Onko täällä ihmisiä jotka juovat 3-5kupillista teetä päivässä?
Kommentit (45)
Vihreää teetä pääasiassa, välillä kamomillaa.
Helposti menee 5 kuppiakin päivässä.
Juon pussitettua teetä, ja puruteetä. Lähinnä mustaa teetä. Assamia, Keisarin Morsian ja Earl Grey.
Käytän vaihtelevasti teen keitintä, veden keitintä ja mikroa valmistukseen.
Keskiarvoani en tiedä, mutta yhden ja kymmenen päiväkupillisen tahtia se on ollut. Kesällä vähemmän ja talvella/syksyllä enemmän.
En juo koskaan pussiteetä, ovat ihan kuraa. Ostan pienestä teekaupasta aina irtoteetä, jotka tuoreita ja hyvänlaatuisia. Tämän hetken suosikit on vihreä tee, jossa teen lisäksi ginsengiä, inkivääriä ja omenaa ja musta tee chai latte, jossa paljon eri mausteita. Pussiteet ovat huonolaatuista teetä lähes aina.
Melko harvinaista ja marginaalista käytöstä, juoda nyt useampi kuppi teetä päivässä. En tunne henkilökohtaisesti yhtäkään.
Vierailija kirjoitti:
Melko harvinaista ja marginaalista käytöstä, juoda nyt useampi kuppi teetä päivässä. En tunne henkilökohtaisesti yhtäkään.
Minulla on viides kuppi menossa. Ap
Vierailija kirjoitti:
En minäkään tunne muita kuin itseni.
Tai no juo yksi kaverini teetä mutta en arvosta hänen tapaa miten hän tekee teetä. Ap
Töissä on tarjolla Liptonin vihreää teetä sitruunalla ja ilman. Sitä tulee juotua pari mukillista päivässä. Kotona juon klippersin valkoista teetä vadelman tai appelsiinin makuisena. Viikonloppuisin haudutan teepannussa mokkamaasta ostettua ginseng-teetä
Mitä ajattelit, mikä pointti noilla kuppimäärillä? Miksi ei voi vastata, jos juo 2 tai 6? '
Minä juon n. 7 isoa kupillista, ja Earl Geryta sekä Teetaivaan maustettuja enimmäkseen.
Japanilaista vihreää teetä, senchaa tai genmaichaa yleensä. Ostan teepolku nimisestä kaupasta tai tilaan netistä. Maksaa enemmän kuin perus liptonit, mutta olen valmis maksamaan laadukkaasta teestä. Japanin reissuilta palaan myös aina matkalaukku täynnä teetä.
Kyllä menee helposti 3-5 kuppia, aina vihreää teetä eri maustein, ei mitään makeutusainetta mukana.
Kahvihan on ihan hirveää kuraa, mutta oikeat vihreät teet ovat mielettömän hyviä.
Mulla on töissä 7 dl vetävä muki, johon aamulla laitan Earl Greyn hautumaan ja juon sen työn ohessa muutaman tunnin sisällä. Mukitolkulla juon juu.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ajattelit, mikä pointti noilla kuppimäärillä? Miksi ei voi vastata, jos juo 2 tai 6? '
Minä juon n. 7 isoa kupillista, ja Earl Geryta sekä Teetaivaan maustettuja enimmäkseen.
Suomalainen teekulttuuri ei kieltämättä tue teen joustavuutta. Tästä on vaikea puhua...
Huomiot on hyvä ottaa mukaan ja on hyvä huomio hauduttaa usein samoja teelehtiä.
Mä. Kaikenlainen tee menee. Perusmustatee alkoi hieman tökkiä usean kupin jälkeen, joten otin väliin jasmiiniteetä. Siinö on niin erilainen maku.
Juon aina mustaa teetä ilman sokeria tai maitoa. Kaikki maustetut teet on kamalia. Ne vain haisee parfyymille mutta maistuvat kitkerälle. Minun makuuni yksi kamalimmista oli vihreä tee mmintulla. Ggghhh. Maistui kirkerältä vihreältä teeltä johon on tuubista puristettu hammastahnaa.
Tiedoksi muuten: Liptonin tee keltaisessa pakkauksessa on mustaa teetä :D Ei ole eka kerta, kun tätä ei ymmärretä (tässäkin ketjussa joku). Ystäväni oli käynyt jossain erikoisliikkeessä ja halunnut ostaa "keltaista" teetä. Hän oli hyvin hämmästynyt kun myyjä asiantuntijaliikkeessä ei tiennyt mitä on keltainen tee. Hän siis tarkoitti mustaa Liptonia :D
Aamulla juon 2, välillä 3, kuppia mustaa maustamatonta tai earl greytä. Yritän alhaisen ferritiinin takia pitäytyä kahdessa kupillisessa. Mustan teen juon kauramaidolla.
Päivällä juon usein vihreää teetä, joko jotain maustamatonta tai jasmiiniteetä. Vihreän teen juon sellaisenaan.
Illalla saatan juoda yrttiteetä, tosin nyt mulla ei ole mitään kovin hyvää. Maustamaton rooibos toimii. Joskus juon yrttiteetä hunajan kanssa.
Ostan teetä nettikaupoista ja joskus jostain kivijalkakaupoista. Marketeista on keskimäärin aika vaikea löytää hyvää teetä. Haluan irto-, en pussiteetä. Esim. Clipperin iroteet ovat ihan hyviä, mutta marketeissa on usein vain pussiversiota.
Vierailija kirjoitti:
Pussiteet ovat huonolaatuista teetä lähes aina.
Tuo ei ole oikein koskaan pitänyt paikkaansa. Laatumerkkien tee on samaa laatua pussissa ja irtonaisena.
Vierailija kirjoitti:
Juon aina mustaa teetä ilman sokeria tai maitoa. Kaikki maustetut teet on kamalia. Ne vain haisee parfyymille mutta maistuvat kitkerälle. Minun makuuni yksi kamalimmista oli vihreä tee mmintulla. Ggghhh. Maistui kirkerältä vihreältä teeltä johon on tuubista puristettu hammastahnaa.
Tiedoksi muuten: Liptonin tee keltaisessa pakkauksessa on mustaa teetä :D Ei ole eka kerta, kun tätä ei ymmärretä (tässäkin ketjussa joku). Ystäväni oli käynyt jossain erikoisliikkeessä ja halunnut ostaa "keltaista" teetä. Hän oli hyvin hämmästynyt kun myyjä asiantuntijaliikkeessä ei tiennyt mitä on keltainen tee. Hän siis tarkoitti mustaa Liptonia :D
Ei lipton yellow label ole mustaa teetä, se on puerh teetä.
En juo teetä.