Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joku vähänkin jotain iphonesta tietävä, apua!

Vierailija
05.03.2014 |

Olen lähdössä ulkomaille ja otan asetuksista data roaming kohdan pois päältä. Samalla "sivulla" on mobiilidata kohta, pitääkö se ottaa pois päältä (jos ei siis halua mitään ylimääräisiä laskuja)? Jos sen ottaa pois päältä menee nettiyhteys jne.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mää kun olen ihan luullut että whatsappiinkin tarttetaan nettiyhteys....

Vierailija
2/12 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2014 klo 01:37"]

Ja mää kun olen ihan luullut että whatsappiinkin tarttetaan nettiyhteys....

[/quote]

Juu niin tarvitaan. Wifi-yhteys käy siihen oikein hyvin mitä ap aikoo hotellillaan käyttää...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 21:05"]

Olen lähdössä ulkomaille ja otan asetuksista data roaming kohdan pois päältä. Samalla "sivulla" on mobiilidata kohta, pitääkö se ottaa pois päältä (jos ei siis halua mitään ylimääräisiä laskuja)? Jos sen ottaa pois päältä menee nettiyhteys jne.

[/quote]

Dataroaming pois päältä, jolloin wifi toimii, mutta ei tule yllätyslaskuja, kun kännykkä automaattisesti hakee tukiasemaa wifin kadotessa. Ulkomailla hotellit usein laskuttavat wifistä erikseen, eli jos se maksaa, sitten on harkittava kummasta maksaa. Olen joskus Nokialaisella teettänyt firmallemme reilun viidensadan euron laskun, kun käytin dataroamingia. Se tuli muistaakseni vanhalla kommunikaattorilla, kun laitteeni päivitti jotain ohjelmistoa automaattisesti.

Vierailija
4/12 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dataroaming pitäisi riittää mutta mä olen ottanut sen datankin varmuuden vuoksi kun olen vainoharhainen.

Vierailija
5/12 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai mobiilidatasta menee maksu jos sitä nettiä sen kautta käytät. Ja ulkomailla se saattaa olla kotimaata kalliimpaa. Eli mielestäni kyllä kannattaa se mobiilidata laittaa pois päältä. Muutoin voi tulla yllättävän iso lasku.

Vierailija
6/12 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 21:07"]

Tottakai mobiilidatasta menee maksu jos sitä nettiä sen kautta käytät. Ja ulkomailla se saattaa olla kotimaata kalliimpaa. Eli mielestäni kyllä kannattaa se mobiilidata laittaa pois päältä. Muutoin voi tulla yllättävän iso lasku.

[/quote]

No voi pöllö kun tuo dataroamingin estäminen estää jo sen netin käytön :D Kuten ekana vastannut sanoi. Mutta minäkin ehkä laittaisin sen toisenkin varmuuden vuoksi pois. Tiesitkö ap että saat myös operaattoriltasi eston liittymälle ulkomaan nettikäyttöön, se on ainakin varma.

Vierailija
7/12 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos. Vaikka otan sen pois päältä, pystyn silti käyttämään hotellin wifiä?? -ap

Vierailija
8/12 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesin kyllä että saan eston ja muistaakseni on myös päällä. Kävin liikkeessä ja siellä myyjä totesi vain että riittää kun otat data roamingin pois päältä mutta alkoi epäilyttämään. -ap

Vierailija
9/12 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu sit laitat sen päälle.

Vierailija
10/12 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 21:10"]

Kiitos. Vaikka otan sen pois päältä, pystyn silti käyttämään hotellin wifiä?? -ap

[/quote]

Kyllä, pystyt :) Aiotko soitella matkalla/ottaa puheluita vastaan? Jos et, voit pitää lentotilassa puhelinta, sekin on varma esto mobiilidatalle.

Vierailija
11/12 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, kyllä tähän palstaan vaan voi aina luottaa :) Aion käyttää vain whatsappia joten voisin lentotilaa pitää päällä koko ajan. -ap

Vierailija
12/12 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 21:15"]

Kiitos, kyllä tähän palstaan vaan voi aina luottaa :) Aion käyttää vain whatsappia joten voisin lentotilaa pitää päällä koko ajan. -ap

[/quote]

Ole hyvä vaan :) Mukavaa matkaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yhdeksän