Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kertoisitteko 1. kolmanneksen keskenmenoistanne

Vierailija
26.07.2006 |

Itse olen 9. viikolla raskaana ja suttuista vuotoa on tullut pari päivää. Neuvola ei oikein ota kantaa ja eipä tässä mitään voi asialle tehdäkään, kun todennäköisesti sille keskenmenolle on joku hyvä syy, jos sellainen on tullakseen. Lähinnä kai haen tietoa ja ehkä toivoa siitä, ettei se ole välttämättä sitä. Esikoisen kanssa ei tullut mitään vereen vittaavaa koko raskausaikana. Nyt siis tiputtelee ruskeaa ja olo on vähän kuin menkkojen 1. päivänä, nyt jo kolmatta päivää. Ei supistele varsinaisesti.

Miten teillä alkoi, paljonko ja miten kauan verta tuli ja oliko kipuja?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikkoja tosin vasta ehkä 5. Kovalla vuodolla tuli mulla, siis ihan kun tavalliset menkat. Ja muutenkin olo, kuten aina menkkojen aikaan.

Mutta mun tilanne siis eri kun meni heti alkuunsa kesken.

Tuollainen rusehtava vuoto kait voi olla ihan normaalia.

Vierailija
2/7 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä sinuna menisin ultraan varsinkin jos alkaa kipuja ola. ikäväkseni on kerrottava että monella ekan kolmanneksen loppupuolella tuleva keskenmeno on usein ns keskeytynyt km, jossa kova vuoto ei ala ja siki tule itsestään ulos. aikaisilla viikoilla taas useimmiten se keskenmeno tulee spontaanisti loppuun asti.

jos se yhtään lohduttaa niin todella monissa raskauksissa on vuotoa ihan muuten vaan. ja niille vuodoille voi olla vaikka minkälaisia syitä, limakalvoissa, istukan reunasta jne.

eihän tämä nyt hirveesti auta, äiti huolehtii kuitenkin. mutta jos toi ei pian lopu niin vaadi ultraa. onko teillä alkuraskauden ultraa tehty?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekalla kerralla huomattiin ultrassa vauvan liikkumattomuus. Kaavittiin.

Toisella kerralla alkoi vkolla 8 tai 9 verinen tuhruvuoto, vähän kuin menkkojen ihan loppuvaiheessa. Parin päivän päästä vuoto yltyi ja meni spontaanisti kesken. Ei kaavintaa. Kävin tarkistuttamassa asian päivystyksessä.

Kolmas keskenmeno oli ihan varhainen, viikkoja ehkä 5 tai 6. Ei mitään kipuja eikä tuhruvuotoa, ihan kuin menkat olisi alkaneet normaalisti eli kauhea tulva.

Vierailija
4/7 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tehty ultraa, olisi viikon 12 maissa. Vuotoa on tosiaan vähän, yksi pikkuhousunsuoja riittäisi vuorokaudeksi (vaihdan tietty useammin...).

Niinpä, kai sitä pitää vaan odotella ja ottaa yhteyttä lääkäriin päin.

Vierailija
5/7 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoi vuotamaan veristä vuotoa, ihan kirkasta yhtäkkiä. Aikani kattelin, kunnes mentiin päivystykseen missä paljastui että sikiötä ei ollut. Kohtu vastasi viikkoja 9+. Myöhemmin kaavintasaaliista paljastui istukan villuksia rv 7. Eli ilmeisesti oli ollut tuulimuna. Oireita ei paljoa ollut, vähän yökötystä ja rinnat kipeät, mutta eipä niitä ollut enempää seuraavassa onnistuneessa raskaudessaan.

Vierailija
6/7 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskenmenoa. Ensimmäinen tuli rv 4+, eli juuri kun olin tehnyt plussa testin niin seuraavana päivänä alkoi vuoto. Kävin lääkärissä ja ne totesi että kesken oli mennyt.

Toinen tuli rv 11+. Yhtenä iltana rupesi sattumaan ihan kamalasti, oli ihan sellasia supistuskipuja ja parin tunnin päästä alkoi runsas vuoto. Kävin ultrassa ja jouduin kaavintaan.

Kolmas tuli rv 10+. Heräsin aamulla ja housut olivat ihan veressä, vähän sattui. Menin lääkäriin ja tehtiin lääkkeellinen tyhjennys.

Mutta, olen kuullut niin monelta että on ollut rankkojakin vuotoja ja silti raskaus jatkunut. Tuolla odotus puolellakin oli muutama joilla näin. Eli jos olet tosi huolissasi (niinkuin varmasti olet) , neuvoisin menemään päivystyksessä käymään. Jos niillä on ultra niin saat varmuuden. Tsemppiä! Toivon todella ettei sinulla menisi kesken!

Vierailija
7/7 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen tullut jo seuraavassa kierrossa. joskus on myös mennyt jokunen kuukausi välissä.

keskenmenoja siis 6 ja lapsi 2. nyt rv24+