Jutan diettiohjelma..
Ai että ärsyttää tuo Jutan ja Bulin ylimielinen asenne! Toivon et he sairastuis joskus, niin meen sitte kolkuttaan ovelle "hei, toi on vaan tekosyy siä mussuttaa suklaata"!
Kommentit (75)
Ja eilisen jakson äidille onnea suorituksesta! Se oli hienosti tehty! Toivon vain että hän menisi vielä jonkun tahon luo juttelemaan, mikä lihomisen oli aiheuttanut. Ihana kaunis nainen, mutta surumielisyyden ja tuskan kun saisi puhuttua pois..
[quote author="Vierailija" time="06.03.2014 klo 13:39"]
[quote author="Vierailija" time="06.03.2014 klo 08:22"][quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 22:30"]
Miettikääpä miltä tuntuu äidistä joka on vasta synnyttänyt, ehkä ensimmäistä kertaa. Synnytyksessä ei ehkä kaikki sujunut niinkuin piti, lapsi ei ehkä olekkaan täysin terve. Äidillä on ylipainoa raskausajalta, kroppa ei tunnu omalta, ei kehtaa olla enää miehenkään aikana oikein alasti. Äiti suree. KUNNES tulee Jutta ja Buliukko, ja kertoo että sinä saamaton läski nyt ylös sieltä! Ai onni ja autuus. No nythän äidillä on kaikki hyvin. Ollaan saatu se laihaks.Elämä on yhtä juhlaa.
[/quote]
Mitä sä sekoilet? Eilisessä jaksossa oli tuore äiti, joka halusi laihduttaa ja ihan itse haki ohjelmaan. Siitäkö keksit, että nämä tulevat haukkumaan sairaiden lasten äitejä? :D Ei helvetti. :D
[/quote]
Puhuinko eilisen jakson äidistä vai ylipäätään? Väitän edelleen että ylipainoisilla on syy siihen miksi syö liikaa. Sairaus tai mielenterveysongelmat.
[/quote]
Pyydettiin miettimään, miltä tuntuu, kun Bull ja Jutta tulee haukkumaan ja pakottavat laihtumaan. Ei ne tule pyytämättä. Ei hätää.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2014 klo 09:15"]Meillä on suvussa perhe jossa on koko ikänsä painon kanssa taistellut äiti (oli välillä tosi lihava) ja lihava äidin näköinen tytär, ja ohut kuikelo isä ja ohut kuikelo isän näköinen tytär. Toi kombinaatio on aika lailla hillinnyt omia haluja tuomita ihmisiä. Samoin kuin yksi lihavuusihjelma jossa esiteltiin identtisiä kaksosia, jotka oli säännönmukaisesti just saman näköisiä vielä eläkeiässäkin. Kaksi tismalleen saman kokoista ja muotoista, lihavanpulskeaa kaksosmummoa, tuskin ne kuitenkaan on joka lusikan grammalleen punninneet samankokoiseksi koko elämänsä ajan. En sano etteikö ihminen voi olla laiha jos haluaa, mutta ihan taatusti se teettää toisilla enemmän töitä kuin toisilla ja voitais olla pikkusen armollisempia.
[/quote]
Juuri näin! Armollisuus on on se mitä haen. Ja suurempi ymmärrys ihmisiä ja ihmisyyttä kohtaan. Meillä on kaikilla oma tarinamme ja polkumme, toisilla se on tasainen ja lavea, täynnä linnunlaulua, toisilla täynnä kuoppia ja soraa. Päämäärän ollen kuitenkin sama. Tämän kun kaikki ymmärtäisivät.
Minä en käsitä miksi tuossa ohjelmassa nuo laihduttavat vetävät kuntosalilla hampaat irvessä, itkua vääntäen, tuskasta ulisten noita painoja. Olen käynyt yli kymmenen vuotta saleilla ja koskaan en ole nähnyt tuollaista treenityyliä kuin niillä heavy-sarjan muskeliukoilla jotka keräävät ihan tosissaan lihasta..ns. tavalliset kuntoilijat vetävät vähän terveemmällä tatsilla maltillisilla painoilla..miksi tuossa sarjassa ihmiset laitetaan repimään painoja.
Ai hitto että raivostuttaa se Jutan ylipirteä puhetapa "Tää oli kyllä nyt ihan kymppi plussan arvonen suoritus! Ihan huikeeta!" Jutassa muutenkin naurettavaa se egoilu. Pitää painottaa sitä miten lomallakin oltiin joka ikinen aamu salilla, ei kertaakaan sorruttu syömään mitään hyvää ja rannalla ollessa kauhisteltiin lihavia. Kuulostaapa rentouttavalta lomalta. Tottakai lomallakin pitää pysyä ruodussa, mutta jos koko loma pyörii ulkonäön ympärillä niin kuulostaa vähän köyhältä hänen elämä.
Ei hyvänen aika! Sinne ohjelmaan hakeutuu ihmiset, jotka haluavat oikeasti laihtua. Ehkä he haluavat kuulla sen suoraan, että olet lihava ja sinun täytyy laihtua. Jotkut vain tarvitsevat kuulla tämän totuuden ääneen.
Antakaa heidän mennä ohjelmaan ja laihtua ja tulla onnellisimmiksi. Ei se ole teiltä muilta pois! Joillakin se laihtuminen parantaa elämänlaatua joka osa-alueella ja joillain se tarkoittaa rääkkäämistä ja tylyjä tuomioitu ulkonäöstä ennen kuin alkaa tulla tulosta. Itse kunnioitan jokaista, joka pystyy pudottamaan painoa ja tulee onnellisemmaksi. (Eikä lasketa niitä sairauksia nyt edelleenkään mukaan).
[quote author="Vierailija" time="06.03.2014 klo 13:57"]
Olen käynyt yli kymmenen vuotta saleilla ja koskaan en ole nähnyt tuollaista treenityyliä kuin niillä heavy-sarjan muskeliukoilla jotka keräävät ihan tosissaan lihasta..ns. tavalliset kuntoilijat vetävät vähän terveemmällä tatsilla maltillisilla painoilla..miksi tuossa sarjassa ihmiset laitetaan repimään painoja.
[/quote]
Supermassa Savolaisen treenit vedetään hampaat irvessä. Treeni alkaa 0.50 kohdasta jos ei huvita katsella Markon safkan mussutusta.---->
Tosin onhan tuo fitness tyttö ei ns. tavallinen, mutta ei myöskään heavy muskeliukko.
Olisi mielenkiintoista tietää mitä painonpudotuksesta yms. ajatellaan tutkimuksen valossa esim. 50 vuoden päästä. Mä uskon, että ihmisillä on todellakin erilainen aineenvaihduta / miten ravinto ihmiseen imeytyy. Esim. mun mies tulee aika laihasta suvusta ja itsekin hän laihtuu helposti (esim. jättämällä pois jotain hetkeksi) vrt. itseeni, jonka pitäisi todella vetää jotain todella tiukkaa linjaa että laihtuisin edes sen 5 kiloa. Miehissä ja naisissa on lisäksi todella suuri ero laihtumisen kannalta, liekö sitten lihaksilla osuutensa :).
Vähän armollisuutta peliin tosiaan. Kaikki varmaan laihtuvat liikkumalla ja syömällä oikein, mutta ihmisissä on takuulla isoja erojakin.
En lukenut jokaista viestiä mutta unohdetaanko tässäkin ketjussa nyt yksi varsin oleellinen asia? Jokaisen jakson katsoneena mulle on ainakin jäänyt mieleen se, että ihan jokainen laihduttaja on ollut onnellisempi painoa pudotettuaan kuin ennen sitä. Ohjelmassa kuvattavat henkilöt kertovat kuinka ovat energisempiä, voivat paremmin ja tahtovat ottaa terveemmän elämäntavat osaksi elämää, mutta silti palstalla takerrutaan jutan tai bullin yksittäisiin kommentteihin tms.
Oletan myös, että nuo henkiöt ovat itse hakeneet ohjelmaan koska heillä on ollut paha olla, ei jutta niitä ole kadulta kiusattavakseen napannut. Ihan ihme lässytystä väittää lihavuutta oireyhtymäksi kuin sille ei mitään mahtaisi, ketjun aiheeseen viitatakseni huomautan että sarjan henkilöt ovat jokainen kertoneet rehellisesti syöneensä lihavaksi itsensä, eikä kukaan ole selittänyt olevansa sairas.
Jos ihminen kertoo rehellisesti olevansa lihava koska syö väärin ja liikaa samalla kun liikunta on lähes nollassa, miksi siihen pitää tulla väkisin väittämään että kyse olisi sairaudesta. Itse olen lievästi ylipainoinen tällä hetkellä ja ainoa syy siihen on että olen syönyt liikaa, kuten useimmilla muillakin.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2014 klo 13:57"]
Minä en käsitä miksi tuossa ohjelmassa nuo laihduttavat vetävät kuntosalilla hampaat irvessä, itkua vääntäen, tuskasta ulisten noita painoja. Olen käynyt yli kymmenen vuotta saleilla ja koskaan en ole nähnyt tuollaista treenityyliä kuin niillä heavy-sarjan muskeliukoilla jotka keräävät ihan tosissaan lihasta..ns. tavalliset kuntoilijat vetävät vähän terveemmällä tatsilla maltillisilla painoilla..miksi tuossa sarjassa ihmiset laitetaan repimään painoja.
[/quote]
Viimeksi kaks tuntia sitten salilla näin tuollaista. Eikä oo mikään kehonrakentajien sali vaan ihan tavallisten treenaajien. Jotkut vaan treenaa vähän kovemmilla painoilla kuin toiset ja silloin se joskus näkyy tai kuuluu, niin miehillä kuin naisillakin.
Ihan turha väittää että lihavuus voisi johtua muusta kuin ylensyömisestä ja liikunnan puutteesta. Esim. 100 vuotta sitten lihavia ihmisiä ei ollut juuri lainkaan, nyt yli puolet on lihavia. Olisi aika uskomatonta jos tuollaínen muutos olisi tapahtunut noin lyhyessä ajassa pelkästään siksi että joku metabolinen sairaus olisi yleistynyt räjähdysmäisesti tai että koko ihmiskunnan geneettinen rakenne olisi muuttunut noin radikaalisti. Ainakaan tällaista eivät mitkään tutkimustulokset puolla. Kaikki ovat yksimielisesti sitä mieltä että lihavuusepidemia johtuu vain ja ainoastaan ruoan saatavuuden paranemisesta, huonoista ruokatottumuksista ja ruumiillisen työn katoamisesta.
Esim. Auschwitchin keskitysleirillä ei ollut yhtä ainoaa lihavaa vankia, vaan kaikki olivat käveleviä luurankoja. Keksivätköhän natsit jonkin lääkkeen, jolla tämä mystinen metabolinen syndrooma parannetaan? Ei, kyllä tuo kertoo vain siitä, että ihminen ei lihoa, jollei hän syö. Jos lihominen olisi yksilöllistä, niin kai siellä joku lihava vankikin olisi ollut.
Tässä hyvä esimerkki siitä, kuinka ihminen voi muuttua läskipallosta fitness-tähdeksi täydellisellä elämäntapa,muutoksella:
Meinaatteko että hänellä oli vielä 8 vuotta sitten joku lihavuusgeeni, jonka tähden hän oli tuollainen, ja yhtäkkiä tuo geeni vain mystisesti katosi ja hänelle ilmestyi 6-pack vatsalihakset tyhjästä kuin taivaan lahjana?
Ei meinata etteikö syömisen takia lihoisi vaan sitä että joillain laihtuminen on vaikeampaa kuin toisilla. Mikä siinä on vaikea ymmärtää?
Mielenterveysongelmat ovat kyllä yleistyneet ja psyykenlääkkeitä määrätään enemmän kuin silloin 100 vuotta sitten. Katsotko kadulla mieluummin rauhallisia läskejä vai psykoottisia skitsoja? (kärjistävä kysymys, älkää provosoituko)
[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 22:03"]Lihavuus on metabolinen oireyhtymä eli sairaus. Väitän että KUKAAN ei valitse olla lihava. Kaikilla lihavilla on JOKU syy miksi on lihava. Sen takia on vähintäänkin arveluttavaa leimata ylipainoiset laiskoiksi, piittaamattomiksi, saamattomiksi, itsekurittomiksi etc. Kertoo ohjelman vetäjien sisäisestä maailmasta aika paljon.
[/quote]
ei lihavuus ole yhtä kuin metabolinen oireyhtymä, mutta se kyllä altistaa sille. Eikä metabolinen oireyhtymä aiheutta lihavuutta.
Minusta Jutta on miellyttävä tsemppaaja tuossa ohjelmassa ja yllättänyt täysin. Sen sijaan hänen miehestään en oikein pidä, jotenkin pelottava, mutta häneenkin alan tottua. Hiukan teennäinen Jutta on, mutta tsemppaa hyvin ja näkyyhän noita tuloksiakin tulevan. Noita keinotekoisia mössöjä mitä hän laihduttajille syöttää, vastustan, mutta muuten tykkään - nimenomaan tässä ohjelmassa.
Mä en toivo kellekään sairastumista, mutta Jutta on mun makuun todella ärsyttävä. Sen neuvotkin on toisinaan vähän kyseenalaisia. Ja niille jotka nyt tulee huutelemaan että läski kotirouva ja kateellinen niin säästäkööt vaivan, kuntoni on ihan kohdallaan ja tämä on mielipide, ei kateutta eikä abosluuttinen totuus.
Lihavuus on vakava tauti. Sitä ei moni heti ajattele. Usein se tuo vielä mukanaan joukon lisää sairauksia.
Sairaalloisen ylipainoiset ovat myös lisääntyneet Suomessakin.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2014 klo 06:44"]
Minusta Jutta on miellyttävä tsemppaaja tuossa ohjelmassa ja yllättänyt täysin. Sen sijaan hänen miehestään en oikein pidä, jotenkin pelottava, mutta häneenkin alan tottua. Hiukan teennäinen Jutta on, mutta tsemppaa hyvin ja näkyyhän noita tuloksiakin tulevan. Noita keinotekoisia mössöjä mitä hän laihduttajille syöttää, vastustan, mutta muuten tykkään - nimenomaan tässä ohjelmassa.
[/quote]
Bull ei ole Jutan mies.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2014 klo 06:57"]
[quote author="Vierailija" time="06.03.2014 klo 06:44"]
[/quote]
Bull ei ole Jutan mies.
[/quote]
Ihan sama, mutta hänen miehestään en oikein pidä, eli siitä rättikauppiaasta. Se Bull, mistä te puhutte, on vissiin se Jari? Sekin on vähän erikoinen kieltämättä. Minusta Jutta on parempi kuin esim.suurimman pudottajan huutajat. Vähän samaa tuossakin,että pistetään turhan nopeasti tekemään kovaa rääkkiä, mutta ei ihan niin älytöntä kuitenkaan. Liikunta pitäisi aina aloittaa varovasti jos ei ole ennen liikkunut, koska lihavalle riittää jo vähäinen määrä painon pudotukseen ja sitten lisätään sitä mukaa kun paino laskee ja kunto kasvaa. Eikä laihankaan pidä aloittaa kovaa rääkkiä nopeasti. Itsekin aloitin kuntosalihommat todella pienillä painoilla varovasti ja tosi varovasti olen lisäillyt varsinkin alussa.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2014 klo 08:22"][quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 22:30"]
Miettikääpä miltä tuntuu äidistä joka on vasta synnyttänyt, ehkä ensimmäistä kertaa. Synnytyksessä ei ehkä kaikki sujunut niinkuin piti, lapsi ei ehkä olekkaan täysin terve. Äidillä on ylipainoa raskausajalta, kroppa ei tunnu omalta, ei kehtaa olla enää miehenkään aikana oikein alasti. Äiti suree. KUNNES tulee Jutta ja Buliukko, ja kertoo että sinä saamaton läski nyt ylös sieltä! Ai onni ja autuus. No nythän äidillä on kaikki hyvin. Ollaan saatu se laihaks.Elämä on yhtä juhlaa.
[/quote]
Mitä sä sekoilet? Eilisessä jaksossa oli tuore äiti, joka halusi laihduttaa ja ihan itse haki ohjelmaan. Siitäkö keksit, että nämä tulevat haukkumaan sairaiden lasten äitejä? :D Ei helvetti. :D
[/quote]
Puhuinko eilisen jakson äidistä vai ylipäätään? Väitän edelleen että ylipainoisilla on syy siihen miksi syö liikaa. Sairaus tai mielenterveysongelmat.