Millainen on herrasmies
Kommentit (40)
Miten herrasmies sitten eroaa tavallisesta miehestä?
Miehen ideaali, jota voi ominaisuuksiensa, luonteensa tms. taholta lähestyä mutta ei koskaan saavuttaa, eli abstraktio. Määrittely makuasia, absoluuttisuus mahdotonta.
Herrasmies on sellane mies, joka antaa sen viimeisen konvehdin naiselle. :) M25
Vain mies itse voi määritellä, millainen hänen tulee olla. Mieheys on niin monimutkainen asia, ettei nainen voi sitä määritellä. Koska se on alistamista.
Mies voi olla ihan millainen vaan haluaa.
HEI HALOO!
Vierailija kirjoitti:
Miehen ideaali, jota voi ominaisuuksiensa, luonteensa tms. taholta lähestyä mutta ei koskaan saavuttaa, eli abstraktio. Määrittely makuasia, absoluuttisuus mahdotonta.
Ikuinen abstraktio sinulle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös muille, madame :)
Sellainen ihminen, jonka ensimmäinen kysymys ei ole, että mitä sinä/te muut voisitte tehdä hyväkseni, vaan mitä minä voisin tehdä teidän hyväksenne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tavannut monta herrasmiestä. Yksikään heistä ei kutsunut minua madameksi. Sanat eivät tee herrasmiestä vaan ne teot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tavannut monta herrasmiestä. Yksikään heistä ei kutsunut minua madameksi. Sanat eivät tee herrasmiestä vaan ne teot.
Ja mitä ne teot sitten on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli voi kirota, solvata jne., kunhan aukaisee sulle oven. Aika lapsellista.
Vierailija kirjoitti:
Sellainen ihminen, jonka ensimmäinen kysymys ei ole, että mitä sinä/te muut voisitte tehdä hyväkseni, vaan mitä minä voisin tehdä teidän hyväksenne.
eli orja. säälin miestäsi. toivottavasti älyää erota
Onpa jännää, että tälle toksiselle mieskuvalle ei ole naispuolista vastinetta. 677
Vierailija kirjoitti:
Onpa jännää, että tälle toksiselle mieskuvalle ei ole naispuolista vastinetta. 677
Miten niin? Feministi!
AP, suurin osa suomalaisista miehistä on herrasmiehiä. Ota heistä oppia.
Herrasmiehiä oli viimeksi 50-60-luvulla. Nykyajan herrasmies olisi tasapuolisesti muita kohteleva ihminen.
Kuka tarvitsee tasa-arvo yhteiskunnassa herrasmiehiä. Eikö kaikkien tulisi käyttäytyä hyvin kaikkia kohtaan , ikään ja sukupuoleen katsomatta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa jännää, että tälle toksiselle mieskuvalle ei ole naispuolista vastinetta.
Eikös naispuolinen "herrasmies" ole lady. Sydämen sivistystä, kauniit käytöstavat, arvostaa kanssaihmistä ihmisenä. En kyllä keksi mikä suomenkielinen sana pitäisi tuon kaiken sisällään.
Tutustuin työasioissa erääseen vanhaan herraan 90-luvulla, nyt hän on jo todella vanha. Ilahdun ja ihastun aina kun häneen satunnaisesti törmään kaupungilla: hän tervehtii aina hattua nostamalla. Toki muutenkin oli aivan malliesimerkki ns. vanhanajan herrasmiehestä.
Herrasmies ei lyö naista hattu päässä.
Herrasmies ei lyö naista, jonka aikoo iskeä!
Kohtelee muita ihmisiä, kaikkia, aidosti kohteliaasti ja arvostaen. Ei korosta olevansa herrasmies.