Oisko kokkolassa ketään joka antaisi vähän ruokaa 14v tytölle
Mun äiti joi maaliskuun toimeentulotuen. Olen syönyt viimeksi sunnuntaina, tänää paljaita kaurahiutaleita mehun kanssa. Voin vaikka ulkoiluttaa koiraanne palkaksi, vaihtaa vaipat vauvallesi ja pestä pyykkiä.. Mun äiti on kyllä ihan kiltti, se vaan juo paljon. Mua itkettää ;´(
Kommentit (55)
mä oon kans 14 vuotias tyttö ja luen ihan vaan huvikseni tätä vauva.fi sivustoa, ei ikä merkkaa mitä lukee.
[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 16:48"]
hahahah voi jumalauta ettekö te tajua että tää on PROVO :DDDDDD ei kukaan 14 v tuu kirjottelee VAUVA.FI AV:LLE että ei oo ruokaa HALOOOO :DDDDDDDDDDD te ootte kyllä nii umpilahoja päästänne :D:D:D:DD:D:Dddd
[/quote]
Lue ketju kokonaan, on täällä useampikin epäillyt. Mutta se ei silti poista tosiasiaa että kyllä, ihmisiä on tuossa jamassa ihan oikeasti. Mikä ongelma on neuvoa? Miten se olisi sulta pois?
Omista teiniajoistani on parikymmentä vuotta, mutta minulla oli lukemattomia kertoja täsmälleen sama tilanne, että äiti oli ryypännyt kaikki rahat eikä ollut ruokaa. Saattoi itsekin kadota jonnekin viikoiksi. Keräsin pulloja ja ostin niillä makaronipussin, söin koulussa. Monesti oli niin nälkä että oksetti ja kädet tärisivät. Jos äiti oli kotona krapulassa, piti häntä hoitaa eikä aina siten päässyt kouluunkaan syömään. Koulukirjoja ei ollut varaa ostaa koskaan. Koulumenestys oli kuitenkin loistava - ehkä siksi, kun koulussa oli parempi olla kuin kotona. En tiedä, hoksasiko kukaan, millaista meillä oli kotona. Valmistuin lukioni parhaana ja sain monta stipendiä. Äiti otti stipendit ja joi nekin rahat.
[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 16:56"]
Omista teiniajoistani on parikymmentä vuotta, mutta minulla oli lukemattomia kertoja täsmälleen sama tilanne, että äiti oli ryypännyt kaikki rahat eikä ollut ruokaa. Saattoi itsekin kadota jonnekin viikoiksi. Keräsin pulloja ja ostin niillä makaronipussin, söin koulussa. Monesti oli niin nälkä että oksetti ja kädet tärisivät. Jos äiti oli kotona krapulassa, piti häntä hoitaa eikä aina siten päässyt kouluunkaan syömään. Koulukirjoja ei ollut varaa ostaa koskaan. Koulumenestys oli kuitenkin loistava - ehkä siksi, kun koulussa oli parempi olla kuin kotona. En tiedä, hoksasiko kukaan, millaista meillä oli kotona. Valmistuin lukioni parhaana ja sain monta stipendiä. Äiti otti stipendit ja joi nekin rahat.
[/quote]
Karmiva äiti!! Itkettää...
hahahah voi jumalauta ettekö te tajua että tää on PROVO :DDDDDD ei kukaan 14 v tuu kirjottelee VAUVA.FI AV:LLE että ei oo ruokaa HALOOOO :DDDDDDDDDDD te ootte kyllä nii umpilahoja päästänne :D:D:D:DD:D:Dddd
[/quote]
Teen mielelläni netissä anona idiootin, jos on edes pieni mahdollisuus, että ap on tosissaan ja etsii apua.
Jos ei ole, hyvät naurut teille teiniporukoille meidän mummojen kustannuksella, hahhahhaa.
Jos sattuisi niin, että ap olisi oikea henkilö ja etsisi apua, täällä on ollut onneksi paljon hyviä vinkkejä ja voin mennä rauhallisin mielin nukkumaan olematta se, joka vain käveli ohitse.
[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 16:21"]En laita mitään tilinumeroita tänne, mut mailiosoite on tossa. jennulimi@gmail.com
[/quote]
Vie pullot..aika hyvin tulee pulloja jos mami on kaiken dokannu. Mee kavereille siel on ruokaa...
Missä päin kokkolaa asut. Minäkin voin auttaa.
Hip hip hurraa AV palstan sensuurille, tästäkin ketjusta taas kadonnut viestejä, mutta ei kuitenkaan koko ketju vaikk ihan selkeä provoviesti onkin...
Kyllä Kokkolassa apua saa, esimerkiksi Työttömien yhdistykseltä, Koivuhaasta Hyvän mielen torilta (se on myös FB:ssä), seurakunnalta, SPR:ltä, muilta seurakunnilta niitä on täällä joka lähtöön, onhan näitä, ja tietysti sossusta. Oma tytärkin sai todella nopeasti viime kesänä rahaa, meniköhän 3 päivää kun oli rahat tilillä kun oli vienyt hakemuksen. Reippaasti kun menee pyytämään apua, varmasti saa.
[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 16:13"]
[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 15:47"]Mun äiti joi maaliskuun toimeentulotuen. Olen syönyt viimeksi sunnuntaina, tänää paljaita kaurahiutaleita mehun kanssa. Voin vaikka ulkoiluttaa koiraanne palkaksi, vaihtaa vaipat vauvallesi ja pestä pyykkiä.. Mun äiti on kyllä ihan kiltti, se vaan juo paljon. Mua itkettää ;´(
[/quote]
On nämä mammat täällä sairasta porukkaa. Entä, jos ap puhuukin totta!?
Voisiko neuvoa tosissaan vai otatteko vaan riskin ja pidätte provona...
Ap, ota yhteyttä KRIISIKESKUKSEEN. Löytyy netistä, K-Suomen alueella nimeltään MOBIILI.
Siellä auttavat kriisitilanteissa ja siellä on myös SOSIAALIPÄIVYSTYS. Kerrot tilanteesi, he auttavat HETI.
[/quote]
Ei meillä täällä Keski-pohjanmaalla mitään mobiilia ole, mutta muita tahoja kyllä joista apua saa.
[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 15:49"]
Taitaa olla Kokkolassa hiihtoloma?
[/quote]
Ei ole, oli viime viikolla.
Onko tämä poliisien ansa saada kiinni pedofiilejä
[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 21:26"]
Onko tämä poliisien ansa saada kiinni pedofiilejä
[/quote]
En tiennytkään että pedofiilien kiinnostuksena olikin teinien ruokinta eikä lapsien kanssa seksin harrastaminen...
Pakko olla provo. Kokkolahan on yksi parhaiten Suomen lamasta selvinneistä kaupungeista eli siellä porukalla on rahaa, ja ostovoimaa riittää. Alennusmyynteihinkään ei ole riittänyt kamaa kun kaikki mennyt kaupaksi täyteen hintaan!
[/quote]
Ei kirjoitakaan, ne kirjoittelee Demiin.
AP:llä varaa roikkua tietokoneella ja internetissä tai kännyn kautta internetissä, mutta ei varaa ruokaan....?
Älä ap mene mihinkään parkkipaikalle odottelemaan ruuanostajia, siellä voi väijyä kuka tahansa hullu, joka lukee tätä ketjua ja tekeytyy hyväntekijäksi. Pahantekijät etsivät nimenomaan heikossa asemassa olevia, jotka on vailla tukiverkkoa, niin kuin sinä esimerkiksi vaikuttaisit olevan.
Soita mieluummin 112, ja kerro että haluat sosiaalipäivystykseen. Sitten kerrot tilanteesi, olet alaikäinen eikä kotonasi ole ollut ruokaa päiväkausiin. Ei äitisi vankilaan joudu, mutta perheenne saa apua hankalaan tilanteeseen. Äitisi ei varmasti ole paha, mutta on nyt siinä tilanteessa, että ei pysty toimimaan niin kuin varmasti haluaisi - on sairastunut alkoholismiin. Siksi teidän täytyy saada ulkopuolista apua, ja sitä saat kuin soitat sospäivystykseen.
Jos et halua sinne soittaa, voit mennä huomenna kouluterveydenhoitajalle kertomaan asian. Hän on vaitiolovelvollinen, asiasi eivät leviä muiden tietoon koulussa. Sosiaaliviranomaiset auttavat sinua ja äitiäsi asioiden järjestämisessä. Sinun ei lapsena tarvitse itse huolehtia toimeentulostasi ja ruuan hankinnassa, vaan tärkeintä on keskittyä koulunkäyntiin, harrastuksiin, kaverisuhteisiin jne.
Voimia!
T: sairaanhoitaja