Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulla vaihdetaan perjantaina mirena ja mua pelottaa valmiiksi se kipu

Vierailija
11.11.2020 |

Viimeksi, kun asennettiin mirena oksensin ja pyörryin kivun takia. :(
Voinko ottaa pari codia ennen asennusta?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota kapseli! Ei menkkoja, ei tarvitse pelätä kipua. Vaikka olen 3x synnyttänyt, niin kierukkaa en ota hereillä! Ulkomailla nukutetaan.

Mulle ei kuulemma sovi kapseli ja siksi mulle laitettiin mirena alunperin. Eikä ne nukuta täällä, lääkäri jolle sain ajan sanoi vain, että toimenpide on epämukava. Mietin vain mielessäni, että epämukava toimenpide on kyllä vähättelyä.

Sama kuin hammaslääkäri sanoi juurihoidon jälkeen "Se voi olla vähän arka, kun puudutus loppuu" - >itkin sängyssä kolmoishermo särkyä tunnin, ennenkuin särkylääke vaikutto

Vierailija
22/39 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kyynelMut eihän se poisto ja asennus kestä ku muutaman sekunnin. Kai nyt jokainen sen verran kestää? Varmasti jotain muuta kipua olette joutuneet sietämään kauemminkin.

Voi kuule, mulla on ollut murtuma selässä ja kierukan asennus oli pahempaa kipua! Olen synnyttänyt kahdesti ja kierukan asennus oli kamalampaa.

Voi kyynel.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parasetamolia 800 mg ja ibuprofeenia 1000 mg yhdessä, tämän verran naistentautien poliklinikka neuvoo ottamaan 2 tuntia ennen. 

Ei vaan just toisinpäin. Ibuprofeinia 800mg ja parasetamoia kramma.

Vierailija
24/39 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mut eihän se poisto ja asennus kestä ku muutaman sekunnin. Kai nyt jokainen sen verran kestää? Varmasti jotain muuta kipua olette joutuneet sietämään kauemminkin.

Kun se kipu ei lopu heti ja se tuntui kestävän ikuisuuden ainakin viimeksi ja kun nousin siitä sängyltä, pyörryin sen kivun takia ja hetken päästä oksensin siitä kivusta.

Mikään kipu ei ole ollut yhtä järkyttävää kuin mirenan asennus.

Mulla vaan pieni nipistys ja kun uusi mirena oli paikoillaan niin ei mitään kipuja. Varmaan lääkärin ammattitaidosta paljon kiinni. Perseenrepijät on asia erikseen.

Vierailija
25/39 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä luulin et mirena on auton osa ja ihmettelin kovasti et miks sen vaihtaminen sattuu. Mee lääkäriin, ne osaa vaihtaa noita kivuttomasti. Itse tai kaveri kun vaihtaa niin sattuuhan se.

Taidat olla mies :D

Vierailija
26/39 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parasetamolia 800 mg ja ibuprofeenia 1000 mg yhdessä, tämän verran naistentautien poliklinikka neuvoo ottamaan 2 tuntia ennen. 

Ei vaan just toisinpäin. Ibuprofeinia 800mg ja parasetamoia kramma.

Niinpäs onkin, tarkkana näissä.

Vierailija
27/39 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkomailla toimenpide tehdään nukutuksessa. Suomessa ei mitään kivunlievitystä. Minä otin kipulääkettä ja rauhoittavan ennen kierukan vaihtoa. Sen verran kamalaa oli edellinen vaihto että ei sinne uskaltanut ilman noita mennä.

Ei tee nukutuksessa täällä vaikka ulkomailla asunkin :(

Vierailija
28/39 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap! Älä ota mitään opiaattipohjaisia lääkkeitä. Älä ota Panacodia. Ne kuivattavat limakalvoja. Rentoudu mielummin ja hallitse kipua tahdonvoimallasi.

Vierailija
29/39 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n tapa puhua tuttavallisesti ”codista” herättää inhottavia narkkiviboja...

Vierailija
30/39 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko ap on niin päissään, ettei enää vastaa?

Vierailija
31/39 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota puudutuspiikki.

Vierailija
32/39 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle on määrätty codeiinia, jota otan tarvittaessa.

Vierailija
33/39 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko miehesi mennä ja nips naps?

Vierailija
34/39 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narkki

Vierailija
35/39 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kaikilla kestä kahta sekuntia, kun kivusta menee paikat kramppiin niin siinä on survomista. Humautuksella aion omani vaihdattaa, vaikka sekin pelottaa.

Vierailija
36/39 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle gynekologi laittoi jonkun puudutuspiikin ennen mirenan vaihtoa. Se auttoi.

Vierailija
37/39 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi höh. Itte en jotenki halunnu ottaa kierukkaa just sen takia kun se asennus pelotti ni otin kapselin käteen, oli jotenki vähemmän vaativa juttu eikä lopulta edes sattunu ku puuduttivat hyvin käden.

Ehkä sun kannattaa joo ottaa särkylääkettä etukäteen.

En mä muuten, mutta on toiminut ihan hyvin ja on kuitenkin 5 vuotta voimassa.

Mulla jo toinen Mirena, ja kummallakin kerralla sanottiin, että 7 vuotta kestää. Ja hyvin se ensimmäinen toimi sen 7 vuotta. Runsaiden kuukautyisten vuoksi otin juurikin kierukan, ja kuukautiset ovat olleetä lähes olemattomat siihen vaihtoon asti.

Kun varasin ajan kierukan vaihtoon, sain ohjeen, että särkylääkettä pitää ottaa ennen toimenpidettä. Otin 400 mg Buranaa, ja siitä tuli sanomista, kun olin ottanut "liian vähän" särkylääkettä. Mutta ihan riittävä se minulle oli. Pientä nipistelyä vain tunsin.

Vierailija
38/39 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkomailla toimenpide tehdään nukutuksessa. Suomessa ei mitään kivunlievitystä. Minä otin kipulääkettä ja rauhoittavan ennen kierukan vaihtoa. Sen verran kamalaa oli edellinen vaihto että ei sinne uskaltanut ilman noita mennä.

"Ulkomaita" on monia, ja joka maassa vähän eri käytännöt. Eli et voi yleistää, vaikka sinun asuinmaassasi se laitettaisikin nukutuksessa. Myös eri lääkäriasemilla samassa maassa on erilaiset käytännöt.

Esim. Suomessa riippuu siitä, menetkö ehkäisyneuvolaan, naistentautien poliklinikalle vai yksityiselle, ja yksityisellä riippuu siitä, onko ko. lääkäriasemalla mahdollisuutta nukuttaa, ja oletko valmis maksamaan nukutuksesta, tai kattaako vakuutuksesi sen nukutuksen.

Vierailija
39/39 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narkki

Tosi narkki, kun en edes alkoholia juo juurikaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan