Miksi ihmiset pitää samaa profiilikuvaa fb:ssä?
Miksi jotkut ei itse "anna" facebookissa mitään, (kuten hauskoja tilapäivityksiä tai laita uusia kuvia tai vaihda profiilikuvaansa kuin vuoden välein) ja menevät sinne vain lukemaan muiden juttuja? päätin,että kaikki ne, joiden tilapäivityksiä ja kuvia en itse näe, hekään eivät jatkossa näe minun elämästäni mitään. ja kyllä, tämä on jatkoa tuolle aloitukselle "miksi joku laittaa omia kuviaan facebookiin".
Kommentit (46)
[quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 01:05"]
Aloittajalle vastaus: Siksi kun he eivät ole narsisteja. Yksi helppo tapa tunnistaa narsu on tuhkatiheään vaihtuvat profiilikuvat.
Sitäpaitsi. Miksi vaihtaa hyvä kuva pois? En mä ole fb:ssä sinua viihdyttääkseni.
[/quote]
Tämä narsisti on nyt tämän päivän trendisana. narsisteja on ehkä muutama prosentti koko suomen väestöstä. psykiatrin tai psykologin diagnoosiin luottaisin kuka on narsisti, enkä sen kuka ei halua olla facebookissa tylsä.
Olen päivittänyt profiilikuvani viimeksi vuonna 2010. En halua päivittää kuvaani uuteen, koska minua mm. ärsyttää tykkäykset ja kuvien kommentointi. En halua kuulla mitään mielisteleviä kehuja. Kuvakommentteissä myös kysellään kuulumisia. En halua julkisesti (tai siis kaikkien FB-ystävien kuullen, osa kun on esim. työkavereita) alkaa selostaa kuulumisiani. Ne kuulumiset voi vaihtaa inbox-viestien tai puhelimen välityksellä.
Itse tykkään enemmän Twitteristä, jossa päivittelen tilaani kerran tai pari päivässä. Ei ole energiaa tehdä samoja selostuksia kahteen paikkaan. Enkä tosiaankaan halua synkronoida Twitteriä ja FB:tä, koska Twitterissä tunnen olevani "vapaa" ja FB pilaisi tämän tunteen, jos yleisössäni olisi pomoni, ala-asteluokkakavereitani, ym.
FB:ssä voi toki rajata yleisönsä, mutta en luota näihin asetuksiin tippaakaan. FB tunnetusti muuttelee asetuksia jatkuvasti ja täytyisi olla koko ajan skarppina sen suhteen, että mitä päivityksiä tai kuvia nyt näkyy kenellekin. Vaivalloista. Helpointa vaan olla päivittämättä kovin usein.
[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 21:42"]
Vuoden välein? Miten ois viiden..
En jaa, kun ei ole jaettavaa. Ketään tuskin kiinnostaakuvat mun ruoka-annoksista, lasten sairasteluista, uusista huonekaluista ja muusta jokapäiväisestä, jota kaikkien elämä on pullollaan.
Siksi.
[/quote]
Mä en ole vaihtanut profiilikuvaani kertaakaan...haittaakse?
Pari kertaa vuodessa lisään kuvan tai pari albumiin. Jos on jotain asiaa niin laitan päivityksen, jaan uutisia ja kuvia jos näen jotain kivaa tai mulle tärkeää- esim. jotain eläinsuojelulinkkejä. Mitään "kullan kanssa hotellilomasella" tai "tein makaronilaatikkoa"- päivityksiä en tod.laita.
tai sitten ihan vanhanaikaisesti kysyä kuulumisia...
Olen katsellut, että facebookissa muutamat naiset vain laittavat oman kasvokuvansa kerta toisensa jälkeen, ja uskon, että he pitävät itseään vetovoimaisena, mutta mitään komminikointi taitoa tuskin on, ja niimpä jos nainen pyytää kaverikseni, niin katson hänen fase tiedoistaan onko hänellä ollut mitään sanottavaa vai vain omia kasvokuvia, ja kiitos ei, sillä he ovat vain katselemassa toiste kirjoituksia, tai heillä ei ole taitoa kommunikoida kirjoittamalla.
Ottaapas se facebook näköjään joitakin koville.