Miksi ihmiset pitää samaa profiilikuvaa fb:ssä?
Miksi jotkut ei itse "anna" facebookissa mitään, (kuten hauskoja tilapäivityksiä tai laita uusia kuvia tai vaihda profiilikuvaansa kuin vuoden välein) ja menevät sinne vain lukemaan muiden juttuja? päätin,että kaikki ne, joiden tilapäivityksiä ja kuvia en itse näe, hekään eivät jatkossa näe minun elämästäni mitään. ja kyllä, tämä on jatkoa tuolle aloitukselle "miksi joku laittaa omia kuviaan facebookiin".
Kommentit (46)
Minulla ei ole piilotettuna mitään. Ei ole myöskään kuvia. En ole kiinnostunut facebookista Joskus kun on tylsää lueskelen uutissyötettä, kerran kahdessa viikossa.
Vuoden välein? Miten ois viiden..
En jaa, kun ei ole jaettavaa. Ketään tuskin kiinnostaakuvat mun ruoka-annoksista, lasten sairasteluista, uusista huonekaluista ja muusta jokapäiväisestä, jota kaikkien elämä on pullollaan.
Siksi.
[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 21:41"]
Jes, viimeinkin pääsen yhdestä tyhjän päivittäjästä.
[/quote]
olisit poistanut ihmeessä jo aiemmin, mitä odotit?
No kun ei kiinnosta. Käyn silloin tällöin katsomassa mitä tutut ovat laittaneet facebookiin, mutta itse päivitän äärimmäisen harvoin ja kuvaa en vaihda montaa kertaa vuodessa. Onko jossain joku sääntö, että olisi pakko vai? Meillä joillain kun on muutakin elämää katsos.
[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 21:41"]
[/quote] Ja kyllä, minä olen se, joka ihmetteli miksi joku laittaa joka päivä omia kuviaan. Ymmärrän, että niitä laitetaan säännöllisin väliajoin, ja varsinkin sukulaisille, mutta, päivittäiset sitä en oikein tajua. Ja arvostan näitä ihmisiä kyllä, ihmettelen vain tuota tapaa. ENkä kehtaa suoraan kysyä, kun eivät ole niin läheisiä.
[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 21:42"]
Vuoden välein? Miten ois viiden..
En jaa, kun ei ole jaettavaa. Ketään tuskin kiinnostaakuvat mun ruoka-annoksista, lasten sairasteluista, uusista huonekaluista ja muusta jokapäiväisestä, jota kaikkien elämä on pullollaan.
Siksi.
[/quote]
Jos sinulla on ystäviä, niin kyllä se heitä kiinnostaa. ja esimerkiksi voi jakaa vinkkejä tai muuten keskustella mikä ko. sairastilanteeseen auttaisi tai muut voisivat ottaa mallia kauniista sisustuksestasi? jokuhan voisi olla kiinnostunut miten olet tehnyt vaikka tietyn kakun ja haluaa reseptin.
Mä en todellakaan ala laittelemaan facebookkiin jatkuvasti jotain turhanpäiväistä, kuten kuvia välipaloista, kahvikupposista tai muista, jotka ei todellakaan kiinnosta ketään. Luuletteko te ihan oikeasti, että ihmisiä kiinnostaa mitä te syötte niin paljon, että ihan kuva pitäisi nähdä?
[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 21:39"]
Miksi jotkut ei itse "anna" facebookissa mitään, (kuten hauskoja tilapäivityksiä tai laita uusia kuvia tai vaihda profiilikuvaansa kuin vuoden välein) ja menevät sinne vain lukemaan muiden juttuja? päätin,että kaikki ne, joiden tilapäivityksiä ja kuvia en itse näe, hekään eivät jatkossa näe minun elämästäni mitään. ja kyllä, tämä on jatkoa tuolle aloitukselle "miksi joku laittaa omia kuviaan facebookiin".
[/quote]
Mitä se sulle kuuluu?
[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 21:44"]
No kun ei kiinnosta. Käyn silloin tällöin katsomassa mitä tutut ovat laittaneet facebookiin, mutta itse päivitän äärimmäisen harvoin ja kuvaa en vaihda montaa kertaa vuodessa. Onko jossain joku sääntö, että olisi pakko vai? Meillä joillain kun on muutakin elämää katsos.
[/quote]
Mutta miksi sitten kiinnostaa sen verran että käyt muiden kuulumiset lukemassa? ehkä muita kiinnostaisi lukea myös sinun kuulumisista...
[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 21:48"]
[/quote]
Mitä se sulle kuuluu?
[/quote]
Ihan yhtä paljon kuuluu kuin nille, jotka vain käyvät lukemassa toisten päivityksiä ja katselemassa kuvia eivätkä itse anna sinne mitään.
[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 21:51"]
[/quote]
Mitä se sulle kuuluu?
[/quote]
Ihan yhtä paljon kuuluu kuin nille, jotka vain käyvät lukemassa toisten päivityksiä ja katselemassa kuvia eivätkä itse anna sinne mitään.
[/quote]
Ja miksi pitäisi antaa?
Koska fb on minulle enimmäkseen työväline. Pidän yhteyttä kollegoihin, saan uusia tietoja eri verkostoista ja sovimme liikuntakerhon aikataulut (näppärä!).
En ole kiinnostunut lapsesi pissatulehduksista tai rankasta siivouspäivästäsi, lenkkisi pituudesta jne. ellet ole siskoni tai paras ystäväni.
Minulla ei ole kiinnostusta jakaa yksityisasioita ihmislle, joista osa on jokseenkin vieraita (työn kautta tuttuja). Myös kuvan vaihto on tarpeetonta, jos ulkonäkö on kohtalaisen sama...ehkä pari silmäryppyä on parin vuoden aikana tullut lisää ;)
[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 21:44"]
[/quote]
Mutta miksi sitten kiinnostaa sen verran että käyt muiden kuulumiset lukemassa? ehkä muita kiinnostaisi lukea myös sinun kuulumisista...
[/quote]
Ne voi soittaa mulle ja kysyä. Jos joku haluaa jakaa jokaisen juomansa kahvin FB:ssä, niin OK, siitä vaan, mutta itse en moiseen sorru. Ne päivittäjät toivovat, että joku lukee ja minä olen se lukija.
[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 21:46"]
Mä en todellakaan ala laittelemaan facebookkiin jatkuvasti jotain turhanpäiväistä, kuten kuvia välipaloista, kahvikupposista tai muista, jotka ei todellakaan kiinnosta ketään. Luuletteko te ihan oikeasti, että ihmisiä kiinnostaa mitä te syötte niin paljon, että ihan kuva pitäisi nähdä?
[/quote]
eikö sinun elämässä ole mitään kiinnostavaa? laita sinne sellaista, mitä muiden päivityksissä ja kuvissa pidät mielenkiintoisena esim. lomamatka, uusi harrastus, lemmikki jne.
ite en koe tarpeelliseksi kovin usein profiilikuvaa päivitellä. sama naama se kuitenkin on, ehkä vaan eri tilanteissa. muuten jaan juttuja ja ottamiani kuvia. huom! en kuitenkaan palstan mukaan sisäistämääni ärsytyskynnystä enempää tai niistä ei-toivotuista-jutuista. vai oliko se sittenkään tän palstan vaikutusta, kun oon samanlaisesti toiminut fb:n suhteen jo ennen palstalle tuloa... hmmm... mietin tätä loppuillan :)
Eikö ole muuta elämää kuin pyöriä facebookissa kyttäämässä vai? Facebookissa olo ei velvoita yhtään mihinkään. Päivittele siis typeriä päivityksiäsi joka ikinen päivä ja laita joka viikko uusi selfie, mutta älä kuvittele, että muut ovat jonkun "vastapalveluksen" velkaa. Pelle.
Ystävät tietävät jo miltä näytän. Katselkoot rauhassa sitä kymmenen vuoden takaista profiilikuvaa, jossa en vielä ollut rupsahtanut :)
Ainakin meillä teinit käyttää fb:tä lähinnä vain chattina. Ja nyt, kun on WhatsApp , niin harvoin sitten siihenkään.
Itse en fb:hen kuulukaan. En tiedä mihin sitä tarvitsisin.
[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 21:54"]
[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 21:46"]
[/quote]
eikö sinun elämässä ole mitään kiinnostavaa? laita sinne sellaista, mitä muiden päivityksissä ja kuvissa pidät mielenkiintoisena esim. lomamatka, uusi harrastus, lemmikki jne.
[/quote]
Mielestäni arkipäiväiset asiat eivät ole tarpeeksi kiinnostavia, että alkaisin räpsimään kuvia ja päivittelemään. Miksi pitäisi?