Parhaat vinkit kuiviin hiuksiin!
Kertokaapa mitä olette käyttäneet kuiviin, hamppuihin ja elottomiin hiusten latvoihin? Leikata kait ne pitää, mutta millä estää leikkauksen jälkeen saman tilanteen uusiminen? Hiusöljyt, naamiot, tehohoidot ei enää noihin latvoihin auta..
Kommentit (11)
En muotoile enkä föönää. Pakko kait se on raskia leikata kunnolla, ja sijoittaa kunnon tuotteisiin. Redkeniä moni kehuu. ap
Ruokavalioon lisää rasvaa. Ystäväni hiukset kuivuivat ja irtoilivat tuppoina, kun alkoi niuhata ruokansa kanssa. Onneksi palasi järkiinsä ja sai kauniit ja pitkät hiuksensa jälleen eloon.
Moroccan Oil, myös suihkeena. Ja niiden shampoot ja hoitoaineet, jos haluaa helposti löytää.
Paras hoitoaine (olen kaikki melkeen testannut) on ehdottomasti nioxin intensive treatment!!
Paras öljy taas Sim argan miracle elixir oil treatment.
Noilla eväillä hiukset voi hyvin.
Redkenin All Soft on toiminut mun kuiviin hiuksiin. Kampaajan suositusten mukaan käytän muitakin Redkenin tuotteita, mut viime aikoina etupäässä tuota All Softia. Kampaajalla otan aina hiushoidon, senkin tyypin kampaaja aina päättää tarpeen mukaan.
Vaikka miten hyvin hoitaisi hiuksensa, söisi ja ottaisi ravinteita silti voi olla kuivat hiukset. Silloin voi ratkaisua hakea myös lääkäriltä, sille tielle olen itse nyt lähtenyt.
Kuinka usein pitkiä hiuksia kannattaa pestä etteivät kuivu? Vai onko pesutiheydellä edes merkitystä?
Ensinnäkin sulfaatiton shampoo. Itse käytän Urtekramin shampoota, saa esim. Prismasta. Tavallinen shampoo pesee hennot hiukset liian puhtaiksi. Ei fööniä, hiusten pitää saada kuivaa itsekseen. Ei myöskään märkien hiusten kampaamista tai harjaamista, hius venyy märkänä ja kärsii.
Ruokavalioon paljon kalaa, kasviksia, oliiviöljyä.
Latvoihin voi suihkuttaa pesun jälkeen jotain niihin jätettävää hoitoainetta.
Hiuksia ei saa myöskään värjätä muilla kuin korkeintaan luonnonväreillä (Lush tms).
Näillä konsteilla olen saanut pitkän, upean, paksun tukan. Aikaisemmin latvat kuivivat ja rapisivat poi, ja tukka oli eloton ja ohut. Suomalainen hiuslaatuni ei vain kestä liian peseviä tuotteita tai kemikaalikäsittelyjä kuten värjäys.
n42
Oisko niin kuiva huoneilma? Me muutettiin viime syksynä uuteen asuntoon ja sen jälkeen mun hiukset on kuivunut ihan hampuksi. Leikkaaminenkaan ei auttanut. Ulkoilma tuntuu auttavan, ulkoa sisälle tullessa hiukset ei näytä niin kuivilta.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 11:33"]
Ensinnäkin sulfaatiton shampoo. Itse käytän Urtekramin shampoota, saa esim. Prismasta. Tavallinen shampoo pesee hennot hiukset liian puhtaiksi. Ei fööniä, hiusten pitää saada kuivaa itsekseen. Ei myöskään märkien hiusten kampaamista tai harjaamista, hius venyy märkänä ja kärsii.
Ruokavalioon paljon kalaa, kasviksia, oliiviöljyä.
Latvoihin voi suihkuttaa pesun jälkeen jotain niihin jätettävää hoitoainetta.
Hiuksia ei saa myöskään värjätä muilla kuin korkeintaan luonnonväreillä (Lush tms).
Näillä konsteilla olen saanut pitkän, upean, paksun tukan. Aikaisemmin latvat kuivivat ja rapisivat poi, ja tukka oli eloton ja ohut. Suomalainen hiuslaatuni ei vain kestä liian peseviä tuotteita tai kemikaalikäsittelyjä kuten värjäys.
n42
[/quote]
Tähän lisään vielä, että kun pesen hiukset, pesen vain päänahan, en levitä shampoota latvoihin. Huuhdeltuani shampoon kuivaan hiukset pyyhkeellä ja laitan latvoihin hoitoaineen, joka kyllä myös pesee latvat (irrottaa niistä esin. lakan jämät) ihan tarpeeksi hyvin. Sitten huuhdon hoitoaineen pois, ja laitan vielä myöhemmin toista, jätettävää hoitoainetta.
n42
Kiitos vinkeistä! Tein sen "helpoimman" ratkaisun eli kävelin non-stop kampaamoon ja kuivat leikattiin veks ;) Ostin myös tehohoidon. ap
Leikkaa, leikkaa ja paranna ruokavaliota.
Muotoiletko hiuksia jotenkin rajusti jos ne karhenevat leikkaamisen jälkeenkin? Osta kampaamosta kunnon kosteuttava tuote.