Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset on ilkeitä?

Katariina
10.11.2020 |

Olen lähiaikoina pohtinut että miksi ihmiset on niin ilkeitä toisilleen, varsinkin ventovieraille. Eilenkin eräs mies meinasi törmätä autooni ja kun tööttäsin, sain keskisormen. Samoin kävi kaupassa kun kävelin käytävällä ja eräs nainen käveli ihan suoraan päin, minä olin kuulemma hu***. Onko ihmisten vaikea sietää sitä että tekivät itse virheen vai mikä tämä juttu on? Päämääränäni on ollut aina se, että haluan olla ihmisille mukava, haluan yrittää tuoda edes vähän iloa jonkun päivään tässä maailmassa missä kaikki tuntuu olevan ilkeää, kovaa ja pahaa, mutta tämä pyrkimys meinaa heilua kun saan itse osakseni vaan ilkeyttä. En kohta enää jaksa yrittää olla se mukava ihminen tuntemattomille, kun muut kohtelee kun roskaa.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset voivat huonosti. Ja se paha olo purkaantuu ympärillä oleviin.

Vierailija
2/21 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset kirjoittavat joka viikko näitä samanlaisia valitusvirsiä tänne? En ymmärrä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tiedät asian oikean laidan niin anna noiden vähäisten ihmisten olla. Ne ei ymmärrä omaa pienuuttaan. Hoidetaan vaan omat jutut ja unohdetaan huonosti käyttäytyvät.

Vierailija
4/21 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tiedät asian oikean laidan niin anna noiden vähäisten ihmisten olla. Ne ei ymmärrä omaa pienuuttaan. Hoidetaan vaan omat jutut ja unohdetaan huonosti käyttäytyvät.

Kiitos, tämä näinkin yksinkertainen vastaus piristi älyttömästi. Täytyy yrittää vaan antaa olleiden ihmisten jäädä omaan arvoonsa.

Ap

Vierailija
5/21 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitäkin on potkittu päähän. Paska kiertää luonnostaan ja saa olla lujana ettei kierrättäisi sitä itse. Mä luulin olevani ystävällinen ja herttainen ihminen, kunnes jouduin töihin. No ei vaan, töissä olen ollut jo jonkin aikaa mutta vuosi sitten sellaisessa paikassa että mulla heitti iso pyörä ison voltin ja sittemmin olen ollut kyyninen ja pahansuopa kammotus. Onneksi tuli korona niin ei ole päässyt leviämään. Ja toivon kyllä siis tokenevani tästä enkä halua loppuikääni olla hirviö.

Vierailija
6/21 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja teinit joukkotappelee! Kenen lapsia ne on?

Vierailija
7/21 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heitäkin on potkittu päähän. Paska kiertää luonnostaan ja saa olla lujana ettei kierrättäisi sitä itse. Mä luulin olevani ystävällinen ja herttainen ihminen, kunnes jouduin töihin. No ei vaan, töissä olen ollut jo jonkin aikaa mutta vuosi sitten sellaisessa paikassa että mulla heitti iso pyörä ison voltin ja sittemmin olen ollut kyyninen ja pahansuopa kammotus. Onneksi tuli korona niin ei ole päässyt leviämään. Ja toivon kyllä siis tokenevani tästä enkä halua loppuikääni olla hirviö.

Pystyn samaistumaan tuohon tavallaan, koska kuten alkuperäisessä viestissä sanoin, ei jaksa itse olla se mukava, kun itselle kaadetaan loskaa niskaan. Tekee mieli antaa toisille takaisin samalla mitalla kun itse saa.

Vierailija
8/21 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väittäisin, että suurin osa ihmisistä on mukavia. Ilkeistä ei kannata välittää, heillä on todennäköisesti paha olla.

Ilkeyteen kannattaa vastata ystävällisyydellä.

Vierailija
9/21 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun et usko nättiä puhetta vaan jankutat ongelmaasi jonkun perässä yrittäen transitoida syyt muille.  Mitäs jos sovellamme sINUN käytäntöä jauhaa jostain kohteesta siinne takaisin?

Toisaalta on organisaatioita joissa uhkaava ja kiristävä tapa tuottaa haittaa kohteelle on kapseloitu "ystävällisesti" alahuomautuksella.

Vierailija
10/21 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

otetaan esimkerkki epätoivoisen tyttelin parinmuodostusongelmat; (tunniksi tai pidemmäksi aikaa);

väännetään kuilua random eille ja ns. tutuille. Sekun viittaa selvästi kyvyttömyyttäsi kommunikoimaan ja luomaan linkkejä; pyörit kuitenkin omassa luulokuplassasi kusshemalla tietyn ajoin housshhuusi.

Vierailija
11/21 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kannata loputtomiin "leikkiä" marttyyria sen takia että joku törkysielu haluaa päteä häiriköinnillään ja pikkusieluisuudellaan.

Vierailija
12/21 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

otetaan esimkerkki epätoivoisen tyttelin parinmuodostusongelmat; (tunniksi tai pidemmäksi aikaa);

väännetään kuilua random eille ja ns. tutuille. Sekun viittaa selvästi kyvyttömyyttäsi kommunikoimaan ja luomaan linkkejä; pyörit kuitenkin omassa luulokuplassasi kusshemalla tietyn ajoin housshhuusi.

Vierailija
13/21 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kannata loputtomiin "leikkiä" marttyyria sen takia että joku törkysielu haluaa päteä häiriköinnillään ja pikkusieluisuudellaan.

Vierailija
14/21 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse saan energiaa ja hedoniaa kiusaamisesta, varastamisesta ja muiden bagatellisoimisesta. Lapsena pidettiin hyvänä, rakastettiin ja kasvuympäristö oli mitä mainioin; omanarvontunnon kehittymiselle annettiin loistavat leego-palikat. Olen kiitollinen niistä. Pahuus on silti aina asunut sielussani. Se pitää vain hyväksyä. Tuntuu hyvältä nähdä pelko ja suru muiden silmissä. Perheeltäni ja ystäviltäni pidän pahan puoleni piilossa. Nähkööt he vain lempeän, rauhallisen ja affektiiviseen empatiaan kykenevän fasadini.

Vierailija
15/21 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset ihmiset rakastavat/käyttäytyvät heidän tietoisuuden tasostaan käsin. :)

Ilkeys johtuu siten tiedostamattomuudesta ja heidän henkisistä ongelmistaan joita he eivät ehkä täysin edes, kuten sanottua, tiedosta.

Vierailija
16/21 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ja kun on perheessä /parissa on ongelmia, tätä muut rauhaan. Mutta älä tuo juoruillasi muihin liittettyjä ongelmia provosoimaan koska kohde ri ole tuonut niitä mukanaan. Vai haluatko että mekin tulemme vääntäämään jashkaa sinun asioistasi?

ymmärrätkö mitä tarkoitta? sitä saa mitä tilaa.

Vierailija
17/21 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse saan energiaa ja hedoniaa kiusaamisesta, varastamisesta ja muiden bagatellisoimisesta. Lapsena pidettiin hyvänä, rakastettiin ja kasvuympäristö oli mitä mainioin; omanarvontunnon kehittymiselle annettiin loistavat leego-palikat. Olen kiitollinen niistä. Pahuus on silti aina asunut sielussani. Se pitää vain hyväksyä. Tuntuu hyvältä nähdä pelko ja suru muiden silmissä. Perheeltäni ja ystäviltäni pidän pahan puoleni piilossa. Nähkööt he vain lempeän, rauhallisen ja affektiiviseen empatiaan kykenevän fasadini.

Tunnen kaltaisesi ihmisen. Hän on psykiatri. Osittain niin sekaisin tosin itsekin, ettei halua/kykene näkemään sadismia itsessään. Mitä ihanin ja myötätuntoisin, mutta tilanteen sattuessa kohdalle ei pysty hillitsemään varjoaan. Ja nauttii siitä.

Vierailija
18/21 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona-aika on mahdollistanut kyttäämisen, Trump näytti esimerkkiä miten surkealla räyhäämisellä voi menestyä, taloushuolet, parisuhde kiristynyt etätöiden vuoksi. Tubettajien outo käytös.

Tuossa muutamia juttuja, mitkä ehkä vaikuttavat.

Vierailija
19/21 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilkeys johtuu siten tiedostamattomuudesta ja heidän henkisistä ongelmistaan joita he eivät ehkä täysin edes, kuten sanottua, tiedosta.

Tämä on kyllä ihan totta. "Satuttavan käytöksen takana on yleensä oma trauma tai kipu" tämä mainittiin joskus jossain kirjassa, en millään muista missä.

Vierailija
20/21 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katariinam kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kyllä ihan totta. "Satuttavan käytöksen takana on yleensä oma trauma tai kipu" tämä mainittiin joskus jossain kirjassa, en millään muista missä.

Varmasti totta, mutta ei helpota uhrin kipua ja surua henkisen väkivallan edessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kahdeksan