Kerrostalo: Kaksi koiraa haukkuu, voinko tehdä valituksen vain toisesta?
Rapussamme asuu siis iso saksanpaimenkoira ja pieni terrieri. Molemmat haukkuvat välillä käytävän äänille, mutta pieni koira haukkuu melkein koko ajan ja tosi äänekkäästi.
Koirien haukkuminen ei haittaa minua yhtään, kun tekevät tuota vain päivisin. En vain pidä tuosta isosta koirasta, koska se on pelottava ja lapseni pelkäävät sitä.
Mietin, että onko mahdollista hankkia isolle koiralle häätö?
Jos äänitän tuota pikkukoiran haukkua ja sanon että se varmuudella tulee ison koiran asunnosta. Eihän kukaan pysty todistamaan kummasta koirasta ääni lähtee.
Arvaan, että koiraihmiset tulevat tänne sanomaan, että ison ja pienen koiran haukku on ihan erilaista. Tosiasia on, ettei esimerkiksi meidän talonyhtiön isännöitsijä jaksa alkaa arpomaan kuka haukkuu, vaan koira kuin koira. Yksi vähemmän haukkumassa.
Kommentit (22)
hei toihan on kätevää - eli jos joku talossanne ei pidä pärstäkertoimestasi, niin voi äänittää joidenkin muiden örvellysbileääniä / jatkuvaa musiikinsoittoa tms - kukaanhan ei voi todistaa varmuudella, etteivät ne äänet ole teiltä örvellys kuulostaa aina örvellykseltä. Ja hankkia teillä näin häädön. Jos tämä kuulostaa oikeudenmukaiselta toiminnalta, niin siitä vain.
[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 08:51"]
Kyllä sen erottaa äänestä Onko iso vai pieni koira.
terveisin molemmat omistava
[/quote]
En minä ainakaan erota
Oletpas viehättävä, oikeudenmukainen ja reilu ihminen. Onko se iso koira tehnyt jotain pahaa sinulle tai lapsillesi?
t. ei-koiraihminen, muttei silti täysin vieraantunut
Ollaankos naapureita? Mun koira ei ole tehnyt mitään lapsillesi, eikä kuljeta samalla aikataulullakaan joten harvemmin joudut housuihin pissaamaan tämän meidän otuksen takia. Koira on muuten paremmin koulutettu kuin se sinun pikkutyttösi joka olisi jo tarpeeksi vanha ymmärtämään ettei rapussa tarvi joka armatun ovenavauksella huutaa. Niin siis js sinä ymmärtäiit hänelle sanoa, huudat toki rapussa itsekin.
Kannattaisi ehkä keskittyä olemaan siirtämättä niitä irrationaalisia koirapelkojasi lapsiisi.
Vaikutat ihmiseltä, jota en todellakaan haluaisi tuntea. Jos oot tosissas niin suosittelen muuttamaan vaikka Kuuhun, siellä on lapsille tilaa juosta eikä varmaan naapureitakaan ihan lähellä mekastamassa.
Miksi tarvitsee äänittää? Ilmoita isännöitsijälle, että häiritsevää ja jatkuvaa koiran haukuntaa tulee asunnosta X. Tällä päässee ainakin alkuun.
Miksi et vain hankkiudu eroon molemmista?
Miksi et vain hankkiudu eroon molemmista?
toivotaan että se koira tekee jotain lapsillesi niin voit päästä siitä eroon :)
Et sinä mitään häätöä pysty tekemään ja varoitukseenkin tarvitaan useamman asukkaiden mielipide ja viime kädessä hallitus päättää onko valitus aiheellinen vai ei. Juttusi kuulostaa naurettavalta, jopa naapurisi kiusaamiselta. Jokainen kyllä erottaa, onko kysymyksessä ison vai pienen koiran haukunta ja luuletko saavasi muut naapurin puolellesi kiusanteossa.
Minä en tykkää naapurin koirasta, kun se on iso ja minua pelottaa. Äänitänpä tuon pienen räkyttäjän äänet ja väitän, että se on tuo iso, joka haukkuu. Minä olen aina oikeassa ja rehellinen ihminen, mutta minun kanssani samassa talossa saa asua vain sellaisia ihmisiä ja eläimiä, joista minä pidän. Minä olen maailman napa.
Tämäkö on ap:n todellinen luonne?
Se häätö taas... ei onnistu, yhden kitisijän perusteella ei saa häätöä edes koira. Varoitukseenkin vaaditaan useamman henkilön valitus ja kuka normaali ihminen valittaisi koirasta, joka ei häiritse?
Sairasta:( opeta lapsillesi, ettei isossa koirassa ole mitään pahaa jos ne on oikein koulututte niinkuin pienetkin koirat. Koiran ei kuulu haukkua koko päivää asunnossa. Meillä pieni koira ja ärähtää silloin kun posti tulee tai ovikello soi tai toinen o kotona ja toinen tulee. Eli n. 2 krt päivässä haukkuu vähän. Koska pitää rappiksen ääniä uhkana. Ei kannata alkaa isännöitsiälle väittämään tollasta paskaa mikä ei pidä paikkasa.
Pelkäänpä, että palstan kaikkein järjettömimmät avaukset - kuten tämä - eivät ole provoja, vaan ihan oikeita ja vilpittömiä.
Suomalaiset pelkää ja epäilee toisiaan niin hirveästi, että turvaudutaan kaikenlaisiin monimutkaisiin huijausskenaarioihin ja kostoruunnitelmiin. Yksinkertaisinta olisi tietysti tutustua naapuriin ja hänen koiraansa. Todennäköisin seuraus siitä olisi, että koira on ihan ok eikä sitä tarvitse pelätä.
Mutta tämä on ilmeisesti liian vaikeaa. Pitkä, monimutkainen, sala-äänitykseen ja huijaukseen perustuva häätöprosessi, jossa ap itse tulee jäämään kiinni ja menettämään kasvonsa - sehän on paljon helpompaa kuin naapurille jutteleminen.
Voit tehdä. Itse kyllä tekisin molemmista
Tuskin häätöä tulee, jos haukku ei ole jatkuvaa tai häiritseviin vuorokaudenaikoihin. Yksi valittajakaan ei oikein mitään saa aikaan. Turha yrittää.
Kyllä sen erottaa äänestä Onko iso vai pieni koira.
terveisin molemmat omistava