Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sappivaivoista kokemusta?

Vierailija
07.03.2014 |

Lääkäriin olen menossa ensi viikolla, mutta kysäisenpä täälläkin. Syömisen jälkeen alkaa usein sattua oikealta puolelta kyljestä, vähän selän puolelta. Myös koskettaessa sattuu. Kipu menee noin puolessa tunnissa ohi. Netin mukaan tämä olisi sappiperäistä. Onko täällä paikalla ketään jolla olisi ollut ja miten hoidettiin?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa sappivaivoilta. Mulla auttoi ihan särkylääke. Lopulta kohtaukset meni niin pahoiksi että kieriskelin lattialla huutaen ja oksentaen ja otettiin osastolle. Sappitiehyestä kivet poistettiin ensin vatsantähystysteitse ja seuraavana päivänä rakko leikattiin pois.

Vierailija
2/7 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 21:22"]

Kuulostaa sappivaivoilta. Mulla auttoi ihan särkylääke. Lopulta kohtaukset meni niin pahoiksi että kieriskelin lattialla huutaen ja oksentaen ja otettiin osastolle. Sappitiehyestä kivet poistettiin ensin vatsantähystysteitse ja seuraavana päivänä rakko leikattiin pois.

[/quote]Okei, sitä pelkäsinkin. Mulla on vuosia sitten ollut yksi tuollainen tosi paha sappikohtaus josta jouduin ensiapuun. Nyt on tullut näitä lievempiä, mutta ilmeisesti enteilee pahempaa sitten.

Oliko pitkä paraneminen leikkauksesta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli muutama vuosi sitten sappikiviä.

Aluksi epäiltiin umpparia mutta pian lääkäri päätyikin sappikividiagnoosiin. Kiviä ei kuitenkaan ultrassa näkynyt, joten kivun syytä selvitettiin parisen viikkoa kunnes kiviä näkyi uudessa ultrassa. Tässä välissä suunnilleen asuin päivystyksessä koska kivut oli ihan järkyttävät. Morfiini oli ainoa kipulääke josta löytyi apu.

Pian toisen ultran jälkeen tulehdusarvot nousi hälytettävän korkeiksi ja pääsin tähystykseen.

Vierailija
4/7 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähystysleikkauksesta toipuu nopeasti, no worries.

Vierailija
5/7 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain ensimmäisen kunnon sappikohtauksen raskausaikana 2000. Silloin kohtuksia tuli usein ja ne olivat tuskallisia. Aina vain sanottiin, että tutkitaan sitten synnytyksen jälkeen. Synnytys vei kivut mennessään muutamaksi vuodeksi, kunnes palasivat entistä pahempina. 2005 pääsin leikkaukseen. Tähystysleikkauksesta toivuin nopeasti hyvin ja kivut jäivät leikkaussaliin. Yksi kipukohtaus on tullut sen jälkeen, ja se johtui toiseen vaivaan määrätystä panacodista. Lääkäri sanoi, että kodeiini saattaa aiheuttaa sappivaivaiselle kohtauksia. En ole halunnut toista kertaa testata.

Vierailija
6/7 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 22:02"]

Mä sain ensimmäisen kunnon sappikohtauksen raskausaikana 2000. Silloin kohtuksia tuli usein ja ne olivat tuskallisia. Aina vain sanottiin, että tutkitaan sitten synnytyksen jälkeen. Synnytys vei kivut mennessään muutamaksi vuodeksi, kunnes palasivat entistä pahempina. 2005 pääsin leikkaukseen. Tähystysleikkauksesta toivuin nopeasti hyvin ja kivut jäivät leikkaussaliin. Yksi kipukohtaus on tullut sen jälkeen, ja se johtui toiseen vaivaan määrätystä panacodista. Lääkäri sanoi, että kodeiini saattaa aiheuttaa sappivaivaiselle kohtauksia. En ole halunnut toista kertaa testata.

[/quote]Mulle kävi samoin cocillana yskälääkkeen kanssa. Eipä ollut yskästä enää mitään haittaa niiden helvetillisten sappikipujen rinnalla.

Vierailija
7/7 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 22:09"]

[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 22:02"]

[/quote]Mulle kävi samoin cocillana yskälääkkeen kanssa. Eipä ollut yskästä enää mitään haittaa niiden helvetillisten sappikipujen rinnalla.

[/quote]

Olen pari kertaa nappassut Panacodin sappitähystyksen jälkeen ja joka kerta olen saanut hurjat vatsakivut. En ole edes osannut yhdistää niitä sappikohtauksiin! Tähystyksestä on jo tovi enkä edes muistanut millaisia kivut oli, mutta kyllähän nuo voisi yhdistää tuohon Panacodin jälkeiseen vatsakipuun...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kaksi