Miehen saamattomuus velkojen suhteen turhauttaa!
Miehellä on ulosotossa kymmeniä tuhansia velkaa ajalta ennen kuin tavattiin. On aika pienituloinen, ja palkasta menee joka kuukausi ulosottoon. Yritän olla sekaantumatta asiaan, mutta turhauttaa, kun mies vaikuttaa niin apaattiselta asian suhteen! On myös muutama velka, jotka ovat vielä perinnässä, ja mies ei tee asialle mitään. Varmasti velkojen määrä tuntuu lamauttavalta, mutta itse luulisin kuitenkin, että tilannetta voisi jotenkin helpottaa neuvottelemalla velkojien kanssa. Mies aikoo mennä velkaneuvojalle, mutta sitäkään ei ole vielä saanut aikaan, ja toisaalta ei suostu tekemään mitään muuta ennen kuin pääsee sinne velkaneuvojalle.
Meidän raha-asiat ovat täysin erilliset juurikin tämän takia ja mies maksaa oman osansa kuluista, joten sinänsä tämä ei vaikuta minuun mitenkään, mutta olen varmaan vähän kärsimätön. Haluan, että jossain vaiheessa mies pääsee veloista eroon! Lisäksi on jotenkin ikävä tunne tietää (vaikken sitä ole kertonut eikä todellakaan oo multa ikinä pyytänyt rahaa mihinkään), että mulla olisi kyllä rahaa maksaa miehen velat milloin vaan. Ei vaan ole mun asia sitä tehdä, ja sitä paitsi on tärkeetä, että edes yksi tässä suhteessa on vakavarainen. Mulla on kuitenkin asuntovelkakin tässä ajateltavana.