Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko täällä ihmisiä jotka juovat 3-5kupillista teetä päivässä?

Vierailija
09.11.2020 |

Jos juot niin mitä teetä juot?

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juonut tänään 6-7 isoa kupillista teetä. Tee on teekaupan irtoteetä ja lisään kauramaitoa. En juo lainkaan kahvia.

Vierailija
42/45 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään juoda S-marketin Tesco finestin earl grey /english breakfast- teetä.

Vihreä tee on myös ihanaa, sencha, tai hedelmämaustetut (Greenfield) sekä liptonin lakritsiin vivahtava orient green tea.

Viime päivien suosikki on ollut mustan ja vihreän teen sekoitelma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä mustaa teetä juon, Earl Greytä, Keisarin Morsianta, Tiikerin Päiväunta tai Forsmanin vaaleansinisessä pakkauksessa olevaa mustaa Russia -irtoteetä, olikohan Kultainen Omena nimeltään. Jälkimmäinen on varmaan vähemmän tunnettu, mutta mielestäni yksi parhaista maustetuista mustista teistä, voin suositella :) Nämä kaikki mainitut ostan siis irtoteenä, enkä lisää teehen mitään.

Pussiteenä juon vaan joskus vaniljateetä, johon lisään sokeria ja maitoa, lapsuuden herkku. Ai niin, ja iltaisin joskus Clipperin yrttihauduketta tai Teapigsin lakritsi-piparminttua.

Haluaisin oppia juomaan vihreää teetä, kun se on niin terveellistä, mutta aina alkaa kupin loppupuolella yököttää. Tuota Lady Greeniä olen yrittänyt viime aikoina juoda. Joskus sushiravintolassa olen saanut oikeasti hyvää ja pehmeää vihreää teetä, mitenkähän sellaista saisi kotonakin? Täytyisikö vaan alkaa tilata japanilaista teetä, ostaa infrapunalämpömittarit kotiin yms... ei maksa vaivaa :D

Vierailija
44/45 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä mustaa teetä juon, Earl Greytä, Keisarin Morsianta, Tiikerin Päiväunta tai Forsmanin vaaleansinisessä pakkauksessa olevaa mustaa Russia -irtoteetä, olikohan Kultainen Omena nimeltään. Jälkimmäinen on varmaan vähemmän tunnettu, mutta mielestäni yksi parhaista maustetuista mustista teistä, voin suositella :) Nämä kaikki mainitut ostan siis irtoteenä, enkä lisää teehen mitään.

Pussiteenä juon vaan joskus vaniljateetä, johon lisään sokeria ja maitoa, lapsuuden herkku. Ai niin, ja iltaisin joskus Clipperin yrttihauduketta tai Teapigsin lakritsi-piparminttua.

Haluaisin oppia juomaan vihreää teetä, kun se on niin terveellistä, mutta aina alkaa kupin loppupuolella yököttää. Tuota Lady Greeniä olen yrittänyt viime aikoina juoda. Joskus sushiravintolassa olen saanut oikeasti hyvää ja pehmeää vihreää teetä, mitenkähän sellaista saisi kotonakin? Täytyisikö vaan alkaa tilata japanilaista teetä, ostaa infrapunalämpömittarit kotiin yms... ei maksa vaivaa :D

Sushipaikoissa on välillä tosiaan ihanaa teetä. Vihreää jasmiiniteetä. Ei laiteta sitä ihan kiehuvaan veteen eikä hauduteta teetä siinä liian pitkään. Lisään itse kiehuneeseen veteen vähän kylmää vettä sekaan, lisään teen ja sitten haudutan hetken ja lisään kuumaa ja kylmää vettä tarpeen mukaan.

Ai että nyt kun olis teetä ja sushia :P

Vierailija
45/45 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrttiteestä tuli mieleen, että tosi monet yrttiteet sisältävät nykyään lakritsijuurta! Tilasin Ekolosta villanhoitoainetta ja saippuaa, ja ajattelin, että otan samalla jotain yrttieetäkin. En tykkää lakritsijuuren mausta ja lisäksi se piristää, ja mä taas haluan juoda yrttiteetä illalla, jolloin en kaipaa piristystä. 

Mun lapsuudessa sai sellaista sekoitusta kuin Mummon yrttitee, ja sitä joisin vieläkin. Siinä oli ainakin rosmariinia. Myöhemmin luontaistuotekaupoista sai sellaista kuin H2O, joka maistui vähän samalta. Se oli kait jonkinlainen nesteenpoistotee.