Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisilla hinnoilla tavarat menee kirpparilla kaupaksi?

Vierailija
06.03.2014 |

En itse juuri käy kirppareilla. Mutta meille on nyt kertynyt tavaraa, jota en haluaisi heittää poiskaan ja ajateltiin yhden kaverin kanssa laittaa pariksi viikoksi kirpparipöytä.

Kävin kiertelemässä kirpparilla ja minusta hinnat oli kalliita. Itse en ainakaan maksaisi 2 euroa rikkinäisestä joulutontusta tai 90 euroa vanhasta Moccamaster-keittimestä.

Mitä siis kannattaisi pyytää...

ehjistä joulukoristeista?

Miesten nahkatakista?

Miesten villakangastakista?

Naisten villakangastakista?

Miesten farkuista?

Miesten paitapuseroista?

Solmioista?

Naisten farkuista?

Siitä Moccamaster-keittimestä?

Porsche-leivänpaahtimesta?

DVD-levyistä?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kirppareilla etsitään välikausivaatteita ja kesävaatteita. Aniharva ostaa mitään talveen liittyvää. Talvivaatteita aletaan myydä elo-syyskuusta alkaen. Joten aina kannattaa ottaa viikko puolen vuoden välein eikä yhtä parin viikon jaksoa kerran vuodessa. Kalliimmat merkkivaatteet kannattaa myydä netissä, saat paremman hinnan.

Vierailija
2/17 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele itsepalvelukirppiksiä, koska niissä on nykyään aivan liian kovat pöytähinnat. Helposti 35-40 euroa viikko ja lisäksi menee provikat.

Myy huuto.net tai tori.fi

Ja todella, ole ajankohtainen: tällä hetkellä et saa myytyä joulukrääsää vaan laitat sen ensi marraskuussa myyntiin. Pääsiäsikoristeet voisi tähän aikaan myydä.

Nyt pitää myydä kevätvaatteita eli ohuempaa takkia jne. Aikuisten vaatteet liikkuu todella huonosti itsepalvelukirppiksellä, ei kannata nähdä sitä vaivaa. Laita tosiaan huutonettiin ja torille parhaimmat, ja loput fidalle tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hm. No ilmeisesti noita aikuisten vaatteita ei kirppiksellä huoli kukaan. Ainakin huuto.netissä on miesten nahkatakkeja pilvin pimein, eikä kelpaa edes 13 euron hintaan.

Vierailija
4/17 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista olla ajankohtainen eli tällä hetkellä ei kannata laittaa myyntiin joulukoristeita.

Vierailija
5/17 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enpä ajatellut avata jouluna sitten ihan omaa sesonkikirppispöytää. :)

Oikeasti, onko niin, ettei aikuisten vaatteita kukaan osta kirpparilta? Pitääkö laittaa vaan sitten roskiin vai heitänkö pois?

Vierailija
6/17 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ohje on, että kun mietit tavaralle hintaa ja olet päättänyt sen, niin alennat sitä vielä 1-2euroa alemmas. Ja tosiaan hyväkuntoista tavaraa, kirpputorit eivät ole roskien jälleenmyyntipaikkoja. Kannattaa myös miettiä laadukkaampien vaatteiden, designesineiden kohdalla, että mahtaako kirpputori olla oikea myyntipaikka. Esim. hyväkuntoinen turkishan on todella halpa, jos siihen laittaa hinnaksi vain 100e, mutta kuinka moni kirpputorin asiakkaista etsii itselleen turkiksia?

Sellaiset tuotteet, joista saa oikeasti hintaa, niin suosittelen myymään jälleenmyyjille. Heiltä ei tietty saa täyttä hintaa, kun pitää omakin suu ruokkia, mutta raha tulee nopeammin ja vaivattomammin heiltä.

Niin ja kausiluonteisuus on tärkeää, suosittelen myymään joulukoristeet vasta ensi marraskuussa, nyt olet auttamatta liian myöhässä/ajoissa niiden kanssa.

Housut myös myy todella huonosti, koska ihmiset eivät jaksa sovittaa niitä, joten 1-3e on sellainen haitari, jolloin housut lähtee helpoiten sovittamatta matkaan. Tietty jos sinulla on toooodella isoja kokoja, niin niistä voikin pyytää, koska niitä liikkuu harvemmin kirppiksillä.

Lukaiseppa paskat kirppislöydöt -blogia, niin opit ainakin, että mitä ei kannata myydä ja mihin hintaan :)

Vierailija
7/17 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 00:06"]No enpä ajatellut avata jouluna sitten ihan omaa sesonkikirppispöytää. :)

Oikeasti, onko niin, ettei aikuisten vaatteita kukaan osta kirpparilta? Pitääkö laittaa vaan sitten roskiin vai heitänkö pois?

[/quote]

Varmasti ostaa kun paikan päällä näkee.

Esim. äitini ostaa vain kirppareilta.

Miksi heittäisit pois?

On Fidat ja muut.

Vierailija
8/17 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos on oikeasti hyväkuntoista, niin nehän voi lahjoittaa lähimmälle lähetystorille/kaupungin kierrätyskeskukseen/spr:lle/diakoniaan/sos. toimeen/minne vain, josta ne vaatteet löytävät uudet omistajat helpommin kuin itsepalvelukirppareilta.

Vierailija
9/17 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisten vaatteet menee aika huonosti kaupaksi, etenkin miesten :( hinta pitää olla kokemukseni mukaan TODELLA alhainen eikä välttämättä silti mene. Itse kuskasin loput Uffiin, mitä ei mennyt. Naisten hyväkuntoiset ja HUOM. vielä muodikkaat XL-XXL-vaatteet menevät, samoin äitiysvaatteet. Niin ja kukaan ei osta joulukoristeita nyt, ennen kesää... niin se vaan on. Tai sitten hinta saa olla tyyliin 5 e iso kassillinen, että kukaan jaksaa säilöä. Sama homma lastenvaatteiden kanssa - sama talvihaalari, joka oli kaksi kertaa mulla myynnissä väärään aikaan, meni heti kun ilmat kylmeni.

Mä laittaisin sinuna nuo kamat oman alueesi FB-kirpuille livekirppiksen sijaan. Kuvan kera ja edullinen hinta niin porukka hakee ovelta! Esim. Moccamaster 25 e jne. Tietty jos haluaa tienata, niin sitten myyntiaika on pitkä ja menee jos menee. Jos haluat tavarasta eroon ja jonkun lantin niin sitten hinta kunnolla alas niin alkaa tavara liikkua.

Vierailija
10/17 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, jos mä vienkin ne vaikka seurakunnan diakoneille.

Mies on lihonut, minä laihtunut. Miehellä olisi kaksi hyvää villakangastakkia, kaksi hyvää nahkatakkia, joku ulkoilutakki ja liuta farkkuja, joista haluaa luopua.

Mulla olisi kaksi villakangastakkia koossa 48, ulkoilutoppatakki koko D46 ja farkkuja kokoa 46-48.

Hyvässä kunnossa ovat kaikki. En ilkeäisi poiskaan heittää, käyttökelpoista vaatetta. Ehkä kirppikselle vienti on liikaa vaivaa, jos ne diakonit löytäisi noille tarvitsijat...

Vierailija
11/17 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 00:15"]

Aikuisten vaatteet menee aika huonosti kaupaksi, etenkin miesten :( hinta pitää olla kokemukseni mukaan TODELLA alhainen eikä välttämättä silti mene. Itse kuskasin loput Uffiin, mitä ei mennyt. Naisten hyväkuntoiset ja HUOM. vielä muodikkaat XL-XXL-vaatteet menevät, samoin äitiysvaatteet. Niin ja kukaan ei osta joulukoristeita nyt, ennen kesää... niin se vaan on. Tai sitten hinta saa olla tyyliin 5 e iso kassillinen, että kukaan jaksaa säilöä. Sama homma lastenvaatteiden kanssa - sama talvihaalari, joka oli kaksi kertaa mulla myynnissä väärään aikaan, meni heti kun ilmat kylmeni.

Mä laittaisin sinuna nuo kamat oman alueesi FB-kirpuille livekirppiksen sijaan. Kuvan kera ja edullinen hinta niin porukka hakee ovelta! Esim. Moccamaster 25 e jne. Tietty jos haluaa tienata, niin sitten myyntiaika on pitkä ja menee jos menee. Jos haluat tavarasta eroon ja jonkun lantin niin sitten hinta kunnolla alas niin alkaa tavara liikkua.

[/quote]

Ai Fbssakin on joku kirppis? No, mä haluisin noista vaan eroon. ei tarvi saada niistä kamalasti rahaa.

Vierailija
12/17 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavarasta uuden hinnasta (jos on niin uusi että kaupasta vastaavan saa) niin 50%. Jos on niin vanhaa tavaraa ettei vastaavaa mallia ole niin sitten 25% uuden hinnasta. Vaatteista 15% uuden hinnasta kunhan on kunnossa, esim nuutunut villa on sellainen ettei houkuttele kuin virolaisia ja kerjäläisiä. Jostain eksoottisesta Pariisista tuodusta oikeasta merkistä toki voi vastaavasti pyytää enemmän. Mitä lähemmäksi ihoa menet, sitä vähemmän houkutteleva tuotteesti on, ja kun tullaan genitaalialueille niin et saa koskaan myytyä mitään, edes rätiksi. Tämä on hyvä nyrkkisääntö kun suunnittelet hintoja. Jos myyt designia (valaisimia tai lasia tai kalusteita kannattaa oikeasti piipahtaa jossain oikeassa liikkeessä ja katsoa mitä pyydetään ja pyydät sitten 80% siitä).

Vierailija
13/17 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi halvalla menee vaatteetkin. Meillä ainakin meni. Osa tavarasta jäi myymättä, mutta voittoa tuli silti reippaasti. Alihintaan jos myy niin menee nopeasti. Nykyään kirppiksillä liian kovat hinnat.

Vierailija
14/17 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en mä nyt ajatellut, että kukaan haluaisi ostaa mun vanhoja pikkuhousuja. :P Mutta kiitos vihjeestä.

Eli 250 euroa maksaneesta villakangastakista voisi pyytää, mitä? 25 euroa? 40 euroa? 80 euron farkuista kympin? Vai 5 euroa? Vai euron?

Vierailija
15/17 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 00:42"]

No en mä nyt ajatellut, että kukaan haluaisi ostaa mun vanhoja pikkuhousuja. :P Mutta kiitos vihjeestä.

Eli 250 euroa maksaneesta villakangastakista voisi pyytää, mitä? 25 euroa? 40 euroa? 80 euron farkuista kympin? Vai 5 euroa? Vai euron?

[/quote]

Olen se FB-kirppistyyppi. Eli joo, FB on täynnä kirppareita, etsi sieltä oman alueesi kirppiksiä, esim. Tampereen seudun FB kirppis, Hämeen kirpputori jne. mitä nyt keksit. Millä alueella asut? Noista mainitsemistasi jos ovat oikeasti hyvässä kunnossa ja ajanmukaisia, voit pyytää villakangastakista ehkä 20-35 e, farkuista vitosen (jos ei ole yhtään hiutuneet sisäreisistä jne.). Mä kyllä alihinnoittelen kaiken, koska haluan tavarasta eroon nopeasti. Mä myin juuri uuden mekon jossa laput päällä 15 e (maksoin itse 45 e, mutta my bad kun en jaksanut / muistanut palauttaa), hyväkuntoisia toppeja ja tunikoita 1-3 e / kpl, käyttämättömät korkkarit 3e. Mutta kun tavaraa on paljon, niin kertyy noista rahaa kuitenkin.

Vierailija
16/17 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö mielestäsi uusia alushousuja joissa on lappu saa myytyä,ovat värän kokoiset itselle.ja uutta myydään

Vierailija
17/17 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 00:42"]

[/quote]

Kirpputoreilla myyminen ei kannata. Paikkavuokrat ovat seuranneet yleistä hintakehitystä - helposti 40 euroa/viikko, mutta edelleen ostajat olettavat tekevänsä löytöjä muutamalla eurolla. Jos takki on hyväkuntoinen, hyvää merkkiä ja kivannäköinen - joku saattaa maksaa siitä kympin. Kahdenkympin kohdalla osataja pitää sinua röyhkeänä tapauksena, joka vetää kiskurihintoja käytetyistä räteistään. Ikävä totuus, mutta näin on.

Myy siis mielummin vaatteet huutonetissä. Suurempi kohdeyleisö, edullisempaa kuin kirppiksellä myynti ja voit hinnoitella tuotteesi realistisemmin. Hyvä valokuva vaatteesta netissä tuo sen paremmin esiin "tuotteena" kuin se, että se on jossain kasassa kirpputorilla, jossa on paljon vanhaa tavaraa ja ympärillä leijuu vanhan tavaran lemu.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän