Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paras Stephen King -filmatisointi?

Vierailija
11.11.2020 |

Laitan oman mielipiteeni tuohon ensimmäiseen kommenttiin.

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä cujo elokuvana, vaikka loppu on muutettu.

Toisaalta ei sitä katsoisi uudestaan jos loppu olisi sama kuin kirjassa.

Hyvin masentava.

Myös Painajainen oli hyvä tv-elokuva sarja. Löytyy youtubesta.

Vierailija
42/54 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stand by me taitaa olla paras. Tykkään myös Usvasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kubrickin Hohto, vaikka King itse sitä inhosikin.

44/54 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Carrie on paras. 

Piina on toiseksi paras.

Molemmat ihan mahtavia tarinoita ja elokuvia näyttelijöineen. Esim. Carrien äitiä näytellyt Piper Laurie sopi rooliin tosi hyvin. 

Vierailija
45/54 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piina, Hohto ja Rita Hayworth. Vain Hayworthin olen lukenutkin, ja elokuva ei muistuttanut sitä kyllä yhtään.

Vierailija
46/54 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi helskutti miten karmiva on Pennywise klovni elokuvassa IT. Nimenomaan siinä ekassa.

Vierailija
47/54 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christine. En ymmärrä Hohdon hehkutusta, ei vastannut  kirjaa yhtään eikä King itsekään ollut tyytyväinen.

Vierailija
48/54 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Carrie, ehdottomasti! Rooleissa on ihan mahtavat näyttelijät. Ja puhun nimenomaan alkuperäisestä Carriesta, siitä tehtiin myöhemmin uusi versio joka ei toimi  yhtään kun Carrieta näytteli joku  barbi.

Vierailija
49/54 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alapeukkuja varmaan satelee, mutta en oikein ymmärrä sitä Hohdon hehkutusta, tai sen pelkäämistä, onko se joku ikäluokka juttu? Katsoin kyseisen elokuvan vasta 32-vuotiaana, ja petyin raskaasti. En ollut aiemmin uskaltanut katsoa sitä koska olen tosi herkkä. Ehkä mieleen on jäänyt vaan sääli päähenkilönaista kohtaan koska oon lukenut kuinka häntä on kohdeltu kuvauksissa.

Vierailija
50/54 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stand by me taitaa olla paras. Tykkään myös Usvasta.

Stand by Me todellakin. On niillä yliluonnollista kaúhuakin sisältävillä romaaneilla ja elokuvilla puolensa, mutta tuo on elokuvana ja tarinana paras. Shawshank Redemption on myös mainio.

Vierailija
51/54 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukikohta (The Stand) on minusta myös hyvä. Se, missä on Gary Sinise. Mallioppilas oli muistaakseni myös hyvä.

Vierailija
52/54 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alapeukkuja varmaan satelee, mutta en oikein ymmärrä sitä Hohdon hehkutusta, tai sen pelkäämistä, onko se joku ikäluokka juttu? Katsoin kyseisen elokuvan vasta 32-vuotiaana, ja petyin raskaasti. En ollut aiemmin uskaltanut katsoa sitä koska olen tosi herkkä. Ehkä mieleen on jäänyt vaan sääli päähenkilönaista kohtaan koska oon lukenut kuinka häntä on kohdeltu kuvauksissa.

Ei King itsekään ollut tyytyväinen Kubrikikin ohjaukseen tai näyttelijävalintoihin. Elokuva on täysin yliarvostettu.  Ensinnäkin  Jack Nicholson vetää täysin  yli ja on sekaisin jo alussa, vaikka kirjassa kyseessä on normaali mies johon hulluus hiipii hiljalleen.  Toiseksi oli älytöntä valita vaalean, kauniin Wendyn rooliin mustahiuksinen ja  mopsinsilmäinen Shelly Duval.

Vuoden  1997(?) minisarja jossa  Rebecca De Mornay esittää Wendyä toimii paljon paremmin ja on kirjalle uskollisempi, näemme jopa pensaseläinten hyökkäyksen. 

Vierailija
53/54 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei King itsekään ollut tyytyväinen Kubrikikin ohjaukseen tai näyttelijävalintoihin. Elokuva on täysin yliarvostettu.  Ensinnäkin  Jack Nicholson vetää täysin  yli ja on sekaisin jo alussa, vaikka kirjassa kyseessä on normaali mies johon hulluus hiipii hiljalleen.  Toiseksi oli älytöntä valita vaalean, kauniin Wendyn rooliin mustahiuksinen ja  mopsinsilmäinen Shelly Duval.

Vuoden  1997(?) minisarja jossa  Rebecca De Mornay esittää Wendyä toimii paljon paremmin ja on kirjalle uskollisempi, näemme jopa pensaseläinten hyökkäyksen. 

Muistatko mikä tämän minisarjan nimi on? Olis hauskaa katsoa, varmaan jostain striimauspalvelusta voisi löytyä

Vierailija
54/54 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noita esim.

1. Ponterosa(2001)

2. Uuno Turhapuro armeijan leivissä

3. Uuno Turhapuro Istanbulissa

4 Uuno Turhapuro vaaran vyöhykkeellä

5. Uuno Turhapuro hänen salaisen työkkärinsä palveluksessa