Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua, lääkäriä tai sairaanhoitajaa paikalla???

Vierailija
10.11.2020 |

Sain tänä aamuna äkillisen voimakkaan huimauskohtauksen, kun istuuduin sängylle ja tämä kesti ehkä muutaman sekunnin. Hieman sen jälkeen kävelin vessaan ja siinä sitten iski jonkinlainen rytmihäiriökohtaus, yhtäkkiä alkoi yskittää ja sydämen rytmi muuttui selvästi epäsäännölliseksi, tuntui välilyöntejä ja ehkä 5 sekuntia kesti, sitten meni ohi. Leopsyke usein korkea yli 80-90 ja lisälyöntisyyttä jo kuukausia, sydän todettu rakenteellisesti terveeksi.

Olisiko syytä ottaa yhteyttä lääkäriin? Perusteelliset tutkimukset tehty edellisenä kesänä ja kaikki ok, silti huolettaa kun aina välillä tulee noita lyhyitä huimauksia. Anemiaan syön rautalääkettä ja kilpparin vajaatoimintaa ei ole todettu, arvot viiterajan sisällä

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene lääkäriin, eiköhän siellä saa apua paremmin :)

Vierailija
2/14 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvähän se on soittaa ja kysyä, soitappa vaikka heti ja kerro asiasi terveysneuvontaan. Tsempit!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johtuu tietysti tuosta rautatabletista! Se pitää vaihtaa, siis rautaa suoneen siellä lääkärissä heti.

Vierailija
4/14 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvähän se on soittaa ja kysyä, soitappa vaikka heti ja kerro asiasi terveysneuvontaan. Tsempit!

https://www.ts.fi/lukijoilta/861122/Syomishairiosta++karsiva+aikuinen++…

Vierailija
5/14 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! Epäröin lääkärille soittoa, koska tosiaan tämän vuoden puolella on tehty sydämen osalta aika perusteelliset tutkimukset ja mitään ei tosiaan löytynyt, kardiologi vähätteli ja suurin piirtein naureskeli ajatukselle, että sydämessä muka voisi olla mitään vikaa. Olen siis jo leimautunut luulosairaaksi niin päätin että vasta ns äärimmäisessä hädässä lääkäriin...Ja yksityiselle ei varaa, kunnallisessa olen käynyt. Ja syömishäiriötä minulla ei ole

ap

Vierailija
6/14 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei me sitä täällä vauvalla voida tietää, onko tup vaaratonta vai ei...

Vierailija
7/14 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksista! Epäröin lääkärille soittoa, koska tosiaan tämän vuoden puolella on tehty sydämen osalta aika perusteelliset tutkimukset ja mitään ei tosiaan löytynyt, kardiologi vähätteli ja suurin piirtein naureskeli ajatukselle, että sydämessä muka voisi olla mitään vikaa. Olen siis jo leimautunut luulosairaaksi niin päätin että vasta ns äärimmäisessä hädässä lääkäriin...Ja yksityiselle ei varaa, kunnallisessa olen käynyt. Ja syömishäiriötä minulla ei ole

ap

Katsopa, ettei sun ruoassa ole syanidia, koska se on todella vaarallista. Mun mielestä se estää raudan tarttumisen hemiin, mutta en ala sitä tässä tarkemmin selittämään. Kauan sitten sain sen selville enkä itse koskaan käytä suolaa, jossa sitä paakkuuntumisenestoainetta E536 on. Maldonia vaan käytän ruoanlaitossa.

http://koti.netplaza.fi/~paula/kotikokkeli/simmons.htm

Vierailija
8/14 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johtuu tietysti tuosta rautatabletista! Se pitää vaihtaa, siis rautaa suoneen siellä lääkärissä heti.

---saitko sitä?

Vierailija
9/14 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä ollut yhteydessä päivystykseen. On kyllä muutamia kertoja päivän aikana tullut outoja parin sekunnin huimauskohtauksia, mutta ne kestävät vain hetken ja niitä on tullut ennenkin, ei tosin ihan näin usein...Mietin kai yön yli sitä lääkäriin menoa

ap

Vierailija
10/14 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissakin älykelloissa saa oman ekg:n tallennettua, vinkki niille joiden rytmihäiröt eivät jää kiinni muutoin.

Vierailija
11/14 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisälyönnit on lisälyöntejä ja terverakenteisessa sydämessä ne on harmittomia. Voivat tietysti tuntua ikävältä mutta eivät tapa eivätkä lyhennä elämää. Suurin osa ihmisistä ei edes huomaa niitä, jotkut herkät aistii lähes kaikki.

Huimaus on jotain muuta. Pyörittääkö vai kaataako vai sumentaako silmiä vai mitä sillä huimauksella tarkoitat? Niskajumit on yleisimplä syitä, kun lihaskireydet hetkellisesti tekee virheinfoa tasapainohermojen niskan kautta kulkevaan hermotukseen. Korvien tasapainoelimessäkin voi olla pientä hetkellistä häikkää, usein ilmenee äkillisessä liikkeessä. Parin sekunnin tuntemuksilla ei ole merkitystä.

Vierailija
12/14 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole vielä ollut yhteydessä päivystykseen. On kyllä muutamia kertoja päivän aikana tullut outoja parin sekunnin huimauskohtauksia, mutta ne kestävät vain hetken ja niitä on tullut ennenkin, ei tosin ihan näin usein...Mietin kai yön yli sitä lääkäriin menoa

ap

Sun täytyy syödä päivittäin nyt luomulihaa, koska siitä se rauta imeytyy tehokkaimmin. Luomukananmunia kans, koska punasolujen muodostumiseen menee muistaakseni 9 vrk. Ilman proteiinia sitä ei muodostu.

Vierailija
13/14 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne verenpaineet? Onko kotona mittaria.

Vierailija
14/14 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verenpaineet matalat, joskus yläpaine alle 100 ja alapaine alle 70, nyt parina päivänä paineet vaihdelleet 115-100 välillä ja alapaine on melkein aina välillä 63-70. Joskus rasituksen jälkeen voi olla 120/73 mutta yleensä alemmat, varmaan tämäkin jo aiheuttaa oireita. Huimaus kohdallani tarkoittaa pyörrytystä ja heikotusta ja tunnetta että saattaisi kaatua jos kohtaus jatkuisi pidempään

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan