Kerro joku asia mitä kaipaat kesästä juuri nyt :)
Mä kaipaan sitä jännitystä ku pimeässä heinäkuun yössä joutuu mökillä lähteä ulkohuussiin! Kostea heinikko ja ihana yön tuoksu ja se jännitys mitä pusikosta voi tulla vastaan. Sydän hakkaa ja jalat tärisee. Ja paras tunne kun pääsee turvallisesti takaisin sänkyyn :) märkää heinää vähän tarttunut jalanpohjiin mut ei haittaa :>
Kommentit (28)
Sitä, että voi mennä parvekkeelle tuosta vaan oleskelemaan. On ihanaa katsella ja tutkia, miten kaikki yrtit, tomaatit sun muut kasvavat ihan silmissä. Ja myöskin voi lähteä ulos eikä tarvitse pukea mitään, kengät vaan jalkaan.
Sitä kun voi lähteä niin myöhään kävelylle, että vastaantulijoita ei juuri ole mutta on vielä aivan valoisaa! Ja sopivan lämmintä...
Kaikkea! Eniten valoa, lämpöä, vihreyttä, lintujen laulua, kukkia, lehtipuiden huminaa, sadepäivien iltoja kun saunan jälkeen voi fiilistellä terassilla sitä raikkautta, vähäistä vaatetusta, vaivattomuutta, marjoja ja marjastusta, salaattia ja yrttejä omalta kasvimaalta, yön ääniä avonaisesta ikkunasta... Kaikkea! Rakastan kesää! Tulisipa se pian!!
Kaipaan hyttysiä inisemässä pimeässä makuuhuoneesa. Kaipaan niitä helvetin kutisevia poukamia siellä mistä ei pysty raapimaan. Kaipaan vihaisia ampiaisia jotka lentelee sisälle. Kaipaan käärmeitä jotka puree koiraani ja joudutaan lähtemään eläinlääkäriin. Kaipaan auringonpolttamaa ihoa joka pitää valveilla koko yön. Kaipaan täpö täysiä uimarantoja missä kakarat kiljuu ja nuoriso roskastaa. Kaipaan täyteen tuupattuja maauimaloita joissa ei mahdu uimaan. Kaipaan auringonpistosta ja siitä johtuvaa yrjöskelyä. Kaipaan tuskaisia öitä kun ilma ei liiku mihinkään. Kaipaan heinänuhaa jonka seurauksena olen tukossa suurimman osaa kesää. Kaipaan juhannusta betoniviidakossa kun ei ole paikkaa minne mennä. Eli jos ymmärsit oikein, niin en kaipaa kesää ollenkaan.
Sateen jälkeistä tuoksua, lämmintä sadetta, vihreyttä, auringonlämpöä, kosteaa ilmaa, ihon kunnon paranemista, pyöräilyä...
Mä kaipaan sitä kun aurinkoisen ja lämpimän päivän jälkeen illalla menee puutarhaan keinuun istuskelemaan teemukin kanssa kun on jo viileämpää ja kuuntelee illan ääniä. Ja tuoksuista kaipaan kuuman kesäpäivän mäntymetsän tuoksua, se on ihana!
Se että ulos lähtiessä ei tarvi laittaa ku kengät jalkaan! Eikä käyttää sukkia. Ja että on intoa lähteä kävelylle vaikka keskellä yötä. Sekä terassilla istuskelua.. Olisipa jo kesä!
Mä kaipaan oman mökin hiekkarantaaa. Maailman ihanin tuoksu on vauvan tuoksu, toiseksi paras on se, kun on auringossa rannalla, uinut ehkä pari kertaa. Silloin "kesä" tuoksu iholla. Sitä mä kaipaan.