Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen vanhoillinen ranskalainen suku haluaa lapsemme nimeksi Genevieve

Vierailija
12.11.2020 |

Minun mielestä tämä nimi ei sovi Suomeen lainkaan ja Suomessa lapsemme kuitenkin tulisi 18 ensimmäistä vuottaan viettämään. Kuitenkin tämä on muodostunut kynnyskysymykseksi miehelle ja varsinkin hänen suvulleen. Olin itse haaveillut antavani nimeksi perus-suomalaisen nimen tyyliä Venla/Veera, mutta näköjään edes vähän kansainvälisempi ei tule kyseeseen kun pitää olla juuri tuo Genevieve. Suku on erittäin vanhanaikainen melkeimpä kaikessa. Miehellä on myös vanhanaikainen nimi.
Pahinta tässä koko jupakassa on ollut se, että miehestä on paljastunut monia jopa sovinistisia piirteitä tämän asian myötä. Tuntuu kun hän häpeäisi minun "rahvauttani". Tajuan tehneeni tyhmästi kun menin näin äkkiä naimisiin ja tulin raskaaksi, olen miettinyt jopa eroa, mutta yritämme vielä yhdessäoloa, lapsenkin parhaaksi.
Sori vuodatus, oli pakko päästä vaan avautumaan johonkin.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi trolli

Vierailija
2/25 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt myös alkuhuuman jälkeen tajunnut etten tiedä miehestä juuri mitään. Hänen isänsä on käynyt meillä, muuta sukua en ole tavannut, eikä mieheni halua viedä minua Ranskaan tapaamaan sukua. En siis tiedä hänen taustasta juuri mitään. Tuntuu oudolta, lastaan hän odottaa kyllä onneksi innolla.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna se nimi ja kutsu viiviksi. Problem solved

Vierailija
4/25 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksihän miehesi otti sinut "rahvaan" vaimoksi?

Genevieve on aivan hyvä nimi. Miksi kapinoit miestäsi ja hänen sukuaan vastaan? Ole nöyrä.

Vierailija
5/25 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan se nimi olla Genevieve, otatte kutsumanimeksi Veera/Venla, Viivikin taipuu sopivasti Genevieveen. Ja kutsut häntä miten haluat, mies omalla tavallaan. Tehkää vaikka testi suomalaisilla kavereilla, pyytäkää kirjoittamaan ja lausumaan Genevieve. Ehkä ukko tajuaa kun yksi kymmenestä onnistuu 🤭

Vierailija
6/25 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sentään tuo on ihan nätti nimi.

Vierailija
7/25 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistanko väärin?

Genevieve oli kuningas Arthurin vaimo, mutta petti tätä Lancelotin kanssa?

Vierailija
8/25 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että se muistuttaa jotain härskiä sanaa suomeksi.

Vierailija
9/25 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taas mieheni vanhoillinen gynegologeista koostuva suku haluaa, että lapsemme nimeksi tulee Genitaali. Itse haaveilen lapsen nimeksi perisuomalaista Perttiä.

Vierailija
10/25 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle annettiin aikoinaan hieman samantapainen nimi, joka on sinällään kyllä ihan kaunis mutta sen lausuminen suomalaisittain ei onnistu. Lopputulos oli se, että kutsumanimenäni käytettiin lopulta toista nimeäni, joka on suomalainen. Eli voit miettiä tosiaan sitä vaihtoehtoa, että "virallinen" ensimmäinen nimi on Genevieve, mutta kutsumanimi on sitten jotain muuta.

Vierailija
11/25 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä olen miettinytkin, mutta esim. päiväkodissa ja viimeistään koulussa tulee varmasti kyselyä ja ihmettelyä asiasta. Ei ole ihan tavallisin nimi. Tuskin moni osaa kirjoittaa ilman että luettelee kirjaimet yms. Minusta tämä nimi ei vain sovi niin hyvin ns. suomalaiseen suuhun lausuttavaksi. Itse tulen kyllä varmasti käyttämään jotain lempinimeä Genevieven sijaan. Viivi on ihana ehdotus ja sopii hyvin pienelle tytölle.

Tiedän että miehen suku tulee valittamaan lempinimestä, mutta eivätpä he ole meitä arjessa häiritsemässä.

Ap

Vierailija
12/25 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen vanha juopposukuni haluaa lapselle nimeksi Sorbus tai Vinetto Kumpi olisi makeampi nimi

Vierailija
13/25 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä olen miettinytkin, mutta esim. päiväkodissa ja viimeistään koulussa tulee varmasti kyselyä ja ihmettelyä asiasta. Ei ole ihan tavallisin nimi. Tuskin moni osaa kirjoittaa ilman että luettelee kirjaimet yms. Minusta tämä nimi ei vain sovi niin hyvin ns. suomalaiseen suuhun lausuttavaksi. Itse tulen kyllä varmasti käyttämään jotain lempinimeä Genevieven sijaan. Viivi on ihana ehdotus ja sopii hyvin pienelle tytölle.

Tiedän että miehen suku tulee valittamaan lempinimestä, mutta eivätpä he ole meitä arjessa häiritsemässä.

Ap

Kutsumanimenhän ei suinkaan tarvitse olla ensimmäinen nimi, vaikka se tavallista onkin. Genevieve Viivi Amanda esimerkiksi voi aivan hyvin olla kutsumanimeltään Viivi. Asiaa ei tarvitse niille ranskansukulaisille sen kummemmin alkaa avaamaan, olkoot tyytyväisiä siihen "viralliseen" enesimmäiseen nimeen.

Vierailija
14/25 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksihän miehesi otti sinut "rahvaan" vaimoksi?

Genevieve on aivan hyvä nimi. Miksi kapinoit miestäsi ja hänen sukuaan vastaan? Ole nöyrä.

Mies sanoo kyllä rakastavansa minua, suvulle tämä on ollut vaikeampi asia sulattaa. Suku on todella vanhanaikainen kaikessa, juuri tyyliin että mies päättää kaikista perheen asioista, hyvä vaimo on hiljainen ja kuuliainen yms.

Mies on ollut avarakatseisempi, mutta nyt huomaan hänessäkin samanlaista käytöstä, vaikka lievempänä.

Ap

Vierailija
15/25 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten toi lausutaan? Ainakin kirjoitettuna se on nätti. 

Jos teillä ei tuon isompia ongelmia ole niin anna se nimi ja toiseksi ja kolmanneksi nimeksi suomalaisemmat. Voit käyttää sitten niitä. 

Miksi muuten avioiduit ranskiksen kanssa ylipäätän?

Vierailija
16/25 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan se nimi olla Genevieve, otatte kutsumanimeksi Veera/Venla, Viivikin taipuu sopivasti Genevieveen. Ja kutsut häntä miten haluat, mies omalla tavallaan. Tehkää vaikka testi suomalaisilla kavereilla, pyytäkää kirjoittamaan ja lausumaan Genevieve. Ehkä ukko tajuaa kun yksi kymmenestä onnistuu 🤭

Miten Genevievestä saa Veeran tai Venlan?

Vierailija
17/25 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei näistä mitään ihmettelyä nykyaikana tule. Siellä on niin paljon kyllä ulkomaalaisen nimisiä nykyään, paljon Genevieveä eksoottisempia. Lempinimillä yleenäs ihan automaattisesti kutsutaan niitä, joilla on vaikea nimi, ja kyllä he voi vaikka koulussa koevastauksiinkin sen lempinimen kirjoittaa. 

Itsellä myös erikoinen nimi ulkolaisen isän peruja, mutta siihen aikaan ainakin se oli pelkkä iso bonus. Jotenkin monet jopa ihaili kun on niin "hieno" nimi. Nykyään ei kyllä varmaan noinkaan koska ulkomaalaisia on niin paljon ettei kukaan kiinnitä niiden nimiin huomiota.

Vierailija
18/25 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei Genoveffa. Valittiin joskus maailman rumimmaksi naisten nimeksi :D

Vierailija
19/25 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuperäinen muoto on Kenowefa.

Vierailija
20/25 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se vaadi ranskalaiseen tapaan siihen aksentin e:n päälle... Sano, ettei kukaan muukaan anna tommosia nimiä. Ranskassa nimi on annettu 2019 vain 4 krt viralliseksi etunimeksi, mikäli internettiä on uskominen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi