Hurraa, Merkel kamppasi Putinin!
Kommentit (19)
Nyt on se hetki, jolloin Putinin kamppaus ei todellakaan ole toivottavaa. Kaikkien pitää pystyä perääntymään, ylpeys tallella.
Toivottavasti Putinille ei tullut pipiä kun tuolla lailla kampitettiin.
Ja sen kunniaksi Krimin niemimaa on täysin Venäjän hallinnassa...?
Merkel tyhjäpää sytyttää vielä 3. maailmansodan lausunnoillaan
http://www.talouselama.fi/uutiset/merkel+obamalle+putin+on+toisessa+maailmassa/a2235632
Merkel on maailman vaikutusvaltaisin ihminen.
Säännöllisin väliajoin ihmiskunnan joku osa päästää valtaan sekopäisiä ihmisiä ja tällä kertaa on Venäjän vuoro. Taas. Ja miten vaikeeta niistä on päästä eroon.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 10:25"]
Säännöllisin väliajoin ihmiskunnan joku osa päästää valtaan sekopäisiä ihmisiä ja tällä kertaa on Venäjän vuoro. Taas. Ja miten vaikeeta niistä on päästä eroon.
[/quote]
Niinpä. Nyt on tsaari Vladimirin vuoro yrittää tehdä Venäjästä maailman mahtavinta valtiota. Edellinen tosissaan yrittäjä oli tsaari Leonid. Pietari Suuri tämän projektin aloitti runsaat 300 vuotta sitten, ja innokkaita seuraajia on riittänyt.
Mun järkeeni ei istu se että mitä hyvää vallanpitäjät luulee saavuttavansa sotimalla ja riitelemällä. Huh.
Kyllä ne Saksat, Ranskat ja Obamat esittää huolestuneita lauselmia ja soosoo-ei-saa-puheita.
Mutta meneekö ne oikeasti Ukrainan avuksi? Jos nyt siellä syttyy sota, lähteekö Saksan panssarivaunut vyörymään sinne puolustamaan Ukrainan suvereniteettia?
Ja jos ei lähde, niin voinee olla varma, ettei ne välitä siitäkään, jos Suomella olisi sama kohtalo. Jos ei 40 miljoonaa ukrainalaista jaksa kiinnostaa aseilla puolustamisen vertaa, niin tuskin kiinnostaa häthätää 6 miljoonaa suomalaistakaan.
Olisinpa syntynyt ruotsalaiseksi.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 10:41"]
Kyllä ne Saksat, Ranskat ja Obamat esittää huolestuneita lauselmia ja soosoo-ei-saa-puheita.
Mutta meneekö ne oikeasti Ukrainan avuksi? Jos nyt siellä syttyy sota, lähteekö Saksan panssarivaunut vyörymään sinne puolustamaan Ukrainan suvereniteettia?
Ja jos ei lähde, niin voinee olla varma, ettei ne välitä siitäkään, jos Suomella olisi sama kohtalo. Jos ei 40 miljoonaa ukrainalaista jaksa kiinnostaa aseilla puolustamisen vertaa, niin tuskin kiinnostaa häthätää 6 miljoonaa suomalaistakaan.
Olisinpa syntynyt ruotsalaiseksi.
[/quote]
Olisinpa syntynyt suomalaiseksi, jonka kotimaassa ei pelättäisi länsimaita niin hysteerisesti, että vaarannetaan jopa oma kansallinen turvallisuus mieluummin kuin liitytään Natoon. Parempi Venäjän alusmaana kuin liitossa jonkun kamalan Tanskan ja Norjan ja Britannian kanssa!
Tajuaakohan tavisvenäläinen että jippii, valtiota vetää taas hullu narsistipsykopaatti tms. joka on Merkelinkin mukaan kadottanut yhteyden todellisuuteen.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 10:34"]
Mun järkeeni ei istu se että mitä hyvää vallanpitäjät luulee saavuttavansa sotimalla ja riitelemällä. Huh.
[/quote]
Kerran kun olin briteissä vaihdossa yks sellanen akward, sosiaalisesti tosi rajoittunut ja omituinen mutta ihan HUIPPUälykäs tyyppi (esim. matemaattiset kyvyt oli ihan ällistyttäviä) yliopistosta istahti viereeni ja alkoi ihan out of nowhere selittämään, kuinka sodat on oikeasti tarkasit suunniteltu ja laskelmoitu kansainvälinen projekti, jonka tarkoituksena on rajoittaa ihmiskunnan populaation kasvua, edistää varojen keskittymistä vain pienelle prosentille maailman väestöstä ja tekosyy ottaa käyttöön luonnonvaroja enemmän kuin niitä vois oikeasti käyttää. Kuuntelin ihan huuli pyöreänä ja en osannu sönkätä enkullani mitään vastaan. Tyyppi harrasti yksinpuheluaan mis vilis numerot ja maat ja sopimukset vähän aikaa ennenkuin lopetti kuin seinään ja hiipparoi pois. Oli ehk omituisin ihminen mitä oon eläissäni tavannut (vaik tajuan, että luultavasti oli joku paha kehityshäiriö/autismi) mut muistan edelleen ton puheen ja se säikäytti mua ihan tajuttomasti. Tollaset salaliittoteoriat on tosi pelottavia.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 10:46"]
Tajuaakohan tavisvenäläinen että jippii, valtiota vetää taas hullu narsistipsykopaatti tms. joka on Merkelinkin mukaan kadottanut yhteyden todellisuuteen.
[/quote]
Venäläinen näkee todellisuuden aika lailla erilaisena kuin länsimaalaiset. Venäläiselle Venäjä on aina suurin ja kaikessa paras, mutta samalla aina vainottu, vihattu ja uhattu. Kuvittelelemaansa uhkaan venäläinen haluaa vastata raa'alla voimalla ja öykkäröinnillä. Siksi sen oikeat ystävät ovat maailmalla vähissä. Suomesta toki heitäkin löytyy.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 10:48"][quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 10:34"]
[/quote]
Kerran kun olin briteissä vaihdossa yks sellanen akward, sosiaalisesti tosi rajoittunut ja omituinen mutta ihan HUIPPUälykäs tyyppi (esim. matemaattiset kyvyt oli ihan ällistyttäviä) yliopistosta istahti viereeni ja alkoi ihan out of nowhere selittämään, kuinka sodat on oikeasti tarkasit suunniteltu ja laskelmoitu kansainvälinen projekti, jonka tarkoituksena on rajoittaa ihmiskunnan populaation kasvua, edistää varojen keskittymistä vain pienelle prosentille maailman väestöstä ja tekosyy ottaa käyttöön luonnonvaroja enemmän kuin niitä vois oikeasti käyttää. Kuuntelin ihan huuli pyöreänä ja en osannu sönkätä enkullani mitään vastaan. Tyyppi harrasti yksinpuheluaan mis vilis numerot ja maat ja sopimukset vähän aikaa ennenkuin lopetti kuin seinään ja hiipparoi pois. Oli ehk omituisin ihminen mitä oon eläissäni tavannut (vaik tajuan, että luultavasti oli joku paha kehityshäiriö/autismi) mut muistan edelleen ton puheen ja se säikäytti mua ihan tajuttomasti. Tollaset salaliittoteoriat on tosi pelottavia.
[/quote]
Jotkuthan ovat sitä mieltä, että naailman taloustilanteessa on nyt tilausta maailmansodalle. 2. MS. Alkoi syvän laman jälkeen...
[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 10:46"]
[/quote]
Et kastonut eilen tv:tä? Siellähän ne tavisvenäläiset osoitti suosiotaan kaduilla Ukrainan valtaamisen puolesta! Ne muutamat, jotka yritti esittää sodanvastaisia mielipiteitä, sai mellakkapoliisit kimppunsa. Mielenkiintoista, että RAUHAA vaativia ihmisiä otetaan kiinni ja riepotellaan.
Tavisvenäläinen tuntuu haluavan sotaa.
Missä nyt on Suomen Rauhanliitot ja Amnestyt ja muut järjestöt, miksei ne järjestä suurmielenosoitusta Helsinkiin Ukrainan puolesta?
[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 10:55"]
Tavisvenäläinen tuntuu haluavan sotaa.
Missä nyt on Suomen Rauhanliitot ja Amnestyt ja muut järjestöt, miksei ne järjestä suurmielenosoitusta Helsinkiin Ukrainan puolesta?
[/quote]
Viedään niiltä iPhonet, niin kyllä se ääni kellossa muuttuu. Minun sinänsä hirveä ja kyyninen näkemykseni on, että tehokkain keino pistää puolidiktaattorit ruotuun on ajaa keskiluokka ahtaalle talouspakotteilla. Toimi Etelä-Afrikassa, ja Janukovichkin olisi vielä vallassa, ellei Ukrainan keskiluokka olisi huomannut elämänsä olevan sangen kurjaa esimerkiksi naapurin puolalaisiin verrattuna.
Ja muuten, kyllä Tehtaankadulla oli eilen ihmisiä Venäjän lähetystön edessä osoittamassa mieltä. Tiedä sitten kenen kutsumina.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 10:55"]
[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 10:48"][quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 10:34"]
[/quote]
[/quote]
Jotkuthan ovat sitä mieltä, että naailman taloustilanteessa on nyt tilausta maailmansodalle. 2. MS. Alkoi syvän laman jälkeen...
[/quote]
Hui.. Olis kammottavaa, jos sotaan olis oikeasti noi rumat motiivit (toisaalta voiko sotaan olla hyviä motiiveja). Mut en tiiä kuinka paljon tyyppiin voin luottaa, kuulin fb-kaverilta että valmistui yliopistosta, muutti asumaan äidilleen ja kuulemma käy joka keskiviikko tasan samaan kellonaikaan samassa kaupassa hakemassa samoja leivoksia eikä tee oikeastaan mitään muuta elämässään. :D On tehnyt näin joku 8 vuotta.
Rahahan se on mikä pohjimmiltaan ratkaisee ja mm. luonnonvarat sen takana. Öljy-, maakaasu- ynnä muut kytkökset. Odottakaapa, kun pohjavettä aletaan yksityistää. Siinä vaiheessa meidänkin niemimaamme tutisee liitoksissaan.
Merkel pelasti taas maailman :) hyvä!