Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pääsee yli varattuun kohdistuvasta ihastuksesta...

Vierailija
07.03.2014 |

...tai varattuna ihastuksesta, joka kohdistuu suhteen ulkopuoliseen henkilöön?

Jos jollakulla on hyviä vinkkejä, erityisesti omaan kokemukseen perustuvia, niin nyt ne olisivat kovasti tarpeen. Onko mahdollista päästä ihastuksesta eroon ja kuitenkin samalla säilyttää ystävyyssuhde ihastuksen kohteeseen?

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittamalla jonkin mielenkiintoisen harrastuksen. Saat lisää sisältöä elämääsi.

Vierailija
2/50 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvittele itteesi sen naisen housuissa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 17:18"]

[/quote]

Kenen naisen?

Kakkoselle, harrastus tuskin vie huomiota niin kokonaisvaltaisesti että veisi ihastuksen mennessään. Varsinkin jos on yksin elävä ja pitkään suhdetta etsinyt ihminen.

ap

Vierailija
4/50 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 17:31"]

[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 17:18"]

[/quote]

Kenen naisen?

ap

[/quote] varattuun kohdistuvasta ihastuksesta

Vierailija
5/50 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet siis mies etkä lesbo?

Vierailija
6/50 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lankeamalla loveen;)

Vierailija
7/50 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo sana on tietysti love eikä lovi..

Vierailija
8/50 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmonen, tuskin auttaa tuo sinunkaan neuvosi. Ei se muuta ihastuksen kohdetta yhtään vähemmän viehättäväksi.

Kaipaisin nyt ihan konkreettista ja asiallista pohdintaa tästä aiheesta. Se nyt on selvää että helppoja kikkakolmosia tähän ei ole, mutta onko mitään tekniikkaa, joka toimisi edes ajan kanssa? Kun tosiaan vielä ihastunut henkilö haluaisi säilyttää ihastuksensa kohteen elämässään ystävänä. Välien katkaisu ja unohtaminen ei siis ole vaihtoehto.

ap

Vierailija
9/50 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse välttelen niitä tilanteita joissa esim. toinen pääsisi enää flirttailemaan. Luulin aikaisempaa flirttiä ihastukseksi, ja huomasin että tekeekin samanlaista muille. Olen mahdollisimman neutraali, enemmän ehkä tyly kun ystävällinen.

Ystävyyteen tuskin pystyn.

Vierailija
10/50 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 18:12"]

Itse välttelen niitä tilanteita joissa esim. toinen pääsisi enää flirttailemaan. Luulin aikaisempaa flirttiä ihastukseksi, ja huomasin että tekeekin samanlaista muille. Olen mahdollisimman neutraali, enemmän ehkä tyly kun ystävällinen.

Ystävyyteen tuskin pystyn.

[/quote]

Tämä tilanne on jonkin verran hankalampi. Varattu mies on ihastunut suhteen ulkopuoliseen naiseen, ja ko. nainen myös tähän mieheen. Kumpikin haluaa ihastuksen loppuvan mutta ystävyyden heidän välillään jatkuvan. Mies tahollaan hyvässä parisuhteessa, ei halua jättää eikä pettää. Nainen vapaa ja mies hänelle ilmeisesti hyvin lähellä ideaalikumppania.

Oma neuvoni oli, että kannattaa tutustua siihen ihastuksen kohteeseen, niin hänen huonotkin puolensa tulevat esiin ja ihastus sitten haihtuu vähitellen. Itselläni tämä toimii. Mutta ilmeisesti ko. nainen onkin sellaista tyyppiä, että hän voi ihastua myös ihan kusipäisiinkin miehiin eli realismi ei vaikuta tunteisiin mitenkään/riittävästi. Siispä se, mikä toimii minulla, tuskin toimii hänellä, enkä osaa auttaa häntä.

Osaisiko joku palstailijoista?

ap

Vierailija
11/50 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata omia juttujaan projisoida eikä läheisiään aliarvioida;)

Vierailija
12/50 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitat, 12?

ap

Vierailija
13/50 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunpa osaisinkin neuvoa... Itse olen hyvässä parisuhteessa ja kuitenkin ihastunut ystävääni, ja tätä on jatkunut jo vuosia. En ole keksinyt ratkaisua :(

Vierailija
14/50 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ihastuminen niin vaarallista ole, jos sitä ei ruoki ts. jatkuvasti hakeudu ihastuksen kohteen seuraan ja pyri viemään juttua seuraavalle tasolle. Turha yhteydenpito on hyvä lopettaa. Yleensä ihastuminen laantuu viimeistään vuoden kuluessa, jos sitä ei ruoki yhteydenpidolla. Toinen vaihtoehto on tietysti tutustua pikkuhiljaa paremmin toiseen, avautua tunteistaan ja ajatuksistaan. Ja hups, sitten voikin kohta laittaa lusikat jakoon sen aiemman kumppanin kanssa, taistella elatusmaksuista yms. yms. Moni valitsee jälkimmäisen vaihtoehdon, koska elämä nyt vaan on niin hemmetin tylsää ja ihastuminen poistaa tylsyyden.

Vierailija
15/50 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ja voisi jatkua näinkin: ..ja ihastuminen poistaa tylsyyden tunteen joksikin aikaa, muttei koskaan kokonaan pois!

Vierailija
16/50 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 18:58"]

Ei se ihastuminen niin vaarallista ole, jos sitä ei ruoki ts. jatkuvasti hakeudu ihastuksen kohteen seuraan ja pyri viemään juttua seuraavalle tasolle. Turha yhteydenpito on hyvä lopettaa. Yleensä ihastuminen laantuu viimeistään vuoden kuluessa, jos sitä ei ruoki yhteydenpidolla. Toinen vaihtoehto on tietysti tutustua pikkuhiljaa paremmin toiseen, avautua tunteistaan ja ajatuksistaan. Ja hups, sitten voikin kohta laittaa lusikat jakoon sen aiemman kumppanin kanssa, taistella elatusmaksuista yms. yms. Moni valitsee jälkimmäisen vaihtoehdon, koska elämä nyt vaan on niin hemmetin tylsää ja ihastuminen poistaa tylsyyden.

[/quote]

Nythän tässä tilanteessa on juuri se ongelma, että yhteydenpitoa ei haluttaisi katkaista, koska siinä menisi se ystävyyssuhde sitten samalla. Hyvä ystävyys ei ole mitään kulutustavaraa, jonka voisi tuosta vain heittää menemään ihastuksesta eroon päästäkseen.

Koska tässä ystäviä ollaan, niin tunteista ja ajatuksista on avauduttu jonkin verran. Tämä ei kuitenkaan vähennä miehen parisuhteen tärkeyttä eikä tuo tätä ystävyys-/ihastuskuviota sitä tärkeämmäksi, ts. lusikat eivät ole menossa jakoon. Itse osaan kyllä nauttia ihastuksen tunteesta ihan sellaisenaan, en koe tarvetta omistaa ihastuksen kohdetta enkä koe myöskään platoniseksi jäävää ihastusta kielteisesti, mutta nämä ihmiset, joita tilanne koskee, ilmeisesti kokevat toisin. Ts. eivät pidä kivana tunnetta, jota ei voi käytännössä toteuttaa, eivät saa siitä nautintoa vaan kärsimystä ja haluavat siitä vain eroon.

Onko tosiaankin niin, että kukaan täällä ei ole ollut tässä tilanteessa ja selvinnyt siitä kunnialla?

ap

Vierailija
17/50 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen jonkin verran ihastunut naimisissailevaan työkaveriin mutten tee mitään siirtoa asian eteen.en halua rikkoa onnellista paeisuhdetta.

Vierailija
18/50 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet hyväsydäminen, ajatteleva lähimmäinen!

Vierailija
19/50 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 19:47"]

olen jonkin verran ihastunut naimisissailevaan työkaveriin mutten tee mitään siirtoa asian eteen.en halua rikkoa onnellista paeisuhdetta.

[/quote]

Ajattelet kauniisti, samoin kuin tämä nainen, josta kirjoittelen. Hän kuitenkin on ollut jo aika pitkään ihastunut, ja toivoisin hänen vapautuvan tuosta haaveilusta ja löytävän itselleen ihanan, vapaan miehen!

Kuinka kauan oma ihastuksesi on jatkunut?

ap

Vierailija
20/50 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En selvinnyt kunnialla. Kaksi kertaa ollut ihastunut ystävään. Toiseen katkaisin välit ja toisen kanssa olen naimisissa ja perhe. Onneksi ei edellisestä suhteesta jäänyt miehelle lapsia, helpotti päätöstä yrittää kimpassa.