Paras Stephen King -filmatisointi?
Laitan oman mielipiteeni tuohon ensimmäiseen kommenttiin.
Kommentit (54)
Carrie on paras.
Piina on toiseksi paras.
Molemmat ihan mahtavia tarinoita ja elokuvia näyttelijöineen. Esim. Carrien äitiä näytellyt Piper Laurie sopi rooliin tosi hyvin.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Piina, Hohto ja Rita Hayworth. Vain Hayworthin olen lukenutkin, ja elokuva ei muistuttanut sitä kyllä yhtään.
Hyi helskutti miten karmiva on Pennywise klovni elokuvassa IT. Nimenomaan siinä ekassa.
Christine. En ymmärrä Hohdon hehkutusta, ei vastannut kirjaa yhtään eikä King itsekään ollut tyytyväinen.
Carrie, ehdottomasti! Rooleissa on ihan mahtavat näyttelijät. Ja puhun nimenomaan alkuperäisestä Carriesta, siitä tehtiin myöhemmin uusi versio joka ei toimi yhtään kun Carrieta näytteli joku barbi.
Alapeukkuja varmaan satelee, mutta en oikein ymmärrä sitä Hohdon hehkutusta, tai sen pelkäämistä, onko se joku ikäluokka juttu? Katsoin kyseisen elokuvan vasta 32-vuotiaana, ja petyin raskaasti. En ollut aiemmin uskaltanut katsoa sitä koska olen tosi herkkä. Ehkä mieleen on jäänyt vaan sääli päähenkilönaista kohtaan koska oon lukenut kuinka häntä on kohdeltu kuvauksissa.
Vierailija kirjoitti:
Stand by me taitaa olla paras. Tykkään myös Usvasta.
Stand by Me todellakin. On niillä yliluonnollista kaúhuakin sisältävillä romaaneilla ja elokuvilla puolensa, mutta tuo on elokuvana ja tarinana paras. Shawshank Redemption on myös mainio.
Tukikohta (The Stand) on minusta myös hyvä. Se, missä on Gary Sinise. Mallioppilas oli muistaakseni myös hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Alapeukkuja varmaan satelee, mutta en oikein ymmärrä sitä Hohdon hehkutusta, tai sen pelkäämistä, onko se joku ikäluokka juttu? Katsoin kyseisen elokuvan vasta 32-vuotiaana, ja petyin raskaasti. En ollut aiemmin uskaltanut katsoa sitä koska olen tosi herkkä. Ehkä mieleen on jäänyt vaan sääli päähenkilönaista kohtaan koska oon lukenut kuinka häntä on kohdeltu kuvauksissa.
Ei King itsekään ollut tyytyväinen Kubrikikin ohjaukseen tai näyttelijävalintoihin. Elokuva on täysin yliarvostettu. Ensinnäkin Jack Nicholson vetää täysin yli ja on sekaisin jo alussa, vaikka kirjassa kyseessä on normaali mies johon hulluus hiipii hiljalleen. Toiseksi oli älytöntä valita vaalean, kauniin Wendyn rooliin mustahiuksinen ja mopsinsilmäinen Shelly Duval.
Vuoden 1997(?) minisarja jossa Rebecca De Mornay esittää Wendyä toimii paljon paremmin ja on kirjalle uskollisempi, näemme jopa pensaseläinten hyökkäyksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei King itsekään ollut tyytyväinen Kubrikikin ohjaukseen tai näyttelijävalintoihin. Elokuva on täysin yliarvostettu. Ensinnäkin Jack Nicholson vetää täysin yli ja on sekaisin jo alussa, vaikka kirjassa kyseessä on normaali mies johon hulluus hiipii hiljalleen. Toiseksi oli älytöntä valita vaalean, kauniin Wendyn rooliin mustahiuksinen ja mopsinsilmäinen Shelly Duval.
Vuoden 1997(?) minisarja jossa Rebecca De Mornay esittää Wendyä toimii paljon paremmin ja on kirjalle uskollisempi, näemme jopa pensaseläinten hyökkäyksen.
Muistatko mikä tämän minisarjan nimi on? Olis hauskaa katsoa, varmaan jostain striimauspalvelusta voisi löytyä
Onhan noita esim.
1. Ponterosa(2001)
2. Uuno Turhapuro armeijan leivissä
3. Uuno Turhapuro Istanbulissa
4 Uuno Turhapuro vaaran vyöhykkeellä
5. Uuno Turhapuro hänen salaisen työkkärinsä palveluksessa
Jostain syystä cujo elokuvana, vaikka loppu on muutettu.
Toisaalta ei sitä katsoisi uudestaan jos loppu olisi sama kuin kirjassa.
Hyvin masentava.
Myös Painajainen oli hyvä tv-elokuva sarja. Löytyy youtubesta.