Päästä kuuluva pieni naksuminen
Tää on ongelma. Jos vaikka lenkkeilen, niin välillä saattaa kuulua päästä sellasta pientä naksumista. Siis semmosta kuin kaadettas hiekkaa ,sitä on vähän vaikea kuvailla. Tämä ei ole mitään psyykkistä juttua esim.harhoja. Mietin vaan onko tää ihan normaalia, vai rapistuuko mun pää pikkuhiljaa;).
Kommentit (19)
Kiitos kaikille, hyviä selityksiä :).
Mullakin kuuluu kävelylenkillä tuo kilinä, kuin olisi pieni tiuku korvassa :D. Ärsyttävää jos jää kuuntelemaan.. Olen ajatellut että muilla ei kuulu tätä ääntä, mutta onneksi on kohtalotovereita :D
Mullakin kuuluu, olen aina ajatellut ääntä sellaisena, mikä lähtee kun raapii/paukuttaa/näppäilee/enkeksihyvääsanaa kynnenpäätä toisella kynnellä.
Itselläni napsui päässä joskus ihan nuorena. Ala-asteikäisenä koulusta kotiin kävellessä tuntui/kuului naps, naps, naps. Muutaman kerran vain onneksi ja sen koommin ei ole päässä naksunut :)
Mulle tuli ekana mieleen lihasjäykkyys. Juostessa joku paikka liikkuu ja se ääni kuuluu sen takia. Mulla on tosi helposti koko kroppa ihan jumissa ja siihen auttaa jo pelkkä reipas, sykkeen nostava kävely. Juostessani säännöllisesti mulla ei koskaan särje pää tai mikään paikka kramppaa (jos ei jalkoja lasketa).
Mullakin! Välillä se on sellaista metallista kilinää, joka tulee ikäänkuin niskasta. Kerran käännyin ärsyyntyneenä katsomaan takana kävelevää kilisijää ja mietin miten jollain voi olla noin meluisat vaatteet. Sitten tyyppi kääntyi ja kilinä jatkui tyhjällä tiellä. Eiköhän siellä rusto ja nikama ruksa ja lousku, ääni kulkee kalloluita pitkin korvakäytäviin.
Todennäköisesti sisäkorvassa jokin osa, luultavasti ei mitään vaarallista. :) Mulla on kanssa joskus ollut, että nimenomaan lenkillä on "naksunut" askelten tahdissa.
Edellä tuli jo hyviä vaihtoehtoja, mutta sellianen oli itsellä myös mielessä liittyen tavallaan korviin ja tähän flunssakauteen että nenässä oleva tukkoisuus saattaa kuulua korvistakin naksumisena. Jos tilanne ei tunnu koskaan loppuvan niin poskiontelot voi tutkituttaa, niissä saattaa olla polyyppejä joka tukkii kanavia. Polyypit ei ole vaarallisia mutta jos tila sinua häiritsee niin sitä voi tutkia.
Mulla on aina naksunut pää, etenkin jos pitää sitä hetken liikkumattomana ja sitten kääntää hitaasti.
Mulla alkoo sama jo varhaisessa teini-iässä. Reippaasti kävellessä tai just juostessa välillä alkaa kuulua takaraivon alaosasta. Sellainen ääni kuin joku kevyt munankuorimainen sirpale tai pieni hiekkamuru naksuisi kallon ohutta luuta vasten.
Todella ällöttävän kuuloista. Mutta ilmeisesti ei ole nopeasti tappavaa, koska olen vielä yli 20v jälkeen hengissä. Eikä hulluutta, jos muillakin on sitä - tai sitten ollaan kaikki sekaisin ;)
Itselläni naksuu päässä juostessa, reippaasti kävellessä ja hyppiessä...
Joo sama täällä, alkoi pari vuotta sitten painin yhteydessä, jossa niskat rusahtivat ja taittuvat melko ilkeästi toiselta puolelta. Kipua siitä ei ole, vaikka inhottavan kuulosta narksuminen onkin päivittäin ja erittäin usein. Toivottavasti ei alakkaan kipuilla tai oireilla muulla tavalla!
Mullakin! Välillä se katoaa pitkäksi ajaksi ja sitten taas ilmestyy. Jostain lihaksistahan sen on pakko olla peräisin. Ei liity mitään kipua tai muuta oireilua, kunhanpa vaan naksuu rytmikkäästi vaikka kävellessä.
Nostan vanhan ketjun, koska olen kärsinyt tästä vaivasta nyt parisen kuukautta ja alkaa mennä hermot. Pään takaosasta kuuluu naksahdus joka askeleella ja se ääni on aika kova. Googlesta en löytänyt järkevää selitystä. Mitä tämä on ja meneekö se ohi?
Onhan noita erilaisia naksahduksia, tuskin kaikki täällä edes puhuvat samasta.
Jos esim korvasta tuntuu kuuluvan naksahdus kuten itsellä, niin tärykalvo on peittynyt kuivuneella, kovalla vahalla osittain. Paineenvaihtelu saa sen sitten naksumaan. Jos tärykalvo peittyy kokonaan vahalla, niin sitten tulee pipi johon auttaa vain korvakäytävän puhdistaminen moskasta.
Minulla kuuluu myös pään takaosasta ikään kuin nakutusta urheillessa. Ei kiva .
Kaularangassa kulumaa, se kuuluu.
Mulla on naksunut myös ja se oli skitsofrenian esioire.
Kiitos kaikille, hyviä selityksiä :).