Tatuointi??
Osaisko joku kertoa, että voiko raskauden aikana ottaa tatskan???
Kommentit (6)
tatuointia ei tehdä raskaana olevalle tai imettävälle!
En tosin ole ihan sata varma, mutta muistelen, että ottaessani tatuointia siitä oli puhetta tatuoijan kanssa.
Omat riskit siihenkin touhuun kuitenkin liittyy, joten se saattaa olla vaarallista/haitallista sikiölle.
Ainakin kun otin itse Kuopiossa kuvan, siellä kävi joku nainen kysymässä kuvan vahvistamista, niin tatuoija sanoi että mielellään sitten vasta kun lapsi on syntynyt.. Haluaisin itsekkin ottaa toisen, mutta mielelläni odotan, vaaroista ei varmaan ole kovin paljoa tietoa..
kaksi tatuointia. Tämä tatuoija oli nainen joka oli itsekkin ottanut raskaus aikana tatuoinin. Mutta kovin moni ei varmasti homaa suosittele!
Itse kuulin synnytysvalmennuksessa, et epiduraalia ei välttämättä voida antaa, jos alaselässä on tatuointi. Se aine saattaa kuulema imeytyessään sekoittua väriaineisiin. Tuota kannattaa varmaan miettiä, vaikkei olisikaan vielä raskaana, mutta haluaa joskus olla.
Kilpailijan sivuilta löytyy aiheesta:
http://www.kaksplus.fi/vastaanotto/?articleID=1922
Tuon lisäksi olen kuullut, että jotkut väriaineet voivat aiheuttaa allergisen reaktion, jonka hoito on mutkikkaampaa raskaana olevalle.
Joissakin sairaaloissa epiduraali on mahdollista saada vaikka tatuoinnin läpi, käytännöt vaihtelevat.
mutta olen miettinyt ihan samaa ja haluaisin että joku kertoo!
Se tulee itsellä mieleen, että ainahan tatuoinneissakin on kai joku infektioriski (en tiedä onko kesäkuumalla suurempi ku talvella)...kun ei tässä mitään antibiootteja viitsis alkaa syömään.
Mutta kertokaa viisaammat!
SS