Katkeruus vaivaa kun mies ei halua toista lasta.
Ei sitten kuulemma ikinä. Ja mä täytän kohta 41v mutta ainokainen on vasta 5,5v. Tänä vuotena saadaan kaikki työkuviot selvemmiksi ja ajattelin että nyt loppuvuodesta voisi yrittää mutta ei niin ei.
Kommentit (96)
Jos 21 on ap, niin ykkössyy on se, että isä ei halua lisää lapsia.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 09:14"]
Mieti miltä miehestäsi tuntuu jos teille tulee toinen ilman hänen haluaan. Ihan samalta tai vielä pahemmalta kuin sinusta nyt.
[/quote]
Ymmärrän sen. En vain tajua kun aluksi sovittiin että tehdään 2 lasta että se on sopiva määrä. Toki lapsemme oli haastava vauvana kun oli refluksia,koliikkia yms ja sitten meni kaikki työkuviot uusiksi ja talousasiat mutta silti minusta 2 olisi parempi.
Ja koska ap on jankkaaja, joka ei näe kuin oman mielipiteensä, Mitäs sitten, kun itse hourii vaihdenvuosissa ja lapsi on pahimmassa murrösiässä?
[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 08:23"]
[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 08:20"]
Älä nyt ainakaan katkeroidu, se syö ihmistä sisältä. Kunnioita miehesi mielipidettä. Miksi se olisi vähemmän arvokas kuin Sinun vauvahalusi?
[/quote]
No ei tietenkään ole vähemmän arvokas mutta haluaisin lapselle sisaruksen ja kun olen nainen niin minulla tuo aika rajallinen milloin voin tehdä lapsia. Kyllä mulle tulee mieleen että olenko niin huono äiti kun mies ei edes toista lasta kanssani halua?
[/quote]
Eikö miehesi ole osoittanut mitään arvostusta siitä, kuinka hoidat lapsenne? Jos ei, niin kannattako tuollaisen miehen kanssa edes sitä ainokaista kasvattaa? Jos taas osoittaa, niin sitten sinulla taitaa olla melko paha itsetunto-ongelma. Jos "selvinneet työkuviot" ovat omiasi, niin lähtisin hoitamaan ongelmaa ensisijaisesti sitä kautta, että alat tuntea itsesi arvostetuksi työmaailmassa. Niin paljon siitä, osaako tämä teidän tällä hetkellä ainokaisenne arvostaa itseään ja muita aikuisena riippuu kuitenkin vanhempien antamasta mallista.
Sinun olisi pitänyt tietää jo tavatessasi miehesi, yli 30 ja lapseton, ettei tuo vain ole niin lapsirakas ja perhekeskeinen. Muut asiat ovat tärkeämpiä elämässä. Aidosti perhekeskeiset miehet viedään markkinoilta jo aikaisemmin, menevät kuin kuumille kiville.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 09:29"]
Sinun olisi pitänyt tietää jo tavatessasi miehesi, yli 30 ja lapseton, ettei tuo vain ole niin lapsirakas ja perhekeskeinen. Muut asiat ovat tärkeämpiä elämässä. Aidosti perhekeskeiset miehet viedään markkinoilta jo aikaisemmin, menevät kuin kuumille kiville.
[/quote]
Mies oli alle 30v kun tavattiin 28v. Ja todella pitää lapsista,hänellä 3 kummilastakin.
Meillä on ihan sama tilanne, joten ymmärrän murheesi. Meillä mies on vielä minuakin vanhempi, joten ymmärrän hänen kantansa, ettei enää jaksa vauvarumbaa. Mutta se ei poista omaa valtavaa kaipuuta toiseen lapseen :-(
Minä käsittelin asian ettei mies halua toista ja olen onnellinen ainokaisen äiti. Ei kai siinä muuta voi tehdä?
[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 09:51"]
Minä käsittelin asian ettei mies halua toista ja olen onnellinen ainokaisen äiti. Ei kai siinä muuta voi tehdä?
[/quote]
Olen minä tätä yrittänyt jo vuosia käsitellä mutta eipä se kaipuu toisesta lapsesta häviä.
En muuten osaa asiaa kommentoida, mutta en ymmärrä tuohon ikään takertumista. Äitini oli 44v ja isä 47v minut saadessaan, lisäksi olivat kolme vuotta aiemmin saaneet isosiskoni. Ei meidän perheessä mun ymmärtääkseni ole koskaan sen kummempia ongelmia ollut (vanhempien ikään liittyen siis)
Muuta en oikein osaa sanoa kuin että tsemppiä ja voimia sulle :(
No, kerro hänelle painokkaammin kuinka se toinen lapsi olisi tärkeä sulle. Laita naisellisesi viehätyskeinot käyttöösi tai sitten käytä uuvutus-taktiikkaa.
Ja tuskin hän sua jättää, vaikka tulisitkin jollakin konstilla raskaaksi.
Kauheita naisia täällä. Eikö miehellä todellaakaan mielestänne ole päätäntävaltaa?
Entä jos miehenne alkaisi "uuvuttaa" teitä lapsentekoon vaikkette haluaisi tai tunkisi teihin mälliä salaa?
[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 11:35"]
[/quote]
Olisi hyvä tietää miksi tätä alapeukutettiin? Eikö RAKKAUS ole tärkeämpi?!?!?!
Ei kukaan voi hylätä toistaan sen takia, että a) ostikin väärän värisen auton b) hankki kissan vaikka halusin koiran tms.
Tosirakkaus antaa tilaa toiselle.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 11:47"]
[/quote]
Ei kukaan voi hylätä toistaan sen takia, että a) ostikin väärän värisen auton b) hankki kissan vaikka halusin koiran tms.
[/quote]
Jos MIES EI HALUA LASTA, ei raskaaksi MILLÄÄN KEINOLLA hankkiuduta. RAKKAUTTA on KUNNIOITTAA toisen TAHTOA.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 11:47"][quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 11:35"]
[/quote]
[/quote]
Tosirakkaudessa ei hankkiuduta raskaaksi jollain konstilla, jos toinen osapuoli ei lasta halua.
[/quote]
[/quote]
Jatkan tätä vielä, että melkisia PÄSSEJÄ olette, jos kuvittelette että TOISEN lapsen hankkiminen KATKAISEE sen hyvän suhteen!! Voi tsiisus! Kasvakaa aikuiseksi!
Tosirakkaus ei katso oletko jo hankkinut lapsia tai onko sinulla TOISEN kanssa hankittuja lapsia - rakkaus on kemia, joka on toistensa välillä. Jos näin PIENI ASIA - raskaaksi tulemisella - saa kirjoittamaan AVIOEROLAPUN niin voi viddu miten TYPERIÄ IHMISIÄ ja ITSEKKÄITÄ ihmisiä täällä on! Oikein HIENOHELMOJA NAISIA JA MIEHIÄ.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 11:50"]
[/quote]
[/quote]
Jatkan tätä vielä, että melkisia PÄSSEJÄ olette, jos kuvittelette että TOISEN lapsen hankkiminen KATKAISEE sen hyvän suhteen!! Voi tsiisus! Kasvakaa aikuiseksi!
Tosirakkaus ei katso oletko jo hankkinut lapsia tai onko sinulla TOISEN kanssa hankittuja lapsia - rakkaus on kemia, joka on toistensa välillä. Jos näin PIENI ASIA - raskaaksi tulemisella - saa kirjoittamaan AVIOEROLAPUN niin voi viddu miten TYPERIÄ IHMISIÄ ja ITSEKKÄITÄ ihmisiä täällä on! Oikein HIENOHELMOJA NAISIA JA MIEHIÄ.
[/quote]
Hienohelmoja? :D Taisi kolahtaa sun kohdalle ja kovaa. Tunnetko kovaakin syyllisyyttä?
Lapsi ja se ettei halua enempää lapsia on todella suuri asia.
Se ei ole reilua lapselleKAAN että äiti viekkaudella tekee itsensä raskaaksi vasten isän tahtoa. Se on petos.
Maailma ei tosiaankaan pyöri miesten ympärillä. Jos miehiä kuuntelisi, ei täällä yksikään nainen synnyttäisi lasta eikä avioitusi.
Ole nainen ja tee päätös. Jos haluat lapsen, tee se, mutta olet vastuussa lapsen kasvattamisesta nähtävästi yksin. Miehesi on pölkkypää. Hän voi muuttua, mutta siitä ei ole varma. Ajattele itseäsi. Jos haluat toisen lapsen, niin tee (siis ei mtn vierassa käyntiä), mutta vaikka jätä ehkäisy tai puhko kondomit. Ihan sama.
Jos mies jättää sinut tämän takia, siis että tulit raskaaksi toistamiseen, niin eihän ole ollut sinun arvoisesi mies lainkaan.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 09:13"]
Tätä ketjua lukiessa tuli taas kerran mieleen se oma murrosikä, kun isot sisarukset lähtivät yksi kerrallaan kotoa pois opiskelemaan, ja lopulta kotona olin jäljellä minä, alkuun 12-vuotias. Isä oli 54, äiti 52. Seuraavat 6 vuotta olivatr elämäni pahimmat. Vanhemmat takertuivat minuun niin, että sitä traumaa käyn edelleen purkamassa.
Anteeksi nyt ap, mutta tuntuu siltä, että ainakaan Sinun ei kannata hankkia toista lasta, olkoon miehesi vaikka kuinka nuori. Voit kehittää äiti-taitojasi ihan vain sen yhdenkin lapsen kanssa.
[/quote]
Miksi juuri minun ei kannata hankkia toista lasta?