Kaikkien mun tavoitteiden ja unelmien esteenä on rahan puute
Yksi mun toiveista on työllistyminen ja sekin yllättäen vaatisi rahaa.
Kommentit (17)
Mitä rahaa töihin meneminen vaatii ?
Ei ole montaa vuotta siitä kun maailman keskuspankit painoivat pää märkänä rahaa setelikoneet tulipunaisina joten raha ei ole ollenkaan harvinaista.
Niinpä. Rahalla saa ja hevosella pääsee. Minäkin elän vain puolittaista elämää juuri rahan vähyyden takia. Mitä kaikkea olisinkaan voinut tehdä jos olisin sen työpaikan nuorena saanut!
Vierailija kirjoitti:
Opiskeluun tarvitaan rahaa, muuttoon tarvitaan rahaa, auton hankkimiseen tarvitaan rahaa jne.
Ap
Jos unelma vaatii rahaa, rahan hankkiminen on osa sitä unelmaa jos tarkastellaan realismin kautta.
Jos unelma taas on laihtua, se sisältää sen että syö vähemmän mitä kuluttaa.
Täällä ei ole kenelläkään velvollisuus mahdollistaa edes välillisesti toisten unelmia.
Unelmien toteutuminenkaan ei ole mikään ihmisoikeus.
Mutku mä haluun ja olen asainnu!
Sä ansatset parempaa.
Olet juuri hyvä tuollaisena kuin olet.
Vierailija kirjoitti:
Sä ansatset parempaa.
Jollakin tapaa tämä pitää paikkansa, mutta oikeastaan niin päin, että kukaan meistä ei ansaitse mitään, eikä kenenkään haluamisilla ole mitään merkitystä. Ollaan jokainen sysipaskoja, ja me kuollaan kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Sä ansatset parempaa.
En ole vaatinut yhtään mitään, totesin vaan että asia on näin. Kaikesta sitä voikin pillastua..
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opiskeluun tarvitaan rahaa, muuttoon tarvitaan rahaa, auton hankkimiseen tarvitaan rahaa jne.
Ap
Mutta voithan hakea töitä, vaikka et opiskelisi ammattikoulun (jonka oppimateriaalit ovat Suomessa ilmaisia) lisäksi mitään, ja jos haet töitä jostain läheltä, ei muuttokaan ole tarpeellinen, eikä autokaan ole samalla logiikalla ole välttämätön, jos haet töitä läheltä. Rahanpuute ei siis siinä asiassa ole este, vaikka sen takia voi joutua tekemään kompromisseja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mutta voithan hakea töitä, vaikka et opiskelisi ammattikoulun (jonka oppimateriaalit ovat Suomessa ilmaisia) lisäksi mitään, ja jos haet töitä jostain läheltä, ei muuttokaan ole tarpeellinen, eikä autokaan ole samalla logiikalla ole välttämätön, jos haet töitä läheltä. Rahanpuute ei siis siinä asiassa ole este, vaikka sen takia voi joutua tekemään kompromisseja.
Joo mut jos ei oo ammattia niin kuka sut palkkaa ?
Sama. Jos olisin rikas, niin saisin erään varatun 55v miehen. Mutta ei, sillä rikas vaimo.
N41 ja köyhä
Surullista, että rahalla on noin suuri vaikutus onnellisuuteesi. Et ole vielä perusasioiden äärellä, joten hyvä, että rahaa ei ole. Se ei ole onnellisuuden tae.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Hakeudu oppisopimuskoulutukseen, mistä saa palkkaakin. Jos ei löydy omalta paikkakunnalta, muutat paikkakuntaa, hakeudut opiskelija-asuntoon ja laitat nykyinen asuntosi vuokralle. Julkinen liikenne on halvempaa, kuin oman auto. Lopeta uusavuttomuus ja valittaminen!
Kysy pankista lainaa niin pääset toteuttamaan unelmiasi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Joo mut jos ei oo ammattia niin kuka sut palkkaa ?
Moniin töihin pääsee ilman koulutusta. Esim. lasten, vanhusten, vammaisten avustaja/hoitaja, postinkantaja, autokuski, apumies raksalla tai puutarhalla, myyntityöt, siivous..
Kuinka moneen työpaikkaan olet hakenut?
Raha ei tuo onnea!