Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkuraskaus ja pahoinvointi

04.03.2014 |

Täällä tarvittaisi kipeästi keinoja alkuraskauden pahoinvoinnin helpottamiseen! Esikoista odotellaan viikolla 7 ja tietysti kaikki mahdolliset oireet haalittuina.. Pahinpana kuitenkin aamuinen pahoinvointi, mikään ei pysy sisällä ja jatkuva kuvotus kiusaa vähintään puolet päivästä.

Löytyisikö siis minkäänlaisia keinoja olon helpottamiseksi tai parhaimmillaan koko kuvotuksen tulon estämiseksi? Hirvittää pelkkä ajatus tämän olon jatkumisesta pahimmillaan viikolle 14 asti!

Apuja apuja!

Kommentit (10)

1/10 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kärsin alkuraskauden pahoinvoinnista ja oksentelusta jotka vei sitten minut tiputukseen kolmeksi päivää.. Suolaa ja sokeria pitäisi muistaa syödä, pieniä määriä kerrallaan ja silleen ettei maha pääsis tyhjeneen ollenkaan ja paaaljon nestettä. Se oli aivan hirveää kun ei pysynyt mikään sisällä ja kun sairaalasta pääsin niin oli pakko syödä primperania, ei muu auttanut. nyt viikkoja 36+4 ja ootellaan vaan et koska saa nyytin kainaloon. tsemppii....

2/10 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla viikkoja 12+1 ja voin edelleen pahoin, saisi jo loppua tämä! Vähän vinkkejä:

- Pidän käsilaukussa/taskussa aina kuorittuja manteleita, näitä napsin päivän mittaan tasaisesti, pieneksi mössöksi suussa ja alas, ei jää maha tyhjäksi. 

- vaalea leipä ja pasta sopii hyvin, yleensä syön vain ruisleipää, mutta se ei nyt sovi lainkaan, jää vatsaan kuplimaan

- tuore sitruunamehu puristettuna juomaveteen pitäisi olla hyväksi vatsalle

- mehujää ja supersalmiakki (kieltolistalla, mutta neuvolatäti sanoi että syö vaan jos helpottaa...) pitää minut pystyssä... 

- ainakin parin tunnin välein pitää syödä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/10 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätin nyt tulla antamaan vähän erilaisen vinkin. Eli oletteko kuuleet SEA BAND pahoinvointirannekkeista? :) Ystävälläni oli käytössä ja toimivat erittäin hyvin tuloksin. Suosittelen kokeilemaan! :)

4/10 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pullo jaffaa ja lasi yön sängyn vierellä. Siitä hörppään aamulla lasin tai pari. Myös suolakeksejä löytyy, (tuceja, joko pekoni tai maustamaton) ja ananasta purkista.

Mitään yhtä ainoota juttua en oo huomannu löytyvän, kun se mikä on toiminu eilen ei välttämättä toimikkaan tänään, ja huomenna toimii taas joku ihan muu.....

Sen oon huomannu että mitkään Rainbown yms halpistuotteet ei tee mulle hyvää, vaan pitää olla se "aito alkuperänen tuote" jota meillä syödään.... Esim Rainbown myslipatukat on ehdoton ei ja tulee ylös, mutta Alpen toimii kun häkä. Sama juttu limppareissa. Tiedä sitten mistä johtuu.

5/10 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia vinkeistä! :-) itsekin olen Jaffaa kokeillut ja toiminut parhaiten tähän mennessä. On tullut juotua myös tuoremehua ja napsittua hedelmiä, mutta ei tunnu olevan minkäänlaista vaikutusta..

6/10 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka! Täällä huonoa/etovaa oloa ollut viikosta 3+ lähtien!!! Ja 24/7.. aivan kauheeta!! Heti aamusta kun herää siihen kun menee nukkumaan, eikä unikaan tule kun vähäväliä pitää nousta ylös kun meinaa laatta lentää. Yöllä herään myös huonoon oloon.. onneksi olen vielä kuitenkin pystyny pidättelemään oksua..
Kaikki ruoka yököttää paitsi tietyt hedelmät! Leipää ja muuta pientä pystyy hitaasti syömään ja sekin auttaa sitten vaan sen 30-60min ja sit pitäisi taas syödä tai olo on vieläkin huonompi. Pitääkin tuota Jaffaa kokeilla! Olisiko kellään muita konsteja miten huonon ja etovan olon saisi kuriin? Eikö jotain pahoinvointilääkettäkin ole tämmöiseen?

Pistaasi rv 7

7/10 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen nyt 8+3 ja oksentanut kolme viikkoa. Neuvolan lääkärin ohje on, että pitää syödä ihan mitä vaan mikä menee alas, vaikka pelkkää jäätelöä. Kylmät menee paremmin alas ja olen havainnut hapankorpun ja paahtoleivän paahdettuna pysyvän parhaiten sisällä.

Perinteiset keinot, jotka tehoaa lievempään pahoinvointiin on syödä sängyssä ennen ylösnousemista sekä napostella tiheästi päivän ajan, ettei kerkeä tulla nälkä - sitten vasta huono-olo onkin! Pahoinvointilääkkeitä on olemassa, esim. Primperan, mutta se vaatii reseptin. Jos oksentelu on rajua ja kroppa kuivuu, niin silloin turvaudutaan tippaan. Itse menen huomenna neuvolaan tämän oksentelun takia, saa nähdä mitä tekevät.

Tsemppiä pahoinvointiin ja peukkuja että loppuu viim rv 14!

8/10 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut että voi saada lääkkeitä siihen niin ehkä kannattaa kysyä lääkäriltä. Ja kuulemma B6 vitamiinit voi helpottaa, myös ohut inkivääriliuska kuumaan veteen voi auttaa. Inkivääri ravintolisät ei suositella raskauden aikana mutta mun mielestäni ruoanlaitossa ei haittaa, minä olen kyllä jatkanut syömään sitä kun on kyse niin pienestä määrästä  ja Aasiassa raskaana olevat naiset syövät sitä ihan tavallisesti. Mutta se ei saa olla raakana niin kuumaan veteen pieni kuoriton pala

9/10 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä neuvolassa sanottiin Talvienkeli85?

Olen kanssa huomannut että paahtoleipä on yksi parhaista. Ensimmäiset palat on vaikea saada alas mutta sitten kun vatsaan on saanut vähän jotain niin syöminen ja olo paranee hetkeksi. Paljoa ei kuitenkaan kerralla pysty syömään mutta tosiaan tuntuu että syön tunnin välein jotain..

Kysyin lääkäriltä lääkettä, ja hän sanoi että ei oikeastaan ole mitään sellasta läkettä mitä voisi alkuraskaudessa syödä?! Osasikohan ihan hommansa, sillä olen kyllä itsekkin kuullut että olisi jotain olemassa.

Inkivääristä olen joo kuullut että auttaisi, mutta ei suositella mutta pitää varmaan tuota konstia kokeilla :) kiitos!

10/10 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoivat neuvolassa virtsasta ketoaineet, joita oli vähän (merkki kuivumisesta), mutta ei kuulemma niin paljoa että tarvitsisi suonensisäistä nesteytystä. Tarjosivat mahdollisuutta saada pahoinvointilääkkeitä, pitäs varata lääkärille aika. Taidan kuitenkin skipata ne, koska mietityttää niiden vaikutus alkioon/sikiöön. Ohjeena sama kuin viimeksi: tieheästi ruokaa ja juomaa - kun elimistöllä tarve, imeytyy kuulemma nopeasti. Nyt olen keksinyt uuden helpotuksen, keitot. Pakaste pinaattikeitto haaleana ja valmiskeitot on maistunu TODELLA hyvin JIPPIII!!! Oksennuskerratkin varmaan puolittuneet, ilmeisesti on alkanut nyt taittua tämä pahin!