Serkun kanssa lapsi onko okei?
Moiksuu
Tuli tossa kaksi viikkoa sitten vähä juotuu alkomahoolia, ja sitten päädyttiin humalpäissämme serkkupojan kaa sänkyyn.
Nyt kuukautiset eivät ole alkaneet ja serkkuni on ainut kenen kanssa on peitto heilunut. Mitä pitäisi tehdä? Saisiko mahdollisen lapsen pitää?
Kommentit (8)
Ainakin serkut saa mennä nykyään naimisiin. Kuulin juuri pari viikkoa sitten yhdestä tapauksesta. Olin itse tosi yllättynyt.
Serkun kanssa voi ihan laillisesti mennä naimisiin, joten kai lapsenkin voi tehdä.
Toki jos teillä kummallakin on mahdollisuus välittää jotain perinnöllistä sairautta, niin miettisin kuitenkin.
Lain mukaan ihan ok ja maailmalla hyvinkin yleistä.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin serkut saa mennä nykyään naimisiin. Kuulin juuri pari viikkoa sitten yhdestä tapauksesta. Olin itse tosi yllättynyt.
"Nykyään"? Kyllä serkut ovat aina saaneet avioitua keskenään.
myös lapsenne voi saada vammaisen lapsen, mietihän sitä.
Lapsihan olisi oma pikkuserkkunsa, kätevää!
Vierailija kirjoitti:
Serkun kanssa voi ihan laillisesti mennä naimisiin, joten kai lapsenkin voi tehdä.
Toki jos teillä kummallakin on mahdollisuus välittää jotain perinnöllistä sairautta, niin miettisin kuitenkin.
Eiköhän tuota kannattaisi miettiä aina kun lapsia tekee?
Eli aika typerää minusta ehdottaa naiselle noin kuka on juuri saanut tietää olevansa raskaana.
Kyllä niissä raskausajan tutkimuksissa sitten katsotaan asiat ja jos eteen sattuisi jokin vakava kehityshäiriö vauvalla mikä meinaisi ettei lapsi selviäisi synnyttyään tmv niin kyllä ihan lääkärit sitten kertovat mitä suosittelevat. Minusta oikein ilonpilaamista tuollaisia huomautella kellekään raskaana olevalle naiselle ilman mitään todettua syytä. Tuollaisia kenenkään tarvitse miettiä ja vielä suositella miettimään vaan ensin se, että onko lapsi tervetullut ja sen jälkeen asiat viimeistään menee omalla painollaan ja todennäköisimmin hyvin.
Geenivirhe hyvin yleinen.