Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

N. 20-vuotias on liian nuori au pairiksi.

Vierailija
06.03.2014 |

Miten lapsi voisi hoitaa lapsia?? Helpommalla pääsee ilman tuon ikäistä, joka vaatii itsekin aikuisten valvontaa ja huolenpitoa.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. Kakskymppisistä suurin osa on vielä tosi halpoja ja surkeita pikkuhuoria joilla on vaan kyrpä ja shoppailu mielessä.

Vierailija
2/22 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh. Ennen vanhaan oli ihan tavallista että teinitytöt hoiti lapsia. Itsekin olin kesäsiirtolassa töissä 14-vuotiaana ja lastenhoitajana perheessä 18-vuotiaana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2014 klo 13:03"]

Höh. Ennen vanhaan oli ihan tavallista että teinitytöt hoiti lapsia. Itsekin olin kesäsiirtolassa töissä 14-vuotiaana ja lastenhoitajana perheessä 18-vuotiaana.

[/quote]20-vuotias ei ole teini.

Vierailija
4/22 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. Itse em huoli alle 24 vuotiasta

Vierailija
5/22 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

4, olenko väittänyt sellaista?? 

3

Vierailija
6/22 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2014 klo 13:03"]

[/quote]

Ennen vanhaan nuoret olivatkin vastuullisempia, kuin nykyisin. Ei heitä oltu passattu ja paapottu joka mutkassa.  Entisajan nuorilla oli vastuuta annettu jo lapsesta pitäen. Ei näille tämän ajan nuorille uskalla vastuuta antaa, kun eivät osaa vastata omista tekemisistäänkään.

Vierailija
7/22 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei mitään keskenkasvuista rimpulaa! Semmoinen juuri eläkkeelle päässyt 65v täti-ihminen se olla pitää. On kasvattanut omat lapsensa ja tietää, miten se tehdään!

Siinä samalla voi opastaa myös tätä nuorempaa sukupolvea, miten eletään. Tuohon ikään päässellä on jo mielipiteitä niin siivoamisesta, alkoholinkäytöstä, pukeutumisesta ja ennen kaikkea siitä miten parisuhdetta pitää vaalia.

Lisäksi tuollainen epävarmuutensa karistanut elämänkokemusta hankkinut nainen ei epäröi tuoda tätä tietämystään julki.

Vierailija
8/22 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäs ikäisiä ne au pairit yleensä onkaan? Harvemmin sitä paljon vanhempaa naista saa tulemaan taskurahalla lapsia hoitamaan.

Vierailija
9/22 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen vaan, miksi paljon yli 23-vuotias edes lähtisi au pairiksi. Tuohan on juuri lukioikäisten tyttöjen ja opintojensa alkuvaiheessa olevien nuorten naisten tapa kerätä hiukan elämänkokemusta.

Vierailija
10/22 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka yli 24 v hoitaa enää lapsia?

ei kukaan, se on teinien juttuja

Vierailija
11/22 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä aikuisemmankin lastenhoitajan saa, jos on valmis maksamaan aikuisen ihmisen palkkaa. Au paireilu on taskurahahommaa.

Vierailija
12/22 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2014 klo 13:29"]

kuka yli 24 v hoitaa enää lapsia?

ei kukaan, se on teinien juttuja

[/quote]20-23-vuotias ei ole teini.

Vierailija
13/22 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2014 klo 13:32"]

Kyllä sitä aikuisemmankin lastenhoitajan saa, jos on valmis maksamaan aikuisen ihmisen palkkaa. Au paireilu on taskurahahommaa.

[/quote]Mielestäni 20-vuotias on aikuinen.

Vierailija
14/22 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ls-ilmoitus niistä perheistä, joissa annetaan alle 30-vuotiaan hoitaa lapsia!

Vierailija
15/22 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä, onko nuorella älliä yläpäässä ja kokemusta lasten- ja vauvojen hoidosta. Itse en oikein luottaisi antaa meidän vauvaa jollekin 18-22-vuotiaalle, joka ei ole ikinä pitänyt vauvaa käsissään (heitäkin on, esim. minä pidin sylissä siskon vauvaa ensi kerran 25-vuotiaana). Koska isäntäperhe on vastuussa au pairin turvallisuudesta myös vapaa-ajalla, pitäisi kyseisen henkilön olla niin luotettava, ettei mene tämän tästä kännäämään kohonkin lähipubiin ja jatkoille ties minne. Aika harva tuon ikäinen on kiinnostunut viettämään vapaa-aikansa vain nähtävyyksiä katselemalla.

Vierailija
16/22 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin 19- vuotiaana kahden lapsen äiti. Nuo lapset ovat itse jo aikuisia joten voin sanoa onnistuneeni kasvatuksessa erinomaisesti. Mutta provohan aloitus olikin vaikka moni oikeastikin ajattelee samalla tavalla, ehkä omaan kehitykseensä perustuen.

Vierailija
17/22 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

16 ei saisi au pairia noilla vaatimuksilla. Isäntäperhe ei sitä paitsi ole vastuussa aikuisen ihmisen vapaa-ajasta.

Vierailija
18/22 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2014 klo 13:23"]

Ihmettelen vaan, miksi paljon yli 23-vuotias edes lähtisi au pairiksi. Tuohan on juuri lukioikäisten tyttöjen ja opintojensa alkuvaiheessa olevien nuorten naisten tapa kerätä hiukan elämänkokemusta.

[/quote] http://yle.fi/uutiset/elakelainen_on_au_pairina_kysyttya_tyovoimaa/5435585

Vierailija
20/22 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lähdin kotitöihin tottuneena maalaislikkana 19-vuotiaana au-pairiksi. Hoidin koko perheen niin hyvin, että palattuani perheen äit soitti itkien perääni, kun mikään ei enää toiminut. En mennyt pyynnöistä huolimatta takaisin. Oli se sellainen orjaleiri.