Onko miehiä, jotka eivät tarvitse tehtäväksiantoa?
Harmittaa, kun joudun antamaan ohjeita. Mieluummin mies nousisi itse töiden jälkeen ylös sohvalta ja tekisi muutakin kuin "rentoutumistaan" ja haukkuisi minut vielä päälle, kun en antanut hänen olla rauhassa pitkän työpäivän jälkeen.
Jos mies tekee jotain, mitä minä teen joka päivä, mutta jota hän ei tee sentään ensimmäistä kertaa, niin miksi hän kysyy ohjeita? Ymmärrän, että tahtoo neuvoja itselleen täysin uuteen asiaan, en muuten.
Usein kyse on ruuanlaitosta. Hän ei kerrosta aikaisempien kokemustensa päälle uutta tietoa, vaan tuntuu aina olevan aloittelija. Tosin sanoen ei voisi häntä kiinnostaa vähempää, paitsi jos saa minut tekemään valmiiksi, niin silloin kyllä kiinnostaa syödä. Korostan, että laitan ruokaa, jotta olisi ruokaa, en siksi, että pitäisin joka päiväisestä aikataulutetusta pakosta syödä ja miettiä reseptejä, ruoka-aineita, ostoksia yms.
Toiveeni on, että mies tekisi kaikki siivoustyöt sisällä ja osan ruuanlaitosta ja minä ulkotyöt ja kodin pyykkihuollon, koska se sujuu minulta hyvin. Nyt on kiire ehtiä sisältä ulos, kun mies on sohvalla eikä tee mitään. Jos hän on sohvalla, voisi hän kipaista sieltä kaikkiin sisähommiin. Teen mielelläni ulkotyöt, myös ne raskaat.
Kommentit (5)
Minulla ainakin on oma tahto, joten miehelläkin olisi hyvä olla. Tahtokoon vaikka maata suurimman osan vapaa-ajastaan sohvalla, kun vain saa laitettua ruokaa ja siivottua jälkensä, jotta minä vapaudun oikeisiin tehtäviin. Niihin, joita tahdon vapaa-alallani tehdä.
Ja jos mies tahdo laittaa ruokaa, niin ei haittaa. Ulkona työskentely laihduttaa minua ja olisihan ihme, jos sohvalla maatenkin voisi laihtua, kun siitä on kovin nopeaa kipaista jääkaapille.
ap
Mun miehellä ei tulisi mieleenkään maata sohvalla, jos kotona on tekemättömiä töitä. Me tehdään molemmat kaikkia kodin töitä, ja kun ne on tehty, sitten vasta löhöillään. Molemmat. Eikä tarvitse neuvoa missään, kyllä aikuinen ihminen osaa oman kotinsa ja lapsensa ja pihansa hoitaa.
Onko miehiä jotka edes ymmärtävät tehtäväksiannon?
Tietenkin on sellaisia miehia ja he ovatkin Miehiä isolla M:llä.
Ne oma-aloitteiset ovat vaarallisia. Nehän voivat tehdä itse kaikenlaista ei-toivottuakin.
Muista, että kaikkea ei voi saada. Joko sinulla on tottelevainen äidin pikkuapulainen tai aikuinen ihminen, jolla on oma tahto. Ensimmäinen on helppo kumppani, toinen vaatii töitä niin maan pi rusti.