Mulla vaihdetaan perjantaina mirena ja mua pelottaa valmiiksi se kipu
Viimeksi, kun asennettiin mirena oksensin ja pyörryin kivun takia. :(
Voinko ottaa pari codia ennen asennusta?
Kommentit (39)
Voi höh. Itte en jotenki halunnu ottaa kierukkaa just sen takia kun se asennus pelotti ni otin kapselin käteen, oli jotenki vähemmän vaativa juttu eikä lopulta edes sattunu ku puuduttivat hyvin käden.
Ehkä sun kannattaa joo ottaa särkylääkettä etukäteen.
Vierailija kirjoitti:
Ota mikä tahansa särkylääke.
Ei tähän hätään oo muuta kuin codeja. Otan niitä sitten.
Itse en uutta kertaa ottanut kivun takia. Pois otatin ja pillerit tilalle. Toimii.
Vierailija kirjoitti:
Voi höh. Itte en jotenki halunnu ottaa kierukkaa just sen takia kun se asennus pelotti ni otin kapselin käteen, oli jotenki vähemmän vaativa juttu eikä lopulta edes sattunu ku puuduttivat hyvin käden.
Ehkä sun kannattaa joo ottaa särkylääkettä etukäteen.
En mä muuten, mutta on toiminut ihan hyvin ja on kuitenkin 5 vuotta voimassa.
Vierailija kirjoitti:
Itse en uutta kertaa ottanut kivun takia. Pois otatin ja pillerit tilalle. Toimii.
Pillereihin en enää halua palata, koska edullisempi ja toimii sen 5 vuotta.
Mä luulin et mirena on auton osa ja ihmettelin kovasti et miks sen vaihtaminen sattuu. Mee lääkäriin, ne osaa vaihtaa noita kivuttomasti. Itse tai kaveri kun vaihtaa niin sattuuhan se.
Voi hyvä luoja mitä itkijöitä ja prinsessoja täällä... se asennus ja poisto kestää pari sekuntia. Ei siihen kuole. Miksi ihmeessä pitää järjestää jotain teatteria jostain pikkujutusta? Miten olette voineet sitten synnyttää, jos ette tuota kestä??
pullo kossua auttaa vaivaan kuin vaivaan
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvä luoja mitä itkijöitä ja prinsessoja täällä... se asennus ja poisto kestää pari sekuntia. Ei siihen kuole. Miksi ihmeessä pitää järjestää jotain teatteria jostain pikkujutusta? Miten olette voineet sitten synnyttää, jos ette tuota kestä??
Mikä saa sut kuvittelemaan, että olisin synnyttänyt? En ole, enkä ajatellut ikinä synnyttäväni.
Viimeksi se kipu sai mut pyörtymään ja oksentamaan. Murtuneet luut eivät tunnu miltään kyseiseen kipuun verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Mä luulin et mirena on auton osa ja ihmettelin kovasti et miks sen vaihtaminen sattuu. Mee lääkäriin, ne osaa vaihtaa noita kivuttomasti. Itse tai kaveri kun vaihtaa niin sattuuhan se.
Nimenomaan lääkärihän sen vaihtaa, kun mirena tungetaan kohtuun.
Mut eihän se poisto ja asennus kestä ku muutaman sekunnin. Kai nyt jokainen sen verran kestää? Varmasti jotain muuta kipua olette joutuneet sietämään kauemminkin.
Ota kipulääkettä etukäteen, rentouttaa. Tämän ohjeen olen saanut itse suoraan gyneltä. Ei ainakaan viimeksi sattunut mitenkään erityisesti, tuntui vaan ihan yhtä inhottavalta kuin perustutkimuskin.
Pelkoon auttaa fyysinen rasitus ja kipuun särkylääke.
Vierailija kirjoitti:
Mut eihän se poisto ja asennus kestä ku muutaman sekunnin. Kai nyt jokainen sen verran kestää? Varmasti jotain muuta kipua olette joutuneet sietämään kauemminkin.
Kun se kipu ei lopu heti ja se tuntui kestävän ikuisuuden ainakin viimeksi ja kun nousin siitä sängyltä, pyörryin sen kivun takia ja hetken päästä oksensin siitä kivusta.
Mikään kipu ei ole ollut yhtä järkyttävää kuin mirenan asennus.
Ota kapseli! Ei menkkoja, ei tarvitse pelätä kipua. Vaikka olen 3x synnyttänyt, niin kierukkaa en ota hereillä! Ulkomailla nukutetaan.
Vierailija kirjoitti:
Voi kuule, mulla on ollut murtuma selässä ja kierukan asennus oli pahempaa kipua! Olen synnyttänyt kahdesti ja kierukan asennus oli kamalampaa.
Vierailija kirjoitti:
Ota kapseli! Ei menkkoja, ei tarvitse pelätä kipua. Vaikka olen 3x synnyttänyt, niin kierukkaa en ota hereillä! Ulkomailla nukutetaan.
Mulle ei kuulemma sovi kapseli ja siksi mulle laitettiin mirena alunperin. Eikä ne nukuta täällä, lääkäri jolle sain ajan sanoi vain, että toimenpide on epämukava. Mietin vain mielessäni, että epämukava toimenpide on kyllä vähättelyä.
Ulkomailla toimenpide tehdään nukutuksessa. Suomessa ei mitään kivunlievitystä. Minä otin kipulääkettä ja rauhoittavan ennen kierukan vaihtoa. Sen verran kamalaa oli edellinen vaihto että ei sinne uskaltanut ilman noita mennä.
Parasetamolia 800 mg ja ibuprofeenia 1000 mg yhdessä, tämän verran naistentautien poliklinikka neuvoo ottamaan 2 tuntia ennen.
Ota mikä tahansa särkylääke.