Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

järjettömät vatsakivut...

06.05.2009 |

Olin eilen naisporukassa syömässä. Edellisen ruoan olin syönyt lounasaikaan ja noin puoli kuudelta kävimme ravintolassa ja söin kermaista rapupastaa ja vettä. Jo siinä vaiheessa, ennen jälkiruokaa ,ylävatsa oli kipeä. No sitten jälkiruoan suklaakakun ja vaniljajätskipallon ja cappucinon jälkeen ylävatsa oli aivan krampissa.:_|

Koko yön kärsin kovasti ja yöllä kävin ottamassa samariinia, josta ei kuitenkaan ollut minkäänlaista apua.:(

Aamulla ylävatsa oli edelleen arka ja kipeä jo olo huonosti nukutun yön jälkeen hirveä. Tyhjään vatsaan otin zolt-vatsahappolääkkeen ja odottelin, mutta siitä ei tällä kertaa ollut minkäänlaista apua. Koko päivän vatsa on ollut kipeä, juuri tuosta ylävatsasta, keskeltä heti kylkiluiden alta...

Samanlainen vatsakipukohtaus minulla oli pääsiäisenä, jolloin se kesti kolmisen päivää. joskus aikaisemminkin tällaisia on ollut, muttei näin pitkäkestoisena.

Mikä neuvoksi? Mistä tämmöinen yllättävä, pitkäkestoinen vatsakramppi ja -kipu edes voi syntyä? Onko tämä sitten semmoista ärtyvän suolen oireyhtymää, jolle ei voi tehdä mitään? Apua! ?:|

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
07.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurjia juttuja kaikenkaikkiaan tuollaiset kovat vatsakrampit. Tosin, ei kyllä minunkaan mahani kestäis tuollaista viljojen ja sokereiden suurkulutusta, kerroit syöneesi pastaa, suklaaakakkua, jätksiä ja cappucinoa, huh.

Jätin sokerit ja viljat ja tärkkelykset pois (eli noudatan ns. vähähiilihydraattista ruokavaliota) eikä oireita ole tullut. Diettiä takana reilut 3 vuotta ja jos tulee pidempi (esim. viikko) syötyä viljoja ja sokereita niin suolisto ärtyy ja kokonaisvaltainen huono olo iskee.

Viljat ja sokerit ylipääsnä saavat elimistössä aikaan käymistilan yhdessä hiivojen kanssa ja se ei ole totisesti terveellistä. Nyt kun syön vain kasviksia, proteiinia ja rasvaa oikeassa suhteessa niin eipä oireile maha kramppaamalla. Vinkkinä vaan.

Vierailija
2/2 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko kipu aina silloin kun käytät maitotuotteita?

Mulla on auttanut vatsaan gefilustuotteet. Otin yhdessä vaiheessa aina iltaisin vikana sellaisen pikkupurkin gefilustehojuomaa. Sittenhän on olemassa Rela-tuotteetkin. Ainakin kannattaa koittaa jos niistä olis jotain apuja. Niitähän saa tabletteinakin, mutta mä olen tykännyt enemmän noista mihin se on lisätty johonkin juomaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yhdeksän