Kerro joku asia mitä kaipaat kesästä juuri nyt :)
Mä kaipaan sitä jännitystä ku pimeässä heinäkuun yössä joutuu mökillä lähteä ulkohuussiin! Kostea heinikko ja ihana yön tuoksu ja se jännitys mitä pusikosta voi tulla vastaan. Sydän hakkaa ja jalat tärisee. Ja paras tunne kun pääsee turvallisesti takaisin sänkyyn :) märkää heinää vähän tarttunut jalanpohjiin mut ei haittaa :>
Kommentit (28)
terasseja.. festareita.. naku-uinteja.. mansikoita.. kesäautoa.. maastopyöräilyä
Valoa, lämpöä ja aurinkoa. Noista on puutetta 10,5kk vuodessa:( Lopun ajan olen ulkomailla:)
Ulkona on juuri nyt 27 astetta lämmintä ja palmupuut näkyvät työmatkalla. Keli on aikast jees, mutta mitä kaipaan Suomen kesästä on piiiitkä valoisa aika.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 23:38"]Kaipaan hyttysiä inisemässä pimeässä makuuhuoneesa. Kaipaan niitä helvetin kutisevia poukamia siellä mistä ei pysty raapimaan. Kaipaan vihaisia ampiaisia jotka lentelee sisälle. Kaipaan käärmeitä jotka puree koiraani ja joudutaan lähtemään eläinlääkäriin. Kaipaan auringonpolttamaa ihoa joka pitää valveilla koko yön. Kaipaan täpö täysiä uimarantoja missä kakarat kiljuu ja nuoriso roskastaa. Kaipaan täyteen tuupattuja maauimaloita joissa ei mahdu uimaan. Kaipaan auringonpistosta ja siitä johtuvaa yrjöskelyä. Kaipaan tuskaisia öitä kun ilma ei liiku mihinkään. Kaipaan heinänuhaa jonka seurauksena olen tukossa suurimman osaa kesää. Kaipaan juhannusta betoniviidakossa kun ei ole paikkaa minne mennä. Eli jos ymmärsit oikein, niin en kaipaa kesää ollenkaan.
[/quote]
Hei vaan sullekin, päivänpaiste :D
Lämmintä säätä ja kevyempää vaatetusta. Inhoan kylmää ja paksuja takkeja, paitoja, raskaita kenkiä jne.
Sitä, kun kampausta ei tarvitse sotkea pipolla.
Pehmeän kesämekon liehuvaa helmaa paljaita reisiä vasten.
Ihmisten epäsuomalaisen hilpeää asennetta.
Sitä, kun töistä päästessä on valoisaa.
Auringonpaistetta rappukäytävässä.
Ihonhoidon ja pukeutumisen yleistä helppoutta ja huolettomuutta.
Valoisia öitä, linnunlaulua alkukesästä, sateen jälkeistä raikasta tuoksua, samoin kuin märän asfaltin tuoksua hiljaisina aamuöinä lintujen herätessä päivään.
Olen aina tykännyt lintujen tuomasta fiiliksestä ja viime kesänä pääsin erään rengastajan mukaan lintujen rengastusretkelle, nyt olen odottanut uutta retkeä, eli sitä kaipaan aivan julmetusti! Tulisipa pian ne valoisat ajat lämmön kera :)
Sitä, kun aurinko lämmittää tummaa uikkaria, se kun tuntuu niin aistikkaan kivalta iholla. Hyvin yksityinen pieni ilo... Sitä, kun meri loiskuu jossakin siinä taustalla, ja jos sitä keskittyy kuuntelemaan tarkasti, se tuo todella hyvän ja rauhallisen olon sisimpään siksi hetkeksi. Meressä on loputtomuutta. Säännöllisiä loiskahduksia, jotka jo kuultuna vilvoittavat, ja jos vain tahtoo, voi mennä ottamaan loiskahdukset vastaan iholleen. Sukeltaa hetken pinnan alla huminassa. Sitä, kun on löytänyt sopivan suojaisan rauhallisen sopen loikoilla joltakin rannalta ja mukana on kaikkea tarpeellista, kuten syötävää, juotavaa, luettavaa, vihkonen, johon kirjoitella, jos alkaa siltä tuntua. Sitä, kun ihmiset ovat satunnaisesti välillä ystävällisiä siellä täällä. Auringossa nautittua kahvia, kun samalla voi katsella ohi lipuvia veneitä ja haaveilla.
Sandaaleita ja sitä, että tukka ei mene itsestään kiharaan.
Oi, tuo jalanpohjaan tarttunut märkä heinä on kyllä kiva tunne ;) Eli vaikka sitä, vaikka tuskin avojaloin kuljeskelen missään.
Ukkosmyrskyä kaipaan. Viime kesänä ei ainuttakaan rajuilmaa meillä päin.
Mansikoita, herneitä, tuoreita kotimaisia kasviksia.
Kaikkea. En keksi mitään mitä en kaipaisi.
Näin paskan talven jälkeen toivon että kesä olis kylmä ja todella sateinen. Ei kesästä voi nauttia jos ei ole ensin kunnon talvea ollut.
Sitä kun jättää yöksi ikkunan auki ja makkariin tulee raikas yön tuoksu ja kuulee yölintujen ääniä. Ja aamuja mökillä.
Lämmintä maata, missä kävellä paljain jaloin