Katkeruus vaivaa kun mies ei halua toista lasta.
Ei sitten kuulemma ikinä. Ja mä täytän kohta 41v mutta ainokainen on vasta 5,5v. Tänä vuotena saadaan kaikki työkuviot selvemmiksi ja ajattelin että nyt loppuvuodesta voisi yrittää mutta ei niin ei.
Kommentit (96)
[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 15:38"]
Siis onko ap se joka ei sairautensa takia voi opiskella eikä tehdä mitään töitä, mies on yrittäjä ja asuvat pienessä talossa, jossa ei ole lapselle omaa huonetta? Kirjoittaa ainakin samalla tyylillä...
[/quote]
Minunkin mielestäni kovin tuttu tyyli. Siinä tapauksessa en ihmettele, ettei mies halua toista lasta. Kun sen ensimmäisenkin kanssa tuntuu olevan niin käsittämättömän vaikeaa...
[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 09:13"]
Tätä ketjua lukiessa tuli taas kerran mieleen se oma murrosikä, kun isot sisarukset lähtivät yksi kerrallaan kotoa pois opiskelemaan, ja lopulta kotona olin jäljellä minä, alkuun 12-vuotias. Isä oli 54, äiti 52. Seuraavat 6 vuotta olivatr elämäni pahimmat. Vanhemmat takertuivat minuun niin, että sitä traumaa käyn edelleen purkamassa.
Anteeksi nyt ap, mutta tuntuu siltä, että ainakaan Sinun ei kannata hankkia toista lasta, olkoon miehesi vaikka kuinka nuori. Voit kehittää äiti-taitojasi ihan vain sen yhdenkin lapsen kanssa.
[/quote]
Sama täällä. Kun minun piti lähteä opiskelemaan ja muuttaa kotoa, sain sellaiset syyllisyydentunteet, ettei tosikaan. Muille sisaruksille lähtö oli helppo, kun minä jäin kotiin. Mutta vanhempani olivat jo sen verran sairaalloisia (perinnöllisiä sydänsairauksia, joten lähempänä kuuttakymmentä oli jo monenlaista kremppaa), että meinasin jäädä peräkammarin tytöksi heitä hoitamaan, kun tuntui, etten voi lähteä kotoa ja jättää heitä kahden.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 14:28"]
Kyllä mää nyt ymmärrän miehiä, jotka lemppaavat naisen sen takia, ettei lapsi ollut oma, mutta että tulee raskaaksi omilla geeneillään ja eroaa?!?! Halooja nyt, valot päähän! Ei se avioliittoa siihden kaadu, jos raskaaksi tulee! Olette niin kaukana irl-elämästä kuin olla ja voi. Ette edes tiedä mitä rakkaus on.
[/quote]
No kyllä siinä aika vahvasti kusetetuksi itsensä tuntee! Ja isossa asiassa!
Miltä tuntuis naisesta, joka ei halua lapsia, kun tulee raskaaksi koska mies on vaihtanut pillerit feikkeihin? Varmaan tosi kivaa.
Meillä oli sovittu 2 muksusta ja toisen jälkeen vaimo ei alottanutkaan pillereitä.
Kun tuli raskaaksi, niin ei ymmärtänyt mun ihmetystä. "Luuli", että tiesin laatikossa makaavan pilleriliuskan olevan vanha. Loukkaantu kun ehdotin aborttia. Kuopus täytti juuri viis ja edelleen aika ajoin mietin millaista elämämme olisi ilman häntä. Vaikka olen pääosin päässyt asiasta yli, niin silti olen sitä mieltä, että osa perheemme vaikeuksista johtuu tästä.
Naiset on kummia. Vinkuvat siitä, jos sukulaiset kysyy, tuleeko toista lasta ja sanovat sitä painostukseksi.
Mutta sitten sallivat itselleen painostuksen miestä kohtaan toisesta lapsesta.
Koska saamme lukea täällä miehen tekemän aloituksen, että vaimo painostaa toiseen lapseen, miksi hän ei ymmärrä, että haluan olla vain yhden lapsen isä.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 16:02"]
[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 08:23"]
[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 08:20"]
Älä nyt ainakaan katkeroidu, se syö ihmistä sisältä. Kunnioita miehesi mielipidettä. Miksi se olisi vähemmän arvokas kuin Sinun vauvahalusi?
[/quote]
No ei tietenkään ole vähemmän arvokas mutta haluaisin lapselle sisaruksen ja kun olen nainen niin minulla tuo aika rajallinen milloin voin tehdä lapsia. Kyllä mulle tulee mieleen että olenko niin huono äiti kun mies ei edes toista lasta kanssani halua?
[/quote]
Mies varmaan haluaa vanhoilla päivillä tehdä muutakin, kuin elää äidin kanssa. Eli ymmärrän erittäin hyvin näitä miehiä, jotka ei halua enää lapsia päälle nelikymppisinä. He osaavat ajatella, että kuuskymppisenä voi tehdä muutakin, kuin tapella murkun kanssa.
Ja sitä riskiä en ottaisi, että vahingossa teet lapsen, sillä miehellä on silloin oikeus lähteä kävelemään, koska halusit lapsen mieluummin kuin miehen.
[/quote]
Mies on nyt 37v eli ei ole yli 40v, minä olen miestäni vanhempi.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 15:55"][quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 08:07"]
Mä en ihan ymmärrä, että kuinka pitkän yhdessäilon jälkeen tällaiset asiat voi tulla yllätyksenä. Meillä puhuttiin lapsiasiat aika pian kun suhde muuttui vakavaksi.
Toki mieli voi muuttua, mutta...
Onko mitään konreettista syytä vai eikö vaan halua enää sitä rumbaa?
[/quote]
Koko ketjua lukematta, miten voisi olettaa, että jos ei ole ensimmäistäkään lasta, niin voidaan sopia että niitä tehdään tietty määrä?
[/quote]
Niin, eihän sitä voikaan tietää millainen hirviö syntyy jos on syntyäkseen. Apn esikoinen on jo kuitenkin sen verran vanha, että ihmettelen todella ettei ole puhetta sisatuksista ollut, ilmeisesti kummankaan puolelta, ennenkuin nyt. Meillä kuitenkin puhutaan.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 15:45"]
"Seuraavaksi topiikki pystyyn: "synnytin tytön. mies halusi pojan. Nyt ei halua toista lastaan. Onko hyvä peruste erota, koska "petin luottamuksen??!?!?!?...
Ja joku tosiaan sanoi, että "vahinko" on asia erikseen. No, se on sitten "vahinko"tapahtuma sulle :) Tee itsesi vahingossa raskaaksi. Kadut kuitenkin loppuelämäsi jos et saa toista lasta ja siitäpä se _oikea_ ero vasta tuleekin."
No mitä ois vaihtaa kumppania jos haluaa lapsen ja toinen ei? Eikä juonia tuollaista paskaa.
Puhukaa suoraan kumppaneillenne ja erotkaa jos noin isot asiat ei kohtaa maailmassanne.
Vahingon takia harva jättää toisen, mutta petoksen takia aika monikin jättäisi puolisonsa.
Vertaa siihen että miehesi olisi käynyt sinulta salaa katkaisemassa piuhansa.
[/quote]
Kerroppa sinä milloin tiedät onko nainen tehnyt petoksen vai en? Tuskin tiedät itsekään. Mies tekee petoksen, kun katkaisee piuhat ja nainen tekee petoksen, kun katkaisee piuhat, mutta mistä tiedät, että vahinkoraskaus on vahinkoraskaus? Et mistään. On vain uskottavaa puolisoa. Jos ei usko, niin kyseessä on feikkisuhde.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 16:29"]
[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 15:45"]
"Seuraavaksi topiikki pystyyn: "synnytin tytön. mies halusi pojan. Nyt ei halua toista lastaan. Onko hyvä peruste erota, koska "petin luottamuksen??!?!?!?...
Ja joku tosiaan sanoi, että "vahinko" on asia erikseen. No, se on sitten "vahinko"tapahtuma sulle :) Tee itsesi vahingossa raskaaksi. Kadut kuitenkin loppuelämäsi jos et saa toista lasta ja siitäpä se _oikea_ ero vasta tuleekin."
No mitä ois vaihtaa kumppania jos haluaa lapsen ja toinen ei? Eikä juonia tuollaista paskaa.
Puhukaa suoraan kumppaneillenne ja erotkaa jos noin isot asiat ei kohtaa maailmassanne.
Vahingon takia harva jättää toisen, mutta petoksen takia aika monikin jättäisi puolisonsa.
Vertaa siihen että miehesi olisi käynyt sinulta salaa katkaisemassa piuhansa.
[/quote]
Kerroppa sinä milloin tiedät onko nainen tehnyt petoksen vai en? Tuskin tiedät itsekään. Mies tekee petoksen, kun katkaisee piuhat ja nainen tekee petoksen, kun katkaisee piuhat, mutta mistä tiedät, että vahinkoraskaus on vahinkoraskaus? Et mistään. On vain uskottavaa puolisoa. Jos ei usko, niin kyseessä on feikkisuhde.
[/quote]
Enhän minä väitäkään tietäväni. Mutta nainen itse tietää tehneensä petoksen.
Onko rikoksetkin hyväksyttyjä mikäli niistä ei jää kiinni?
Eihän puoliso tiedä jos putketkaan on katkaistu, on vaan luotettava?
[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 13:05"]
Todella kurjaa. Ehkä kurjin mahdollinen tilanne lapsilukuerimielisyyksien suhteen. Mitä mies siis sanoo ihan konkreettisesti syyksi? Että ei ole tarpeeksi rahaa lapsen elättämiseen? Vaikea uskoa, että Suomessa tämä riittäisi syyksi, jos mies todella pitää lapsista.
Kyllä minusta ap voi tuossa tilanteessa vähän "painostaakin" tai ei painostaa, koska ei ilmeisesti halua erota (eikä siinä olisi mitään järkeäkään, tuskin 40v ehtisi löytää uutta miestä joka haluaisi heti lapsen ja onnistuisikin vielä), mutta keskustella vakavasti (ei tietenkään vedota esikoiseen, se ei ole reilua, vaan siihen, että se olisi ap:lle todella tärkeää). Mutta pakottaa ei voi ja huijaamisen täytyy olla pois laskuista.
[/quote]
Tuossa tilanteessa ap voi järjestää finanssit siihen uskoon, että mies vain jatkaa tyylillään ja elintaso pysyy samassa.
Yksi lapsi riittää teille, mutta jos haluat toisen, sinun on parempi siirtyä eteenpäin. Et voi pakottaa omaa miestäsi hankkimaan toista lasta. Ei se olisi sille lapsellekkaan oikein, jos toinen vanhemmista häntä ei halunnut.
Rakastakaa kaikella sydämmellänne sitä ainokaistanne ja kasvattakaa hänestä upea ihminen, ette tarvitse toista lasta. Lapsi on aina suuri lahja, mutta ahneella on paskainen loppu.
Joten sinulla on kaksi vaihtoehtoa, joko jäät hyvään suhteeseen ja kasvatatte yhdessä upean lapsen, tai eroat ja koet lapsesi kanssa ne tuskat, löydät uuden miehen ja ttet hänen kanssaan toisen lapsen. Samalla kasvatatte eksäsi kanssa yhtä lasta ja uuden kanssa molempia, esikoista ja uutta lasta.
Älä kuuntele liikaa miestä. Ymmärrän että haluaisit olla kiltti ja kiva miehellesi etkä tehdä tahdon vastaisesti. Mutta annappa kun kerron tarinan; Minun isäni ei koskaan halunnut kuin yhden lapsen. Hän sanoi sen selvästi äidilleni, mutta äitini ei kuunnellut vaan pukkasi maailmaan neljä lasta. Isäni rakastaa kaikkia lapsia täydestä sydämestään ja on perunut puheensa. Ja minä olen iloinen että minulla on sisatuksia. Miehet ovat usein periaatteesta vastahankaan. Älä kuuntele liikaa :)
[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 16:45"]
Älä kuuntele liikaa miestä. Ymmärrän että haluaisit olla kiltti ja kiva miehellesi etkä tehdä tahdon vastaisesti. Mutta annappa kun kerron tarinan; Minun isäni ei koskaan halunnut kuin yhden lapsen. Hän sanoi sen selvästi äidilleni, mutta äitini ei kuunnellut vaan pukkasi maailmaan neljä lasta. Isäni rakastaa kaikkia lapsia täydestä sydämestään ja on perunut puheensa. Ja minä olen iloinen että minulla on sisatuksia. Miehet ovat usein periaatteesta vastahankaan. Älä kuuntele liikaa :)
[/quote]
Se, että isä äidin typeryydestä huolimatta jää ja rakastaa näitä ylimääräisiä lapsia ei ole peruste sille että näin voisi toimia.
Jokaisella on oikeus päättää lapsimäärästä.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 16:17"]
Älä nyt ainakaan katkeroidu, se syö ihmistä sisältä. Kunnioita miehesi mielipidettä. Miksi se olisi vähemmän arvokas kuin Sinun vauvahalusi?
[/quote]
No ei tietenkään ole vähemmän arvokas mutta haluaisin lapselle sisaruksen ja kun olen nainen niin minulla tuo aika rajallinen milloin voin tehdä lapsia. Kyllä mulle tulee mieleen että olenko niin huono äiti kun mies ei edes toista lasta kanssani halua?
[/quote]
Mies varmaan haluaa vanhoilla päivillä tehdä muutakin, kuin elää äidin kanssa. Eli ymmärrän erittäin hyvin näitä miehiä, jotka ei halua enää lapsia päälle nelikymppisinä. He osaavat ajatella, että kuuskymppisenä voi tehdä muutakin, kuin tapella murkun kanssa.
Ja sitä riskiä en ottaisi, että vahingossa teet lapsen, sillä miehellä on silloin oikeus lähteä kävelemään, koska halusit lapsen mieluummin kuin miehen.
[/quote]
[/quote]
Eli meinaat, ettei 37 vuotiaalla miehellä saa olla mielipiteita ja päätösvaltaa omasta tulevasta elämästään.
Taidat olla melkoinen jyrä. Itse en ainakaan haluaisi elämääni jakaa sinunlaisen ihmisen kanssa. Parisuhde on muutakin, kuin sitä, että toinen jyrää ja päättää toisen puolesta ja toisen on pakko alistua
[/quote]
Oletko varma, ettei vanhempiesi parisuhteessa ole ollut katkeruutta tämän asian vuoksi. Että isäsi on jokaisen vauvauutisen ottanut iloiten vastaan ja hänellä ei ole ahdistanut toimeentulo ja se, että vaimo valehtelee ehkäisystä.
Sääliksi käy isäsi. Toivottavasti löytää vielä elämässään vanhemmilla päivillään naisen, kehen voi luottaa.
[/quote]
Ihana tarina :)
Mies siis joko mukautuu tai ei mukaudu. Kyllä veikkaan, että vaakakupissa painaa enemmän toisen kiintymys ja rakkaus, kun yhden lapsen lisää tuleminen perheeseen. Jos suhde on muutenkin ollut rakoilla, niin toinen lapsi voi olla viimeinen niitti, mutta jos suhde on kestävä, toinen lapsi ei aiheuta avioeroa, vaikka lukumäärästä ei oltaisi samaa mieltä
[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 16:50"]
[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 16:17"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Eli meinaat, ettei 37 vuotiaalla miehellä saa olla mielipiteita ja päätösvaltaa omasta tulevasta elämästään.
Taidat olla melkoinen jyrä. Itse en ainakaan haluaisi elämääni jakaa sinunlaisen ihmisen kanssa. Parisuhde on muutakin, kuin sitä, että toinen jyrää ja päättää toisen puolesta ja toisen on pakko alistua
[/quote]
Onneksi sä et olekaan hänen mies ja miehiä on erilaisia ja suhteita on erilaisia :)
No huh-huh. Toivottavasti ap:n mies ymmärtää hakeutua vasektomiaan.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 13:05"]
Mitä mies siis sanoo ihan konkreettisesti syyksi? Että ei ole tarpeeksi rahaa lapsen elättämiseen? Vaikea uskoa, että Suomessa tämä riittäisi syyksi, jos mies todella pitää lapsista.
[/quote]
Selvästikään ei. Täällähän yhteiskunnan elättien porsiminen maailmaan on jokaisen sossumamman luovuttamaton perusoikeus.
[/quote]
[/quote]
Miksi tämä ap:n vastaus saa näin paljon alapeukkuja? :o Ihan normaalia tunneskaalaa kun näin isosta parisuhteen kriisistä on kyse. Mäkin koin samanlaisia tunteita kun mies ilmoitti ettei halua kanssani lasta. Mietin, olenko vääränlainen naisena, kun mies ei lapsia tahdo ja se söi itseä todella paljon sisältä.
[/quote]
[/quote]