telepatiasta? Ei.

Vierailija
5/15 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kirjoittaisin kirjeeseen? Ajatelkaa, jos se olisi vaikka ajatellut mua koko viikon ja sitten se saa multa kirjeen. Eikös olisi aika kivaa? Kirjoittakaa tekin kirjeitä vanhoille eksillenne ja päivätkää naistenpäivänä. Sopikaa kaikki riidat ja kertokaa, että kaikki on ok tai jotain muuta vastaavaa.

Vierailija
6/15 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 16:36"]

Mitä kirjoittaisin kirjeeseen? Ajatelkaa, jos se olisi vaikka ajatellut mua koko viikon ja sitten se saa multa kirjeen. Eikös olisi aika kivaa? Kirjoittakaa tekin kirjeitä vanhoille eksillenne ja päivätkää naistenpäivänä. Sopikaa kaikki riidat ja kertokaa, että kaikki on ok tai jotain muuta vastaavaa.

[/quote]

sun tartteis nyt päästä yli siitä exästä eikä kuvitella tuollasia :D

Vierailija
7/15 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 15:58"]

Totta kai se on mahdollista. Onko kyse telepatiasta? Ei.

[/quote]

Niinpä. Kuinka monta kertaa olen ollut juuri soittamassa jollekin kun hän soittaakin minulle. Tai chatissa sama juttu. Ajattelen pitkästä aikaa jotain ihmistä ja hetken päästä hän antaa kuulua itsestään. Eikös se ole samanaikaisesti ajattelemista?

Vierailija
8/15 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan kävi usein yhden kaverin kanssa niin, että kun ajattelin hänelle soittaa, niin hän soittikin minulle. Kerran osui niinkin hyvin että hän oli soittanut, ei vain ehtinyt hälyttämään kertaakaan kun nostin luurin soittaakseni hänelle, ihmettelin vähän aikaa kun luurista ei kuulunut tuuttausta, vaan kaverin ääni =D 
Telepatiaa? Tuskin.... 

Vierailija
9/15 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai se on mahdollista. Silloin on kyse telepatiasta. Aika usein kun kauan yhteyttä pitämätön ihminen ottaa yhteyttä, häntä oli ajatellut jokin aika ennen sitä. Harvemmin niitä yhteyden ottoja ihan out of the blue tulee. 

Ja joskus aikaväliä voi olla käsittämättömän kauan, kymmeniä vuosiakin ja sitten yhtäkkiä: bäng! Ajattelit henkilöä, ja hän ottaa yhteyttä.

Vierailija
10/15 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 16:54"]

Tottakai se on mahdollista. Silloin on kyse telepatiasta. Aika usein kun kauan yhteyttä pitämätön ihminen ottaa yhteyttä, häntä oli ajatellut jokin aika ennen sitä. Harvemmin niitä yhteyden ottoja ihan out of the blue tulee. 

[/quote]

Tottakai on mahdollista että kaksi ihmistä ajattelee toisiaan samanaikaisesti, koska taannoisen universumikeskustelun mukaan oli kai peräti todennäköistä, että jossain elää meistä kaikista kaksoisolento ja kolmas ja neljäs ja.. mutta ei telepatialla, siis parapsykologialla, ole asian kanssa mitään tekemistä.

Koetko asian niin, että jos olisit jättänyt ajattelematta ihmistä, hän ei olisi ottanut yhteyttä? Ja jos yhteydenottoja tulee harvoin out of the blue, säästyykö siis kaikilta yhteydenotoilta jos ei koskaan erehdy ajattelemaan ketään joka voisi ottaa yhteyttä? Jos harvempi kohdallesi osunut yhteydenotto, olkoon nyt sitten puhelu tai kirje tai sähköposti, tulee yllätyksenä, niin kuinka pitkälle tulevaisuuteen voit ennustaa yhteydenotot? Tiedätkö esim. aamukahvia juodessa mihin aikaan päivästä kukakin tavoittelee? Onko eri puhelinmyyjiä vaikeaa eroittaa toisistaan olettaen että ovat tuntemattomia?

Vierailija
11/15 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 17:15"]

[quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 16:54"]

[/quote]

Tottakai on mahdollista että kaksi ihmistä ajattelee toisiaan samanaikaisesti, koska taannoisen universumikeskustelun mukaan oli kai peräti todennäköistä, että jossain elää meistä kaikista kaksoisolento ja kolmas ja neljäs ja.. mutta ei telepatialla, siis parapsykologialla, ole asian kanssa mitään tekemistä.

Koetko asian niin, että jos olisit jättänyt ajattelematta ihmistä, hän ei olisi ottanut yhteyttä? Ja jos yhteydenottoja tulee harvoin out of the blue, säästyykö siis kaikilta yhteydenotoilta jos ei koskaan erehdy ajattelemaan ketään joka voisi ottaa yhteyttä? Jos harvempi kohdallesi osunut yhteydenotto, olkoon nyt sitten puhelu tai kirje tai sähköposti, tulee yllätyksenä, niin kuinka pitkälle tulevaisuuteen voit ennustaa yhteydenotot? Tiedätkö esim. aamukahvia juodessa mihin aikaan päivästä kukakin tavoittelee? Onko eri puhelinmyyjiä vaikeaa eroittaa toisistaan olettaen että ovat tuntemattomia?

[/quote]

Koetko asian niin, että jos olisit jättänyt ajattelematta ihmistä, hän ei olisi ottanut yhteyttä?

Koen sen niin, että toisen ajattelu sai minut ajattelemaan häntä. 

Ja jos yhteydenottoja tulee harvoin out of the blue, säästyykö siis kaikilta yhteydenotoilta jos ei koskaan erehdy ajattelemaan ketään joka voisi ottaa yhteyttä?

En väittänyt, että näitä etiäisiä tulee aina. Uskon tällaisen yhteyden olevan herkempi toisten ihmisten välillä kuin toisten.

Jos harvempi kohdallesi osunut yhteydenotto, olkoon nyt sitten puhelu tai kirje tai sähköposti, tulee yllätyksenä, niin kuinka pitkälle tulevaisuuteen voit ennustaa yhteydenotot?

En aivan ymmärtänyt kysymystä. En kuitenkaan osaa ennustaa. Saan vain sellaisen tunteen, että toinen on mahdollisesti ajatellut minua. Joskus hyvinkin voimakkaan ja sitten tulee viesti tai puhelu. Erityisesti näin on yhden minulle tärkeän ihmisen kanssa, jonka kanssa yhteydenpito on aika harvaa kuitenkin.

Tiedätkö esim. aamukahvia juodessa mihin aikaan päivästä kukakin tavoittelee? Onko eri puhelinmyyjiä vaikeaa eroittaa toisistaan olettaen että ovat tuntemattomia?

En.

Jälkimmäistä kysymystä en taaskaan ymmärrä. 

Vierailija
12/15 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki materia on yhteydessä toisiinsa, sen takia pidän telepatiaa mahdolisena. Olemme kaikki ikään kuin saman ruumiin eri ruumiinosia. Kyllä me tiedämme, jos olemme sormi, että varvasta särkee.

Samalla periaatteella voi olla mahdollista, että tietoa siirtyy näkymättömällä tavalla kaukaiseen ihmiseen saakka.

Voi myös olla että näin ei ole. Mutta kummallista on, että toisten kanssa on kuin tanssisi hänen kanssaan, kaikki menee niin synkassa ja toisten kanssa "tanssista" ei tule mitään ei sitten millään. Eli telepatiaa ei ole kaikessa ja kaikkien välillä. 

Itse väittäisin, että se johtuu siitä, että kaikilla kanava ei ole "auki", joka näitä viestejä sisään päästää. Ei minunkaan kanavani ole auki läheskään kaikkien kanssa. Mutta osan kanssa on.

Vierailija
13/15 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 16:50"]

Aikoinaan kävi usein yhden kaverin kanssa niin, että kun ajattelin hänelle soittaa, niin hän soittikin minulle. Kerran osui niinkin hyvin että hän oli soittanut, ei vain ehtinyt hälyttämään kertaakaan kun nostin luurin soittaakseni hänelle, ihmettelin vähän aikaa kun luurista ei kuulunut tuuttausta, vaan kaverin ääni =D 
Telepatiaa? Tuskin.... 

[/quote]

Meillä kävi lapsena parhaan kaverin kanssa noin. Monesti oli myös puhelin varattuna kun kumpikin yritti soittaa. Sinäkö se siellä nytkin kirjoitat?!

Miehen puheluista tulee myös tosi usein joku aavistus, ja sillä hetkellä soi. Vai onko se joku "sähkökenttä"?

Vierailija
14/15 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 17:36"]

[quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 16:50"]

Telepatiaa? Tuskin.... 

[/quote]

Meillä kävi lapsena parhaan kaverin kanssa noin. Monesti oli myös puhelin varattuna kun kumpikin yritti soittaa. Sinäkö se siellä nytkin kirjoitat?!

Miehen puheluista tulee myös tosi usein joku aavistus, ja sillä hetkellä soi. Vai onko se joku "sähkökenttä"?

[/quote] No minähän se olen, mutta tuskin olen vanha ystäväsi =) 

Vierailija
15/15 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni vuosi etten ollut kuullut mitään yhdestä henkilöstä. Eräänä päivänä henkilö tuli voimakkaasti mieleeni.

Kas kummaa, seuraavana päivänä se otti muhun yhteyttä.