Opamox
Käyttökokemuksia teiltä jotka käytätte ko. lääkettä. Olen saanut reseptin ahdistukseen/huoliajatusten katkaisuun Opamoxia 15 mg. Määräys tarvittaessa 1-3 tbl/vrk
Olen nyt ottanut yhden/pvä. Eilenkin otin iltasella (n.klo 19), yön nukuin hyvin, aamulla ja aamupäivällä vielä väsyttää ja haukotuttaa ja ns. pöhnäinen olo. Tekeekö teille muille tätä?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistathan, että toleranssi ja riippuvuus tulee jo 10-14 vuorokauden käytössä. Eli ei kannata syödä joka päivä, pian et pääse eroon.
Kaikille ei tule riippuvuus. Jos tulisi, niin tuskin olisivat laillisia lääkkeitä. Mulla käytössä Tenox tarvittaessa, eikä se aiheuta minkäänlaisia vieroitusoireita, kun jätän pois. Kymmenen vuotta ollut käytössä, ja edelleenkin voin aivan helposti olla ilman vaikka puoli vuotta putkeen, jos unet toimivat paremmin.
Ihan KAIKILLE tulee riippuvuus...
Toisille ennemmin, toisille myöhemmin.Riippuvuus tulee, jos käytät yli 2 viikkoa. Jos käytät yhden pillerin kolmen kuukauden välein, ei ehdi tulla.
Joo, totta!
Unohtui sanoa että ’säännöllisessä käytössä’
Kiitos kun korjasit :)
itseltä lääkäri purki opamox reseptin monen vuoden käytön jälkeen tuntuu nyt että hermot menee nyt ilman syytäkin esim ihmistenkin kanssa
Vierailija kirjoitti:
Käytän itse Diapamia. Kuvailemasi oireet liittyvät uuden lääkkeen aloittamiseen ja häipyvät, kun elimistösi siihen tottuu. Ota rauhallisesti vaan.
Niin häipyy Opamokseissa tehokin.
Onpas kummallista jos väsyttää kun itse käytän tuota unillääkkeenä lääkärin määräyksestä :)
Vierailija kirjoitti:
Opamox on riippuvuuden kannalta sieltä lievimmästä päästä eikä mitään verrattuna esim Xanoriin, jota myös määrätään samoihin oireisiin. Jos auttaa, niin en huolehtisi näistä niin kauan kun vain noudattaa lääkärin antamia ohjeita ja annostusta. Tsemppiä.
Erittäin totta. Lopetus tapering off-menetelmällä eli asteittainen lopetus. Suunnittele aikataulu lääkärin kanssa. Suomessa valitettavasti tiputetaan usein liian nopeaan, tai lopetetaan seinään joka tulisi laskea hoitovirheeksi. Oikein käytettynä oksatsepaami on hyvä lääke ja miedoin bentso klopoksidin ohella. Psyk.sh.
Vierailija kirjoitti:
itseltä lääkäri purki opamox reseptin monen vuoden käytön jälkeen tuntuu nyt että hermot menee nyt ilman syytäkin esim ihmistenkin kanssa
Vieroitusoireita
Ei saa kerralla lopettaa. Voi lähteä henki, jos on alhainen kouristuskynnys. Muutenkin vie olon erittäin heikoksi. Vähitellen pitää ajaa alas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistathan, että toleranssi ja riippuvuus tulee jo 10-14 vuorokauden käytössä. Eli ei kannata syödä joka päivä, pian et pääse eroon.
Kaikille ei tule riippuvuus. Jos tulisi, niin tuskin olisivat laillisia lääkkeitä. Mulla käytössä Tenox tarvittaessa, eikä se aiheuta minkäänlaisia vieroitusoireita, kun jätän pois. Kymmenen vuotta ollut käytössä, ja edelleenkin voin aivan helposti olla ilman vaikka puoli vuotta putkeen, jos unet toimivat paremmin.
Ihan KAIKILLE tulee riippuvuus...
Toisille ennemmin, toisille myöhemmin.Riippuvuus tulee, jos käytät yli 2 viikkoa. Jos käytät yhden pillerin kolmen kuukauden välein, ei ehdi tulla.
Jos käytät yhden pillerin kolmen kuukauden välein et tarvitse lääkettä ollenkaan.
Riippuvuus tulee, jos käytät yli 2 viikkoa. Jos käytät yhden pillerin kolmen kuukauden välein, ei ehdi tulla.