Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako Kauppalehdestä hyviä sijoitusvinkkejä?

Vierailija
12.11.2020 |

Vituttaa kun niillä kaikki maksumuurin takana. Olen harkinnut tilaamista mutta se maksaa 500 vuodessa eli oikeastaan sen mitä tuottojakaan voi realistisesti odotella..

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs tässä. Mentiin noin 20 000 € Finnairin osakkeisiin. Ostin, kun olivat kalleimmillaan ja myin halvimmillaan. Mitä minun pitäisi ajatella itsestäni. Mun rahat on nyt jonkun suurpelurin taskussa. Meni säästöt.

Vierailija
2/30 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se on niin, että ei ole oikotietä onneen. Menee pari vuotta säästäessä tuota summaa takaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehkä sijoita nyt mihinkään. Tuo Finnair olisi ollut niin helppo. Ärsyttää. Tekisi mieli rangaista itseäni tyhmyydestä jotenkin.

Vierailija
4/30 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että kun tilaat Kauppiksen, luet vinkit niin rikastut- Eikö kukaan muu oo tota viel älynnyt ;)

Vierailija
5/30 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi edes kunnon työpaikka ja säännölliset tulot, mutta ei. Sitten meni iso osa säästöistä.

Vierailija
6/30 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjastossa voit käydä lukemassa Kauppalehteä, voit sitten itse arvioida, ovatko jutut hinnan arvoisia. Itse en tarvitse, koska oleellinen tieto on saatavilla muutenkin. Pörssitiedotteet kuten osavuosikatsaukset voi lukea ilmaiseksi ja yhtiöitä sekä maailmantaloutta koskevia uutisia näkee muualtakin. Osareiden tulkitsemisessa voi alkuun auttaa jonkin sijoituskirjan lukeminen, niitäkin löytyy kirjastosta. Taloustoimittajilla on ehkä näkemys tulevaisuudesta, mutta analyytikotkin veikkaavat usein suunnan aivan väärin, joten ei niihin voi sokeasti luottaa.

Vierailija
7/30 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai että kun tilaat Kauppiksen, luet vinkit niin rikastut- Eikö kukaan muu oo tota viel älynnyt ;)

Niinpä, täällähän pitäis sit olla miljonäärejä joka oksalla.

Vierailija
8/30 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa tasoa kuin jonkun urheilulehden veikkaus vinkit.

Eli todennäköisempää, että rikastut omin neuvoin.

Vierailija
9/30 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se niin mene. En lue Kauppalehteä. Seuraan vauva-palstaa.

Mulle tuli joku ihme pelihimo noiden Finnairin osakkeiden kanssa. Ostin niinpä 0,62 € kappale ja nyt ovat 0,54 €. Ei ehkä nyt kannata myydä. Koitan odottaa, jos nousisivat ja saisin omani pois. Vaikka menisi puoli vuotta.

Vierailija
10/30 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen muissa sijoituksissa tehnyt hyvin tiliä, mutta osakkeita en vain tajua. Olen lähinnä hävinnyt. Olen ehkä niin suhdanneherkkä ihminen. Alan panikoida.

Vierailija
11/30 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjastossa voit käydä lukemassa Kauppalehteä, voit sitten itse arvioida, ovatko jutut hinnan arvoisia. Itse en tarvitse, koska oleellinen tieto on saatavilla muutenkin. Pörssitiedotteet kuten osavuosikatsaukset voi lukea ilmaiseksi ja yhtiöitä sekä maailmantaloutta koskevia uutisia näkee muualtakin. Osareiden tulkitsemisessa voi alkuun auttaa jonkin sijoituskirjan lukeminen, niitäkin löytyy kirjastosta. Taloustoimittajilla on ehkä näkemys tulevaisuudesta, mutta analyytikotkin veikkaavat usein suunnan aivan väärin, joten ei niihin voi sokeasti luottaa.

Ehkä jos tuntisi jonkun firman taustat hyvin ja tietäisi miten sitä johdetaan, niin uskaltaisi sijoittaa. Noi Kauppalehden jutut voi olla myös johdattelua. Muutenkin koko pörssi on isojen pelaajien pelikenttä. Kurssien heilahtelu ei kerro todellista yrityksestä.

Vierailija
12/30 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mistään saa hyviä sijoitusvinkkejä. Jos jollakulla olisi sellaisia, miksi se niitä Kauppalehdessä tai missään muuallakaan kertoisi.

Markkinatuoton saa ilman vinkkejä ja se on tarjolla kaikille. Ihmettelen vain, miksi se riitä?

Vierailija
13/30 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen muissa sijoituksissa tehnyt hyvin tiliä, mutta osakkeita en vain tajua. Olen lähinnä hävinnyt. Olen ehkä niin suhdanneherkkä ihminen. Alan panikoida.

Koitan aina ajatella väärinpäin asioita, tulee ihan luonnostaan. Mutta noi kurssit, tuijotan vain niitä käyriä ja miten ne laskee ja nousee. Ja sitten tulee ahdistus siitä, miten mun sijoitus menee tappiolle.

Vierailija
14/30 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku oikeasti ymmärtää hyvien sijoitusten perään niin miksi ihmeessä tekisi töitä Kauppalehden toimittajana parin tonnin kuukausipalkalla?

Vierailija
15/30 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli joku ihme pelihimo noiden Finnairin osakkeiden kanssa. Ostin niinpä 0,62 € kappale ja nyt ovat 0,54 €. Ei ehkä nyt kannata myydä. Koitan odottaa, jos nousisivat ja saisin omani pois. Vaikka menisi puoli vuotta.

Itse ostan osakkeet aina pitkään salkkuun. Alle viiden vuoden en normaalisti myy.

Mä taas olen miettinyt, voisin pistää kiinni aika isonkin summan riskillä ja odottaa päivän aikana tapahtuvaa kurssinousua ja sitten myydä. Vetää riskillä. Mutta mä menettäisin kaikki mun rahat siinä luultavasti, mun ei kannata. Ja siksi toiseksi se raha tuntuisi ilmalta. Se ei ole omalla työllä ansaittua.

Vierailija
16/30 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ostan osakkeet aina pitkään salkkuun. Alle viiden vuoden en normaalisti myy.

Mä taas olen miettinyt, voisin pistää kiinni aika isonkin summan riskillä ja odottaa päivän aikana tapahtuvaa kurssinousua ja sitten myydä. Vetää riskillä. Mutta mä menettäisin kaikki mun rahat siinä luultavasti, mun ei kannata. Ja siksi toiseksi se raha tuntuisi ilmalta. Se ei ole omalla työllä ansaittua.

Sillä ei varmaan olisi enää mitään väliä, minkälaisia summia tienaa tai häviää pörssissä. Se on niin aineetonta. Ei ole normaalielämässä kiintopistettä. En haluaisi rikastua niin.

Vierailija
17/30 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku oikeasti ymmärtää hyvien sijoitusten perään niin miksi ihmeessä tekisi töitä Kauppalehden toimittajana parin tonnin kuukausipalkalla?

Totta. Alaa opiskelleet ja siitä tietävätkään eivät osaa aina sanoa oikeaa suuntaa. Pitää ehkä vain luottaa omaan vaistoon.

Vierailija
18/30 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillä ei varmaan olisi enää mitään väliä, minkälaisia summia tienaa tai häviää pörssissä. Se on niin aineetonta. Ei ole normaalielämässä kiintopistettä. En haluaisi rikastua niin.

Tai sitten pitäisi osata lopettaa ajoissa.

Vierailija
19/30 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä aineetonta on omistaa vaikka pala paperitehdasta? Siellä se tehdas ihan oikeasti pönöttää ja tuottaa paperia myyntiin.

Vierailija
20/30 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitä rahasta ei saa samanlaista tyydytystä kuin itse ansaitsemistaan. Eli rahalla ja rahalla on eroa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kahdeksan