Meillä haisee vieras ihminen! Pelottaa!
Olemme hajusteyliherkkä perhe. Meillä siis kaikki tuotteet ovat hajusteettomia miehen partavaahdosta vessanpesuaineeseen. Tulin äsken töistä ja täällä haisee saippua tai joku. Haisee ainoastaan makkarissa ja olkkarissa.
Olen nuuhkinut kaikki mahdolliset tavarat, joiden mukana haju olisi vounut tulla. Mieheni kävi aamulla salilla ja tuli vielä kodin kautta ennen töihinmenoa. Mies haisi silloin normaalille, annoin pusun kun oli lähdössä. Lähdin itse puoli tuntia miehen jälkeen ja silloin ei vielä haissut.
Hajusta tulee mulle jostain syystä Nivea ja se assosioituu saippuaan, deodoranttiin tai ihovoiteeseen. Haju ei ole paha mutta hyvin selkeä yleensä hajustetussa kodissa. Haju on enemmän naisen kuin miehen mutta silti myös neutraali.
Soitin miehelle ja kysyin, onko hän jostain syystä käynyt täällä kesken työpäivän. Ei kuulemma ole. Mies käski katsoa että arvokkaammat tavarat on paikallaan ja ne ovat.
Meillä piti olla viime viikolla yksi remontinjälkeinen tarkastus, jonka huoltomies olisi tehnyt omilla avaimilla mutta se peruttiin eikä uutta aikaa sovittu. Kai ne olisivat ilmoittaneet jos olisivat käyneet? Eikä huoltomies takuulla haise tällaiselle.
Meillä on ollut haittaa myös häiriköivästä naapurista, josta olemme tehneet valituksen. Hän meluaa viikonloppuöisin ja roskaa pihaa. Muutama viikko sitten huomasin että jos ei varmista että ulko-ovi menee lukkoon, se saattaa jäädä auki niin että kahvasta vääntämällä se aukeaa. Tänne vaihdettiin siis kuukausi sitten lukot. Olisikohan se tai joku naapuri ollut noin röyhkeä? Mitään ei kuitenkaan ole kadonnut.
Nuuhkin myös rappukäytävää, mutta siellä haisee samanlaiselle kuin aina. Haju ei tunnu eteisessä, vaan makkarissa ja olkkarissa. Se ei tunnu selkeästi esim. lakanoissa tai puolipitoisissa vaatteissa siellä vaan ilmassa.
Nyt tätä kirjoittaessani sain astmakohtauksen eli aika vahvasti täällä jotain on ilmassa! Pelottaa katsoa sängyn alle ja vaatehuoneeseen. Ja pelottaa että mies pettää mua!
Kommentit (38)
Se on sun miehesi homokaveri. Etsi netistä elokuva: Kaveri, a Mate niin ymmärrät.
Jos asut kerrostalossa ni haju tulee varmaan jostain toisesta kämpästä? Jos mun naapuri polttaa sisällä mun kämppä haisee, haistan myös mitä ruokaa se tekee yms
Näitä lukiessa sitä huomaan, kuinka hvtin onnellinen on. Ehkä mä siksi käynkin av:lla lukemassa trolleja ja provoja. Tää palsta on siitä hyvä, et Suomen mielenterveystilastot saattais näyttää vielä pahemmilta, josta tätä ei olis. Mitalin vauva ansaitsisi.
Kyllä joidenkin elämä on ahdistavaa, steriilissa tynnyrissä elämistä. Tai vaihtoehtoisesti stanan tylsää, kun pitä provota ja senkin sitten tehdä tylsästi. Kaiholla muistelee sitä uus paaval. Niemi-ketjua - siinä oli oivaltava trolli.
[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 18:28"]
Nivealta tuoksuva remppamies.
Pakota miehesi kertomaan, mitäs tuota yksin pähkäilet.
[/quote]
Voihan se olla remppanainenkin. Epätodennäköisempää, mutta mahdollista.
Tulin vuosia sitten kotiin. Eteisessä ja keittiössä haisi miehen partavesi. Asuin yksin eikä kenenkään pitänyt käydä kotonani. Olen edelleen varma siitä, että avaimia säilyttänyt eläkeläisnaapuri oli pistäytynyt luvattomasti kodissani.
Toivon, että saat tietää, kuka kodissanne on käynyt, ap. Huonosti haistavien (mm. tupakoijat) on vaikea käsittää vieraan ihmisen tuoksua - tai no, hajua - kotona.
Onko ap selvinnyt mitään uutta? :)
Hajuharha, neurologinen vai psykiatrinen häiriö? Siinäpä kysymys. Yleensä haju on naapurista tuleva myrkyn haju, mutta voihan se olla niveakin.
[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 16:08"]
Tuo on tosi ärsyttävää. Meillä tuoksui joku kukkaistuoksu yli viikon, ja selvitystä sille ei ole löytynyt. Se oli tosi tuttu jostain, mutta en ole osannut yhdistää sitä mihinkään. Ja olin kokoajan kotona tuona aikana. Sun tapauksessa epäilen kuitenkin toista naista, ellei joku kuole pian. Tuoksut voi kuulemma kertoa viestiä kuolemasta. Ehkei Nivea kuitenkaan...
[/quote]
Sädesieni tuoksuu hyvälle, makealle omenalle kuulemma.
Mä ottaisin älypuhelimeen ovivahdin tai kameran. Heti kun ovi käy tai kotona on ääntä niin saat kuvaa livenä. Mä epäilisin ekana miestä ja vierasta naista.
Joskus asunnossa asunut kuollut voi tuoksua henkenä liikkuessaan. Tai sukulaisvainaja.
[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 21:05"]
Joskus asunnossa asunut kuollut voi tuoksua henkenä liikkuessaan. Tai sukulaisvainaja.
[/quote]
Meilläkin kuljeskelee pireskelevä edesmennyt asukas, haisee tosi pahalle.
Asia selkis! Aamulla rupesin katsomaan että mikä ihmeen muovipussi meidän eteisen lipaston ylälaatikossa on. Samassa se eilinen haju levisi ilmoille ja olin että jes, kiinni jäit! Pussissa oli pefletti ja partavaahto. Kysyin mieheltä ja tämä sanoi että eilen oltuaan salilla, huomasi lähtiessään että pari minuuttia aiemmin lähteneen kaverinsa partavaahto ja pefletti oli jääneet penkille. Oli ottanut ne mukaansa ja tullessaan pudotti ne lipastonlaatikkoon ja unohti koko jutun. Laatikon pukkasi kiinnikin mutta silti se haju oli sieltä levinnyt mun nenään. Saatiinpa aamulla hyvät naurut ja mies vei hajupussin jo autoonsa että se ei täällä enää mun nenää kiusaa.
ap
Voi ap, tee jotain neuroottisuudellesi!
[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 16:14"]
Miehelläsi on toinen nainen, nivea-nainen. Vuonna 1998 silloinen avopuolisoni jäi kiinni pettämisestä juuri noin. Haistoin kylppärissämme vieraan parfyymin. Juuri sellainen aavistus vain, että joku vieras oli käynyt siellä.
[/quote]
meillä mies jäi kiinni kun oli vesiboileri tyhjä eli oli suihkussa lutkuteltu tuntitolkulla (toki muitakin vihjeitä oli, ei kait tämmöiseen tulkintaan olisi muutoin päässyt) "vieraalta" jäi myös leijumaan hajuveden tuoksua kämppään ja tyynyliinoihin.
uskoisin että mies pettää. Muhinoineet en olohuoneessa ja sitten makuuhuoneessa.
Miehes pettää. Ihan selvä tapaus, kaikki muu on selittelyä. Laita makkariin piilokamera tai kysy suoraan.
Hyiiiii, jonkun persletti lipastonlaatikossa!
Nivealta tuoksuva remppamies.
Pakota miehesi kertomaan, mitäs tuota yksin pähkäilet.