Syntymäpäivistä vouhkaaminen
Täytin hiljattain pyöreitä vuosia. Minulta kysyttiin että aionko järjestää isot kemut asian kunniaksi. Ihmettelin, että minkä ihmeen takia minä niin tekisin. Itse olen aina ollut sitä mieltä, että pikkulapsille tai teineille on iso juttu että täyttää taas vuoden enemmän mutta se, että aikuiset ihmiset mesoavat jostain 30-, 40- tai 50-vuotispäivistänsä ikäänkuin kyse olisi jostain suurestakin rajapyykin ylittämisestä niin ei ole mennyt minun jakeluuni.
Onhan se tietenkin hyvä tekosyy pitää pirskeet.
Kommentit (5)
Ei mielestäni ole mesoamista tai vouhkaamista järjestää juhlia tai osallistua niihin. Oli juhlan syy sitten laskiaiset tai syntymäpäivät. Elämä on iloisempaa kun osaa nauttia pienistäkin asioista. On ihan ok, jos joku ei halua juhlimiseen osallistua tai itse järjestää juhlia, mutta en ymmärrä sitä, että toisten ilon aiheita väheksytään.
Kerrankin otsikko piti täsmälleen paikkansa: viestissä tosiaan vouhkattiin syntymäpäivistä :P
[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 19:22"]Täytin hiljattain pyöreitä vuosia. Minulta kysyttiin että aionko järjestää isot kemut asian kunniaksi. Ihmettelin, että minkä ihmeen takia minä niin tekisin. Itse olen aina ollut sitä mieltä, että pikkulapsille tai teineille on iso juttu että täyttää taas vuoden enemmän mutta se, että aikuiset ihmiset mesoavat jostain 30-, 40- tai 50-vuotispäivistänsä ikäänkuin kyse olisi jostain suurestakin rajapyykin ylittämisestä niin ei ole mennyt minun jakeluuni.
Onhan se tietenkin hyvä tekosyy pitää pirskeet.
[/quote]
Sanot sen itse viimeisessä lauseessa.
En ole juhlinut synttäreitäni lapsuuden jälkeen ja kun parin kuukauden päästä täytän 40, en juhli sitäkään muuten kuin perheeni kanssa. En järjestä yleisiä juhlia, mutta kahvit voin keitellä esimerkiksi vanhemmilleni ja siskolleni ja tarjota vaikka kakkua, siinäpä se.
18v on hyvä ikä juhlia. Kaikki sen jälkeen on jonninjoutavaa.