Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Antaisitko aspergernuoren pitää eväitä tunnilla?

Vierailija
03.03.2014 |

Meillä tälläinen tapaus. Siirtynyt erityisluokalta normiluokalle, koska erityisopetuksen tarvetta ei ole, mutta ennen ei annettu olla eväineen tunnilla.

Hänellä pitää siis olla aina jotain pientä naposteltavaa ( viinirypäleitä, karkkia tms.) ja juotavaa opetustilanteessa, muuten ahdistuu luokassa olemisesta.

Ei häiritse opetusta eväillään lainkaan. Mietin vain miten toimisin.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään tapauksessa. Kemian ja fysiikan luokassa ei turvallisuussyistä laiteta mitään suuhun, ei edes kynää.

Ahdistuksen poistoon on keksittävä jokin muu keino kuin oraalinen mielihyvä.

Vierailija
2/41 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 13:27"]

Onpa ankeita asenteita.

Lukiossa minulla saattoi olla aikanaan yli 10-tuntiset koulupäivät, koska luin useaa pitkää kieltä, pitkää matematiikkaa, kemiaa ja fysiikkaa. Jos ruokailu oli 10:15, kyllä minulla oli jo aikamoinen nälkä siinä kolmen aikaan, puhumattakaan siitä että kärsin migreenistä, minkä laukaisee mm. verensokerin lasku.

Saksanopettajani halusi välttämättä aloittaa iltapäivätunnit ilman välituntia ja pitää ne putkeen, jotta pääsi kotiin jo 15:30 eikä neljän jälkeen. Sanomattakin on selvää, että sain luvan syödä evääni siinä tunnilla. Muuten tuskin olisin jaksanut koko tunneilla käydä ja kahta A-kieltä lukea ja kirjoittaa...

[/quote]

Mikset voinut syödä eväitäsi ennen saksantunteja? Ei se verensokeri niin 45 minuutista ole kiinni ja syödä voi myös ennakoivasti eikä odottaa siihen, että on näläntunne ja verensokerit pohjamudissa ja sahanterät vilisee jo silmissä.

Toisaalta on myös eri asia, että syö 1 x 5 minuutin ajan 90 minuutin tunnilla kuin että napostelee ja rapistelee joka tunnilla koko ajan. (Missä kunnossa hampaatkin on tuolla menolla?)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja kaikki työkaverini olemme töissä, jossa voii napostella ihan mitä vaan ihan milloin vaan mistään tessin tauoista piittaamatta (olen yliopistotutkija). Myös mieheni on tällaisissa töissä ihan eri alalla (hän on vuosikorjauskirvesmies). Myös siskoni on sellaisissa töissä kolmannella alalla (hän on it-alan asiantuntija). Mun on nyt TOSI vaikea nähdä, että tämä syömisjuttu jotenkin liittyisi yhteiskuntakelpoisuuteen, vai eikö meidtä kukaan olekaan yhteiskuntakelpoisia? Veroja ainakin maksetaan enemmän kuin joku peuskoulunopettaja.

on muuten tutkittu, että syöminen lisää keskittymiskykyä, se johtuu siitä, että leukanivelien liike lisää välittäjäaineiden suhteellista määrää aivoissa. Lisäksi tasainen verensokeri parantaa suorituskykyä ylipäänsä. Nämä molemmat voisi sujuvasti yhdistää esim sillä, että oppilaalla olisi joku mehu tai smoothie, jonka voisi imaista sopivalla välitunnilla ja tunnilla sitten purkka suussa. Purkka hyldyttäisi muidenkin kuin assien  ja adhdeitten oppimista, joten sen kieltämisessä ei muutenkaan ole mitään järkeä.

mä en muuten usko, että 26 saa yhtään adhdta "kuriin", vaikka pelkkä kuri nyt ei useimpien opettajien kohdalla ole edes tavoitteena - onneksi, vaan oppiminen. Todennäköisesti hän ei ole edes opettaja.

Vierailija
4/41 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se pienirusinapaketti on penaalissa ja välillä sieltä rusinan nappaa ei se ketään häiriitse. Jos kysymyksessä on iso sipisipussi ,joka rapisee ja aiheuttaa suurta kateutta kanssa ihmisiin, niin sen voi olla ottamatta mukaan tunnille. Kaikille on samat säännöt, mutta niistäkin voi sovitusti poiketa jos on perustelut ja asia on sovittu.

Vierailija
5/41 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammatinvalintakysymys, on aloja joissa napostelu mahdollista työaikana.

Miettikääpä lääketeollisuutta tai jotain muuta erityistä hygieniaa vaativaa alaa, ei onnistu mussutus. Tutkimuslaboratoriot yms. ei siellä voi syödä miten sattuu.

Vierailija
6/41 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En antaisi, en myöskään venäläisten downien tai muiden diagnoosin saaneiden. Ainut poikkeus olisi diabetestä sairastava lapsi, jonka hoitoa ja lääkitystä ei ole saatu tasapainoon.

Miksi teet tällaisia aloituksia? Missä somalit, adhd:t ynnä muut mielestäsi poikkeavat? Hoida mat asiasi äläkä tee tyhmiä aloituksia.

Vierailija
7/41 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 13:54"]

En missään tapauksessa. Kemian ja fysiikan luokassa ei turvallisuussyistä laiteta mitään suuhun, ei edes kynää.

Ahdistuksen poistoon on keksittävä jokin muu keino kuin oraalinen mielihyvä.

[/quote]

Nimenomaan. Esim. jonkunlainen stressipallo jota saa puristella on hyvä.

Vierailija
8/41 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 14:53"]

En antaisi, en myöskään venäläisten downien tai muiden diagnoosin saaneiden. Ainut poikkeus olisi diabetestä sairastava lapsi, jonka hoitoa ja lääkitystä ei ole saatu tasapainoon.

Miksi teet tällaisia aloituksia? Missä somalit, adhd:t ynnä muut mielestäsi poikkeavat? Hoida mat asiasi äläkä tee tyhmiä aloituksia.

[/quote]

Ap tekee aina näitä aloituksia koska haluaa "testata" mitä ihmiset tykkäävät aspergereista vs muut ihmiset (nämä sen "verrokkiryhmät" on yleensä downeja koska ap:n mielejä downeja suositaan aspergereiden kustannuksella. Mutta myös muita verrokkiryhmiä löytyy). Näitä annettuja vastauksia ap kopioi sitten blogiinsa ja kertoo kuinka netissä joku taas haukkui aspergereita tai sanoi sitä tai tätä, kertomatta lainkaan, että hän itse asiasta kysyi.

Vierailija
9/41 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 15:02"]

[/quote]

Ap tekee aina näitä aloituksia koska haluaa "testata" mitä ihmiset tykkäävät aspergereista vs muut ihmiset (nämä sen "verrokkiryhmät" on yleensä downeja koska ap:n mielejä downeja suositaan aspergereiden kustannuksella. Mutta myös muita verrokkiryhmiä löytyy). Näitä annettuja vastauksia ap kopioi sitten blogiinsa ja kertoo kuinka netissä joku taas haukkui aspergereita tai sanoi sitä tai tätä, kertomatta lainkaan, että hän itse asiasta kysyi.

[/quote]

Hulluilla on halvat huvit.

Vierailija
10/41 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 15:33"]

[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 15:02"]

[/quote]

[/quote]

Hulluilla on halvat huvit.

[/quote]

Niin...

Vierailija
11/41 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 12:57"]

Johonkin se raja on vedettävä ja itselläni se kulkisi tuossa. Jos yhdelle sallitaan pitäisi sallia kaikille. Periaatteenani on kohdella opiskelijoita tasavertaiseti. Tästä olen saanut kiitosta opiskelijoilta.

Kuvitellaanko että nämä jatkuvasti syövät voisi tehdä niin myös tulevassa ammatissaan?

[/quote]

Tämä tasavertaisuutta vaativa opettaja varmaan vaatii sitäkin, että pyörätuolissa istuvan pitää kävellä yhtä sujuvasti kuin muiden. Jotkut eivät näytä ymmärtävän, että as-nuorelle jokin asia voi olla yhtä hankalaa tai mahdotonta kuin pyörätuolissa (syystä) istuvalle käveleminen.

Minä olen koulutukseltani ja tohtori ja olen töissä yliopistossa. Voin töissäni syödä ihan koska huvittaa ja mitä huvittaa ilman, että se vaikuttaa mitenkään työhöni. Vatsanympäristössä saattaa kyllä näkyä. Se voisi kyllä vähän ihmetyttää, jos söisin jatkuvasti luentoa pitäessäni.

Toki mahdollisten eväiden laatu pitää sitten miettiä yhdessä niin, että ne eivät häiritse muita luokassa istujia.

Vierailija
12/41 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 18:55"]

[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 12:57"]

Johonkin se raja on vedettävä ja itselläni se kulkisi tuossa. Jos yhdelle sallitaan pitäisi sallia kaikille. Periaatteenani on kohdella opiskelijoita tasavertaiseti. Tästä olen saanut kiitosta opiskelijoilta.

Kuvitellaanko että nämä jatkuvasti syövät voisi tehdä niin myös tulevassa ammatissaan?

[/quote]

Tämä tasavertaisuutta vaativa opettaja varmaan vaatii sitäkin, että pyörätuolissa istuvan pitää kävellä yhtä sujuvasti kuin muiden. Jotkut eivät näytä ymmärtävän, että as-nuorelle jokin asia voi olla yhtä hankalaa tai mahdotonta kuin pyörätuolissa (syystä) istuvalle käveleminen.

Minä olen koulutukseltani ja tohtori ja olen töissä yliopistossa. Voin töissäni syödä ihan koska huvittaa ja mitä huvittaa ilman, että se vaikuttaa mitenkään työhöni. Vatsanympäristössä saattaa kyllä näkyä. Se voisi kyllä vähän ihmetyttää, jos söisin jatkuvasti luentoa pitäessäni.

Toki mahdollisten eväiden laatu pitää sitten miettiä yhdessä niin, että ne eivät häiritse muita luokassa istujia.

[/quote]

Ei kannata ottaa noin vakavasti, tämä on provo.

Vierailija
13/41 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 12:45"]

En. Jos on normaalilla luokalla pitää osata olla kuten normaalit ihmiset ilman mitään erityiskohtelua.

[/quote]

eikös nykyään pidä ryhmän sopeutua erilaisuuteen eikä erilaisen ryhmään?

Vierailija
14/41 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kyllä hyvä hampaille napostella jatkuvasti... Riittäisiköhän purkan pureskelu? 

Vierailija
15/41 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet pilannut kaikkien assien maineen lopullisesti, ONNEA VAAN AP

Vierailija
16/41 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noup, en sallisi.

Vierailija
17/41 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään, luokassa ei syödä, oli millainen kehari tahansa.

Menköön sinne erityisopetukseen, jos niin ahdistaa. Ei toi ole normaalia

Vierailija
18/41 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En antaisi.

Vierailija
19/41 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei. Voihan sitä yliopistossakin olla eväät mukana, ketään ei kiinnosta.

Vierailija
20/41 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En antaisi.