Kuin moni joutuu ottamaan rauhoittavia ennen töihin lähtöä?
Kommentit (36)
[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 09:36"]Mutta eivät rauhoittavat ole käypä hoito kohtausten *estoon*. Kohtauslääkkeeksi kyllä, joskaan eivät kaikilla toimi. Pitkäaikaiseen, estohoitotyyppiseen käyttöön on ihan toiset valmisteet. Nimimerkillä vuosia paniikkikohtauksia ja vaikea-asteista ahdistuneisuutta.
[/quote]
No mulle lääkäri on määrännyt nuo lääkkeet. Kerro mikä on paniikkihäiriöön ja ahdistukseen parempi ?
[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 09:36"]Mutta eivät rauhoittavat ole käypä hoito kohtausten *estoon*. Kohtauslääkkeeksi kyllä, joskaan eivät kaikilla toimi. Pitkäaikaiseen, estohoitotyyppiseen käyttöön on ihan toiset valmisteet. Nimimerkillä vuosia paniikkikohtauksia ja vaikea-asteista ahdistuneisuutta.
[/quote]
No mulle lääkäri on määrännyt nuo lääkkeet. Kerro mikä on paniikkihäiriöön ja ahdistukseen parempi ?
Täälläkin yksi. Ihan tavallista toimistotyötä teen. Työpaikalla on ihmisiä joita en voi sietää. Lisäksi tuntuu että multa odotetaan koko ajan ihan liikaa. Rauhoittavilla pysyn edes jotenkin tolkuissani. Parempi sekin kuin saikulla kotona, mitä en ole koskaan harrastanut. Ja ei, mulla ei tule mitään vieroitusoireita. Pystyn hyvin olemaan välillä ilmankin (vaikka siis ahdistaakin).
Tästä saa sen kuvan, että kaikki paniikkihäiriöiset syö" rauhoittavia", ja sillähän voi käsittää vaikka millaiset päänsekoituspillerit. Mäkin syön "rauhoittavia", eli lääkettä, jota määrätään myös paniikkihäiriöön, mulla tosin verenpainelääkkeeksi. Vaikuttaa pulsiin ja verenpaineeseen madaltaen niitä,. ja täten rauhoittaa myös paniikkihäiriöisen fyysisiä paniikkioireita. Päähän ei käy, jos ei verenpaineen laskusta johtuvaa satunnaista huimausta lasketa.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 08:22"]
No huh-huh. Olisiko käynti työterveyslääkärillä ajankohtainen?
[/quote]
Mistä luulet niitä rauhoittavia saatavan muualta kuin lääkäriltä.
Myös mielialalääkkeet (ainakin jotkut) auttaa ahdistukseen ja paniikkiin. Itselle psykiatri määräsi seronil-lääkettä. Se onkin auttanut pidemmällä ajalla paremmin kuin rauhoittavat.
Saako kysyä mitä nämä rauhoittavat ovat? Bentsoja vai beta-salpaajia?
Mulla ei auttaneet mielialalääkkeet. En varsinaisesti ole masentunut. On vain häikkää muuten. Siinä on se vaara että on mielialalääkkeet ja rauhoittavat lisäksi eli mömmöt vaan lisääntyy.
Ap
[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 10:28"]
Saako kysyä mitä nämä rauhoittavat ovat? Bentsoja vai beta-salpaajia?
[/quote]
Molempia tilanteen mukaan
Minulla mielialalääkkeet nostivat painoa 10kg eikä kilot lähde pois. Jotain muuttui pysyvästi lääkkeiden aloittamisen jälkeen. Ne voi auttaa ahdistukseen mutta ainakin minulla oli jatkuvasti pöhnäinen olo, mikään ei enää tuntunut miltään.
Mikä on lääkkeen nimi, joka auttaa tuohon työssä olevaan jännitykseen ja ahdistukseen ja en usko että lääkäri sitä määrää jos esim ajat autoakin. Beetasalpaaja ei monelle sovi eikä se edes auta jännitykseen hyvin ainakaan.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 08:37"]
[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 08:22"]
No huh-huh. Olisiko käynti työterveyslääkärillä ajankohtainen?
Mistä sä luulet, että rauhoittavia saadaan?
Rauhoittavia saa ainakin yksityislääkäreiltä.
Ja sieltä työterveydestä.
Vierailija kirjoitti:
vedin yli 4 vuotta äärimmäisen rauhoittavia mömmöjä, kun olin yhdessä ja samassa työpaikassa. näin jälkeenpäin, "selvinpäin" en olisi kestänyt siellä paria kuukautta.
Mitä työtä voi suorittaa äärimmäisissä rauhoittavissa?
Vierailija kirjoitti:
Minä. Olen töissä päiväkodissa taas pitkästä aikaa. Lapset ovat viiden vuoden sisällä muuttuneet tosi paljon; Ovat rauhattomia, äänekkäitä ja tottelemattomia. Ei mitään kasvatusta näillä ole vaan haistattelevat surutta aikuisille.
Onkohan sinun paikkasi päiväkoti ???
Löytyykö vielä muita, jotka ottavat bentsoja töissä? Miten ihmeessä lääkäri kirjoittaa niitä lisää?
Mutta eivät rauhoittavat ole käypä hoito kohtausten *estoon*. Kohtauslääkkeeksi kyllä, joskaan eivät kaikilla toimi. Pitkäaikaiseen, estohoitotyyppiseen käyttöön on ihan toiset valmisteet. Nimimerkillä vuosia paniikkikohtauksia ja vaikea-asteista ahdistuneisuutta.