Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

rintamaidon pakastus

Vierailija
07.03.2014 |

Olen pakastanut pumpattua maitoa minigrip pusseihin ja nyt luin, että maidot täytyy ensin jäähdyttää ja sitten vasta laittaa pakkaseen. Olen laittanut pussit pakkaseen lämpiminä, onko maidot nyt käyttökelvottomia?

Ja toinen kysymys, että mitenhän minigrip pussit reagoi kuumassa vedessä sulatukseen. Vuotavatko/repeytyvätkö?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok kiitos :)

Ap

Vierailija
2/6 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulata kuitenkin minigrip-pusseissa olevat maidot viileällä vedellä=sulaa nopeampaa eikä pussi mene rikki. Sitten lämmitä maito erikseen ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäähdytys on sitä varten, että pakastimessa lähellä olevat tuotteet eivät lämpene liiaksi. Se uusi tuote ei tästä kärsi, mutta jos ladot aina uudet maidot edellisten viereen niin sitten tietysti ne vanhat vähän kärsii. Mutta se nyt riippuu siitä paljonko sitä uutta maitoa tulee lämpimänä siihen vieraan.

Sitten kun tarjoilet sitä maitoa sille vauvalle niin se ei ole pilalla vaikka se haisee ihan törkeän pahalle. Sokeri on hajonnut pakastimessa ja maito oikeasti haisee ja en itse voisi kuvitella moista juovani, mutta hyvin se on lapsille uponnut. Oli musta outoa, kun lapsi ei ota korviketta, joka nyt kuitenkin ainakin haisee normaalille, mutta sitten etovan hajuista pakastettua maitoani voi hyvin vetää.

Vierailija
4/6 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä viskannut lämpimän pussin aina entisten päälle. Maitoa aina pussissa 60-100ml.. Onkohan maidot päässy sulamaan..

Mistä pilaantuneen rintamaidon sitten tunnistaa jos ei hajusta?

Vierailija
5/6 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä keräsin päivän mittaan sitä maitoa, joita tuli kerääjiin, säilytin jääkapissa, illalla sitten laitoin pakkaseen. Minigrip pussit toimivat juuri hyvin, ei hajoa tms.

Vierailija
6/6 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne pilalla ole, kaikki pakastaminen suositellaan tehtävän jääkaapin kautta ihan jo senkin vuoksi ettei pakastin lämpene liikaa.