Stadin asunnot/ Heka Tullivuorentie 22 & 28 Malmi
Onko täällä muita hakijoita? Minkä kokoisiin asuntoihin haitte?
Nyt jännät viikot edessä, toivottavasti onni osuisi kohdalle!
Kommentit (209)
Vierailija kirjoitti:
Oletko senior asunnonvaihtaja? Millaisesta asunnosta haet vaihtoa?
En ole vaihtaja vaan uusi hakija.
Haettu kaikkia 5h+kk rivari ja kerrostalo, ja parasta toivotaan. Asutaan siis alueella ahtaasti kolmiossa viisi henkinen perhe, ja toivotaan että onni kävisi tällä kertaa. Nykyinen asunto ei ole kelvannut vaihtomarkkinoilla, jossa ollaan roikuttu on ja off. Ei vaan kelpaa asunto vaihdossa. Lapset on koulussa alueella ja toiveissa olisi alueella pysyminen.
Ollaan kiireellisinä hakijoina, mutta tiedä sitten auttaako se. Ai että olisi lottovoitto saada mikä vaan asunto ja lapsille omat huoneet. Oon myös kattonu noi piirustukset läpi, aika unelmia (etenkin rivarit). Onnea kaikille hakijoille, pidetään peukkuja meille! ❤
Vierailija kirjoitti:
Mietin kanssa että hakisinko vai en. Yli kilometrin matka junalle ei houkuta. Lisäksi asunnot ovat
todella pieniä. Kolmiot ovat 46,5 neliöä. Eikä sitäkään voi kieltää, että Malmi on erittäin levoton alueena.
En ole asianosainen millään tapaa enää, mutta vanhasta mielenkiinnosta aina luen näitä ketjuja ja toivon ihmisille onnea hauissaan. Muistan tuon jännityksen ja odotuksen!
Nyt on pakko kysyä, että minkälainen pohja on tuon kokoisessa kolmiossa? Aivan järkyttävää. Asuin itse aikoinaan saman kokoisessa yksiössä ja se oli tietysti yksiöksi hulppean kokoinen. Kaveri asui samoihin aikoihin samankokoisessa kaksiossa ja ajattelin jo siitä, että on liian pieni seinällä jaettavaksi, kun makkariin ei parisängyn lisäksi mahtunut kuin kiinteä vaatekaappi ja yksi yöpöytä. Mutta siis, että nykyään tehdään tuon kokoisia kolmioita, aika kamalaa.
Toivottavasti ei nyt kukaan pahoita mieltään, se ei ollut tarkoitukseni. Onnea vielä kaikille hakijoille!
Ahneudesta tehdään pieniä koppeja, että saadaan enemmän asuntoja samaan tilaan ja siten enemmän rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Ahneudesta tehdään pieniä koppeja, että saadaan enemmän asuntoja samaan tilaan ja siten enemmän rahaa.
Niin varmaankin, en itsekään keksi muuta selitystä niin pienille asunnoille!
Asumme hekan asunnossa Malmilla, täällä olleet jo vuosia. Isossa kolmiossa ja lapset lähteneet kotoa.
En ole näinä vuosina saanut uusista valmistuvista asunnoista pienempää asuntoa vaikka olen hekalaisena siirtoa hakenut useasti.
Yksin isossa kolmiossa, peheasunnossa. Ei vain pienempää ole annettu.
Vierailija kirjoitti:
Noin pienet kolmiot ovat lähinnä vitsi.
Ei ollenkaan; itselliset senioripariskunnat ei valtavia tiloja kaipaile, ja huoneista kolmaskin on hyvinkin tarpeellinen, kun vaikkapa joku tulee kylään.
Eihän nyt hyvä ihme kolmio voi olla noin vähän?
Vierailija kirjoitti:
Asumme hekan asunnossa Malmilla, täällä olleet jo vuosia. Isossa kolmiossa ja lapset lähteneet kotoa.
En ole näinä vuosina saanut uusista valmistuvista asunnoista pienempää asuntoa vaikka olen hekalaisena siirtoa hakenut useasti.Yksin isossa kolmiossa, peheasunnossa. Ei vain pienempää ole annettu.
Sama minullakin, yksin isossa perheasunnosa ja olen hekalainen,
Vaihtoa pienempään ei vaan saa eikä pääse uudiskohteisiin. Luokitus on kiireellinen.
Toivottavasti nyt pääsisitte, isossa asunnossa yksin asujat! Meidän naapurilla oli sama homma, kunnes viimein tärppäsi uudiskohteesta. Mutta sai odottaa kanssa varmaan yli vuoden vaihtoa.
Vierailija kirjoitti:
Onko jo tarjouksia tullut?
Ei ole vielä kuulunut mitään. Sormet ristissä 🤞
Haettiin kaikkia 5h ja keittiöitä, tarveluokitus kiireelllinen mikä Hekalla suht yleinen.
Kovasti toivon, että natsaisi. 🙏🏻
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko jo tarjouksia tullut?
Ei ole vielä kuulunut mitään. Sormet ristissä 🤞
Ei ole kuulunut. 🙏 täälläkin!
Aloittavat varmasti asuntojen jakamisen vaihtajista kuten yleensä uudiskohteissa. Jännittää taas kerran tosi paljon.
Malmi on mainio asuinalue, on hyvät kulkuyhteydet, asemalla runsas monikulttuurinen ravintolavalikoima, ja kaikenlaista pikku puuhastelijaa. Lisäksi paikallinen poliisiasema lisää turvallisuudentunnetta. Tervetuloa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haitko myös Haagan seniortaloon? Jos hait, niin onko siellä jo jako aloitettu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haitko myös Haagan seniortaloon? Jos hait, niin onko siellä jo jako aloitettu?
En hakenut Haagan senioritalon kun niissä ei ollut parvekkeita ja se on minusta puute. Itse haluan parvekkeen siitä syystä kun joskus tulee menemään liikuntakyky tai sitten alkaa arastelemaan kotoa poistumista niin voi edes mennä parvekkeelle nauttimaan ulkoilmasta ja katselemaan ihmisten touhuja.
Olen viime vuosina joutunut hoitamaan ja vierestä seuraamaan muutoksia joita vanheneminen tuo tullessaan. Haluan myös nauttia viimeisinä vuosina asumisesta.
Nyt olen vielä "nuori", pian 62-vuotta mutta aika menee nopeasti joten pitää katsoa tulevaisuuteen myös tässä iässä 😇
Samaa mieltä, että senioreille parvekkeet vasta tärkeitä ovat. Toivottavasti saat asunnon.
Ollaan asuttu jo pidempään Malmin alueella tai siinä lähialueilla ja hyvin on viihdytty. Asema on vielä aika ankea mutta onneksi sen parantamiseksi on ainakin jotain suunnitelmia :-) jos ei käytä julkista liikennettä niin siellä ei kyllä tule käytyä.. Minun mielestä Malmilla on mukavasti palveluita ja sopivan rauhallista.
Huomenna haku sulkeutuu! Varmaan joulukuun alussa voisi odottaa jo joitain tarjouksia.