Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuin moni joutuu ottamaan rauhoittavia ennen töihin lähtöä?

Vierailija
03.03.2014 |

Täällä yksi

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eivät rauhoittavat ole käypä hoito kohtausten *estoon*. Kohtauslääkkeeksi kyllä, joskaan eivät kaikilla toimi. Pitkäaikaiseen, estohoitotyyppiseen käyttöön on ihan toiset valmisteet. Nimimerkillä vuosia paniikkikohtauksia ja vaikea-asteista ahdistuneisuutta.

Vierailija
22/36 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 09:36"]Mutta eivät rauhoittavat ole käypä hoito kohtausten *estoon*. Kohtauslääkkeeksi kyllä, joskaan eivät kaikilla toimi. Pitkäaikaiseen, estohoitotyyppiseen käyttöön on ihan toiset valmisteet. Nimimerkillä vuosia paniikkikohtauksia ja vaikea-asteista ahdistuneisuutta.

[/quote]

No mulle lääkäri on määrännyt nuo lääkkeet. Kerro mikä on paniikkihäiriöön ja ahdistukseen parempi ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 09:36"]Mutta eivät rauhoittavat ole käypä hoito kohtausten *estoon*. Kohtauslääkkeeksi kyllä, joskaan eivät kaikilla toimi. Pitkäaikaiseen, estohoitotyyppiseen käyttöön on ihan toiset valmisteet. Nimimerkillä vuosia paniikkikohtauksia ja vaikea-asteista ahdistuneisuutta.

[/quote]

No mulle lääkäri on määrännyt nuo lääkkeet. Kerro mikä on paniikkihäiriöön ja ahdistukseen parempi ?

Vierailija
24/36 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin yksi. Ihan tavallista toimistotyötä teen. Työpaikalla on ihmisiä joita en voi sietää. Lisäksi tuntuu että multa odotetaan koko ajan ihan liikaa. Rauhoittavilla pysyn edes jotenkin tolkuissani. Parempi sekin kuin saikulla kotona, mitä en ole koskaan harrastanut. Ja ei, mulla ei tule mitään vieroitusoireita. Pystyn hyvin olemaan välillä ilmankin (vaikka siis ahdistaakin).

Vierailija
25/36 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä saa sen kuvan, että kaikki paniikkihäiriöiset syö" rauhoittavia", ja sillähän voi käsittää vaikka millaiset päänsekoituspillerit. Mäkin syön "rauhoittavia", eli lääkettä, jota määrätään myös paniikkihäiriöön, mulla tosin verenpainelääkkeeksi. Vaikuttaa pulsiin ja verenpaineeseen madaltaen niitä,. ja täten rauhoittaa myös paniikkihäiriöisen fyysisiä paniikkioireita. Päähän ei käy, jos ei verenpaineen laskusta johtuvaa satunnaista huimausta lasketa.  

Vierailija
26/36 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 08:22"]

No huh-huh. Olisiko käynti työterveyslääkärillä ajankohtainen?

[/quote]

Mistä luulet niitä rauhoittavia saatavan muualta kuin lääkäriltä.

Vierailija
27/36 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös mielialalääkkeet (ainakin jotkut) auttaa ahdistukseen ja paniikkiin. Itselle psykiatri määräsi seronil-lääkettä. Se onkin auttanut pidemmällä ajalla paremmin kuin rauhoittavat.

Vierailija
28/36 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako kysyä mitä nämä rauhoittavat ovat? Bentsoja vai beta-salpaajia?

Vierailija
29/36 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei auttaneet mielialalääkkeet. En varsinaisesti ole masentunut. On vain häikkää muuten. Siinä on se vaara että on mielialalääkkeet ja rauhoittavat lisäksi eli mömmöt vaan lisääntyy.

Ap

Vierailija
30/36 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 10:28"]

Saako kysyä mitä nämä rauhoittavat ovat? Bentsoja vai beta-salpaajia?

[/quote]

Molempia tilanteen mukaan

Vierailija
31/36 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla mielialalääkkeet nostivat painoa 10kg eikä kilot lähde pois. Jotain muuttui pysyvästi lääkkeiden aloittamisen jälkeen. Ne voi auttaa ahdistukseen mutta ainakin minulla oli jatkuvasti pöhnäinen olo, mikään ei enää tuntunut miltään.

Vierailija
32/36 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on lääkkeen nimi, joka auttaa tuohon työssä olevaan jännitykseen ja ahdistukseen ja en usko että lääkäri sitä määrää jos esim ajat autoakin. Beetasalpaaja ei monelle sovi eikä se edes auta jännitykseen hyvin ainakaan.

Vierailija
33/36 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 08:37"]

[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 08:22"]

No huh-huh. Olisiko käynti työterveyslääkärillä ajankohtainen?

Mistä sä luulet, että rauhoittavia saadaan?

Rauhoittavia saa ainakin yksityislääkäreiltä.

Ja sieltä työterveydestä.

Vierailija
34/36 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vedin yli 4 vuotta äärimmäisen rauhoittavia mömmöjä, kun olin yhdessä ja samassa työpaikassa. näin jälkeenpäin, "selvinpäin" en olisi kestänyt siellä paria kuukautta.

Mitä työtä voi suorittaa äärimmäisissä rauhoittavissa?

Vierailija
35/36 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä. Olen töissä päiväkodissa taas pitkästä aikaa. Lapset ovat viiden vuoden sisällä muuttuneet tosi paljon; Ovat rauhattomia, äänekkäitä ja tottelemattomia. Ei mitään kasvatusta näillä ole vaan haistattelevat surutta aikuisille.

Onkohan sinun paikkasi päiväkoti ???

Vierailija
36/36 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyykö vielä muita, jotka ottavat bentsoja töissä? Miten ihmeessä lääkäri kirjoittaa niitä lisää?