Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Stadin asunnot/ Heka Tullivuorentie 22 & 28 Malmi

11.11.2020 |

Onko täällä muita hakijoita? Minkä kokoisiin asuntoihin haitte?
Nyt jännät viikot edessä, toivottavasti onni osuisi kohdalle!

Kommentit (209)

Vierailija
101/209 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Chatissa sanoivat tänään että kaikenkokoisia asuntoja jakamatta. Pyrkivät kaikki valinnat tekemään joulun pyhien jälkeen.

Mistäköhän siis tieto että kaikki olisi jo jaettu? 🙄

Kuulemma sanottu just chatissa että kaikki jaettu ja kuulemma useampi saanut tän saman vastauksen chatin kautta 🤔 en sitten tiedä mikä totuus mutta moni kertoo että jaettu on jo kaikki

Outoa kyllä kuinka erilaisia vastauksia annetaan.. itselleni chat neuvoja vielä sanoi ”nyt ei auta muu kuin odotella mahdollista asuntotarjousta” 😄

Jos ovat aloittaneet valinnat viime pe(?) niin ovat kyllä todella nopeasti tehneet valinnat jos näin on.

Pitäiskö itsekkin kysellä sieltä chatista ja katsoa minkä vastauksen ne antaa 😂

Vierailija
102/209 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuolla kohteessa on noin älyttömän pienet asunnot? 

En tiedä tästä, mutta täälläpäin on monet talot vanhoja ja täten pieniä. Terveisiä Pihlajamäestä omistustaloyhtiöstä, jonka kaikki asunnot 67,5m2 4h+k.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/209 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten Hekan asuntohaku muuten toimii? Olen itse hakenut vuokra-asuntoa luokittelulla ”erittäin kiireellinen” asuessani raskaana ollessani turvakodissa ilman muuta asuntoa. Tästä on nyt 7 vuotta, oli sitten pakko ostaa oma jos meinasi jossain asua. Meneekö ne kaikki vaihtajille, ja vaihtaako siellä jengi vaan keskenään?

Vierailija
104/209 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten Hekan asuntohaku muuten toimii? Olen itse hakenut vuokra-asuntoa luokittelulla ”erittäin kiireellinen” asuessani raskaana ollessani turvakodissa ilman muuta asuntoa. Tästä on nyt 7 vuotta, oli sitten pakko ostaa oma jos meinasi jossain asua. Meneekö ne kaikki vaihtajille, ja vaihtaako siellä jengi vaan keskenään?

Suurinosa vaihtajille. Harmi vaa et siel vaihtajissaki sellasia jotka hakenu vitsillä ja silti saanut uuden. Itse kans mielenkiinnolla kyselen sillä ollaan asunnottomia 1.1 alkaen ja stadi ei ole tarjonnut mitään. Onneks voi muuttaa tädille lasten kans mut on tää hanurista

Vierailija
105/209 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mene asunnot vaihtajille, itse saanut vastauksen, kun hakenut vaihtoa, että pitää antaa muillekin mahdollisuus päästä Hekan asuntoihin

Vierailija
106/209 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mene asunnot vaihtajille, itse saanut vastauksen, kun hakenut vaihtoa, että pitää antaa muillekin mahdollisuus päästä Hekan asuntoihin

Uudiskohteista suurinosa menee vaihtajille

Vierailija
107/209 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmas osa menee vaihtajille. Se lukee sivuillakin.

Kysyin chatissa asunnon jaosta. Asuntojen jako on vielä kesken ja menee tammikuulle.

Vierailija
108/209 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me saatiin miehen kanssa neliö ja kaksio kun laitettiin omat hakemukset, laitetaan kaksio airbnb-kämpäksi tuottamaan ja neliöön muutetaan itse kun saadaan nykyinen omakotitalo myytyä.

Vierailija
109/209 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me saatiin miehen kanssa neliö ja kaksio kun laitettiin omat hakemukset, laitetaan kaksio airbnb-kämpäksi tuottamaan ja neliöön muutetaan itse kun saadaan nykyinen omakotitalo myytyä.

Anteeks mut miten? Eihän samasta taloudesta saa hakea kahdella eri hakemuksella??

Vierailija
110/209 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kyllä kiinnostaa itseäkin kuinka olette voineet saada kaksi asuntoa?? Ja olette silti muuttamassa samaan talouteen? Nyt kyllä haiskahtaa!

Vierailija
111/209 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kyllä kiinnostaa itseäkin kuinka olette voineet saada kaksi asuntoa?? Ja olette silti muuttamassa samaan talouteen? Nyt kyllä haiskahtaa!

Porvoossa onnistuu.

Vierailija
112/209 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo kyllä outoa jos saanut uudesta stadin asunnosta asunnon ja nyt uudesta uuden jälleen eikä elämän tilanne muuttunut. (Viesti nähtävästi poistunut) Olisi joskus kiva olla näkemässä ihan mielenkiinnolla kuinka he noita valintoja oikein tekee

Jos on 5hlö perhe ja asuu neliössä. Eikö sillon sinusta ole oikeutettu hakemaan 5h+kt, että saisi yhden lisähuoneen? Kysynpähän vaan.

Ne pienet lapsetkin kasvaa jatkuvasti ja oman tilan tarve kasvaa.

Näin itsekin kyseisen viestin ja oli minusta todella törkeään sävyyn kirjoitettu.

Asukasvalintoihin kun ei itse voi tietääkseni vaikuttaa.

On aika mustavalkosta ajattelua taas täällä jos luotatte vauva.fi palstan naapurin naapurin- välikäsitietoon. Hohhoijjaaaa en paremmin sano.

Vierailija
113/209 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on tää sama joka postaa saman tekstin joka ketjuun. Katsokaa esim. Livornonkatu 7 vauvaryhmää niin sieltä löytyy sama teksti. Jollain on tosi paha olo jota näin yrittää lievittää sitä. Toivon ettei muut provosoituisi ja ohittaisi koko paskan.

Vierailija
114/209 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo kyllä outoa jos saanut uudesta stadin asunnosta asunnon ja nyt uudesta uuden jälleen eikä elämän tilanne muuttunut. (Viesti nähtävästi poistunut) Olisi joskus kiva olla näkemässä ihan mielenkiinnolla kuinka he noita valintoja oikein tekee

Jos on 5hlö perhe ja asuu neliössä. Eikö sillon sinusta ole oikeutettu hakemaan 5h+kt, että saisi yhden lisähuoneen? Kysynpähän vaan.

Näin itsekin kyseisen viestin ja oli minusta todella törkeään sävyyn kirjoitettu.

On aika mustavalkosta ajattelua taas täällä jos luotatte vauva.fi palstan naapurin naapurin- välikäsitietoon. Hohhoijjaaaa en paremmin sano.

Väitinkö että ei olisi oikeutettu?? Ihmettelin vain kuinka pääsee vaihtamaan juuri saaneesta uudesta asunnosta uuteen. Mielestäni reilua olisi se että jos on saanut uudesta ei saisi seuraavasta uudesta heti. Mut minä en näitä valintoja tee ja se oli mielipide!

Kyllä itsekkin tiedän tapauksia missä jopa huijattu eroilla yms vaikka todellisuus on ihan muuta. Sylettää tuollaiset ihmiset

Vierailija
115/209 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin just viestin chattiin koska täällä niin monta eri vastausta tullut kaikille. itse kysyin 5huoneen perään ja sieltä vastattiin että asukas valinnat ovat vielä kesken ja että hänen viimeisimmän tiedon mukaan asukasvalinnat jatkuu tammikuun puolelle.

Vierailija
116/209 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin tänään asiakaspalveluun ja minäkin sain tuollaisen vastauksen, että asukasvalinnat jatkuisivat tammikuulle asti. Eikä kaikkia 5h asuntoja ole vielä kaikki jaettu

Vierailija
117/209 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väitinkö että ei olisi oikeutettu?? Ihmettelin vain kuinka pääsee vaihtamaan juuri saaneesta uudesta asunnosta uuteen. Mielestäni reilua olisi se että jos on saanut uudesta ei saisi seuraavasta uudesta heti. Mut minä en näitä valintoja tee ja se oli mielipide!

Kyllä itsekkin tiedän tapauksia missä jopa huijattu eroilla yms vaikka todellisuus on ihan muuta. Sylettää tuollaiset ihmiset

Miksei pääsisi? Miksi pitäisi olla eri viivalla? Ihan samat ARAn jakoperusteet heillekin on.

Mua sylettää täällä olevien ihmisten katkeruus, jos ei itsellä ole arpaonni suosinut ja kämppä viety nenän edestä. Katkeruus loistaa oikein täböllä.

Vierailija
118/209 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko tarjous on teille tullut? Mietin samaa ja olen ottanu yhteyttäkin sinne, kun tiedossa on tarjouksen saaneita joilla pienempi tarve. Tuntuu uskomattomalle, että näin epäreilua olis valinnat. Meillä on 6 henkinen perhe, jossa lapsia teinistä pieniin kahdessa makkarissa tällä hetkellä. Ja toisilla nykyinen neliö, lapsia vähemmän ja myös vaihtajia ja saanut tarjouksen 😑

Vierailija
119/209 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joko tarjous on teille tullut? Mietin samaa ja olen ottanu yhteyttäkin sinne, kun tiedossa on tarjouksen saaneita joilla pienempi tarve. Tuntuu uskomattomalle, että näin epäreilua olis valinnat. Meillä on 6 henkinen perhe, jossa lapsia teinistä pieniin kahdessa makkarissa tällä hetkellä. Ja toisilla nykyinen neliö, lapsia vähemmän ja myös vaihtajia ja saanut tarjouksen 😑

Kyllä minuakin ihmetyttää valintakriteerit, vai eikö kaikkia hakemuksia jakseta lukea läpi ja enemmän tarvitsevia jää sivuun sen takia? Tuskin kuitenkaan.

Meilläkin on kovin ahdas tilanne tällä hetkellä. Ei auta kuin toivoa parasta, jos kerran valinnoissa meneekin vielä.. 🙏 tsemppiä !

Vierailija
120/209 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ethän sinä voi näin sanoa, kun et tiedä mikä tarve kenelläkin on! Voi luoja paratkoon taas. 😄

Vaihtajilla ei selkeästi ole oikeutta hakea uudiskohdetta vaikka asuisi uudehkossa talossa? Kummasti vaan uudiskohteista varataan yli 30% jo kaupungin asunnoissa asuville.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme viisi