Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehellä kurkku kipeä, illalla testiin. Saanko mennä töihin?

Vierailija
11.11.2020 |

Jotenkin kuvittelin että tämä tieto olisi jostain löydettävissä yksiselitteisenä, mutta eipä tunnu olevan. Tietääkö joku näistä koronajutuista?

Eli miehellä kipeytyi kurkku illalla, ei muita oireita ja kipukin on siedettävä. Menee illalla testiin ja on nyt saikella tuloksiin asti. Töihin ei ole mitään asiaa ennen negatulosta.

Mulla on sovittuna työvuoro perjantaille. Miehen testitulos ei todnäk tule ennen sitä. Voinko mennä töihin?

Sivuhuomiona, jos en mene niin menetän päivän palkan ja vielä maanantainkin mahdollisesti. En ole varsinaisesti työsuhteessa vaan ns. soiton päässä. Siksi olisi ehdottoman tärkeää saada vihreä valo työssäkäyntiin, mutta tietoa emme löydä mistään.

Itse olen oireeton.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin vaan

Vierailija
2/15 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ymmärtääkseni sinulla ei ole oireettomana ole rajoituksia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei mies itse kysynyt...laittoi sinut kysymään??

Vierailija
4/15 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia vastauksista!

Netissä löpistään omaehtoisesta karanteenista ja se jotenkin sotki pakkaa. Mutta ilmeisesti ei koske oireetonta samassa taloudessa asuvaa.

Ap

Vierailija
5/15 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mies edes tiedä että kysyin. :D Mitä väliä sillä kumpi viestin tänne naputtelee?

Ap

Vierailija
6/15 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi miehen olisi pitänyt kysyä, että saako hänen vaimonsa mennä töihin?

Vierailija
7/15 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitoksia vastauksista!

Netissä löpistään omaehtoisesta karanteenista ja se jotenkin sotki pakkaa. Mutta ilmeisesti ei koske oireetonta samassa taloudessa asuvaa.

Ap

Näin minä ymmärsin asian, kun itse kävin testissä viime viikolla ja tiedustelin toisten taloudessa asuvien menettelytapaa. Kun olivat oireettomia, heihin ei vaikutusta, minä itse olin omaehtoisessa karanteeninomaisessa (en ole nyt töissä) siihen asti, että tulos tuli, oli nega. Olemme kaikki nyt terveitä, minullakin meni oireet ohi nopeasti. 

Vierailija
8/15 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita koronaneuvontaan tai terveydenhuollon ajanvaraukseen ja kysy. Ei sitä oikeaa vastausta löydy varsinkaan tältä palstalta.

Vierailija
9/15 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitoksia vastauksista!

Ap

Näin minä ymmärsin asian, kun itse kävin testissä viime viikolla ja tiedustelin toisten taloudessa asuvien menettelytapaa. Kun olivat oireettomia, heihin ei vaikutusta, minä itse olin omaehtoisessa karanteeninomaisessa (en ole nyt töissä) siihen asti, että tulos tuli, oli nega. Olemme kaikki nyt terveitä, minullakin meni oireet ohi nopeasti. 

Kiitos, hyvä tietää!

Mies toki kysyy vielä asiaa illalla testissä. Mutta mun työnantajan on hyvä tietää mahd. poissaolostani niin pian kuin suinkin, siksi kysyin täältäkin.

Ap

Vierailija
10/15 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soita koronaneuvontaan tai terveydenhuollon ajanvaraukseen ja kysy. Ei sitä oikeaa vastausta löydy varsinkaan tältä palstalta.

Ihan hyviä vastauksia tähän tuli mielestäni.

Ap

Vierailija
11/15 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat mennä töihin. Jos mies saa positiivisen tuloksen asia on tietysti eri. Tai jos mies oli jo korona-altistuksen takia karanteenissa ja sen aikana sai oireita, silloin ehkä et saisi mennä töihin mutta en tiedä varmasti.

Vierailija
12/15 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tämä ole niin vaikeaa. Tässä on kaksi tasoa, se jolla voi nyt olla tartunta (eli jolla oireita tai joka odottaa testitulosta) ja sitten ne jotka voisivat sitten saada tältä jatkotartunnan.

Se jolla voi olla tartunta on omaehtoisessa karanteenissa eli ei mene töihin. Muut voivat mennä töihin normaalisti.

Sitten jos tämä ensimmäinen henkilö paljastuu positiiviseksi, hänen kanssaan tekemisissä olleet muuttuvat taas itse henkilöiksi joilla voi olla tartunta ja he ovat sitten taas vuorostaan karanteenissa.

Vierailija
13/15 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tämä ole niin vaikeaa. Tässä on kaksi tasoa, se jolla voi nyt olla tartunta (eli jolla oireita tai joka odottaa testitulosta) ja sitten ne jotka voisivat sitten saada tältä jatkotartunnan.

Se jolla voi olla tartunta on omaehtoisessa karanteenissa eli ei mene töihin. Muut voivat mennä töihin normaalisti.

Sitten jos tämä ensimmäinen henkilö paljastuu positiiviseksi, hänen kanssaan tekemisissä olleet muuttuvat taas itse henkilöiksi joilla voi olla tartunta ja he ovat sitten taas vuorostaan karanteenissa.

Tämä selvensi. Luulin itsekin ettei olisi mutta olipa sittenkin. Netissä sanotaan että mies voi joko olla omaehtoisessa karanteenissa tai olla olematta, ja jos hän on, minulle suositellaan samaa. En varsinaisesti kaipaa suosituksia vaan tietoa siitä saanko mennä töihin vai en.

Ja sen tiedon sain, kiitokset vastanneille!

Ap

Vierailija
14/15 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esim on päiväkodissa ohjeet, eli jos perheenjäsen (lapsi, mies) kipeä, altistunut, odottaa tuloksia voi itse mennä töihin ihan normaalisti (jos siis on itse oireeton). Jos perheenjäsenellä todetaan korona, niin sitten vasta karanteeniin ja sekin on lääkärin määräämä.

Vierailija
15/15 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä esim on päiväkodissa ohjeet, eli jos perheenjäsen (lapsi, mies) kipeä, altistunut, odottaa tuloksia voi itse mennä töihin ihan normaalisti (jos siis on itse oireeton). Jos perheenjäsenellä todetaan korona, niin sitten vasta karanteeniin ja sekin on lääkärin määräämä.

Vauvapalstaan voi aina luottaa! :)

Minä ja pankkitilini kiittävät.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi